2022-11-11, 17:56
Medlem
Möjligt händelseförlopp:
I lägenheten: TT försöker spola ner drogerna JJ/MH i toaletten, JJ/MH klickar och går efter TT. Kanske ramlar TT och slår i huvudet, men i så fall skulle du bara höra en duns. Du hör 3 dunsar, så det är mer troligt att en eller båda GM:arna slår TT:s huvud så hårt i golvet att hon dog av sina skador. Möjligen är det därför de beskriver det som "manligt våld"?
Troligtvis hade JJ och MH tagit droger. Jag har t.ex. hört talas om personer som har blandat amfetamin och rohypnol där de tappar alla hämningar och kan bli extremt utagerande. Det skulle i så fall kunna förklara hur de kunde utföra dådet.

Jag tror att det som hände efter själva mordet handlade om att inte dra misstankar till sig, men eftersom de var höga på droger tänkte de inte klart och lämnade förmodligen en hel del ledtrådar.
Att JJ till exempel kördes av grannen till McD var nog bara för att skapa ett slags alibi, liksom att hon gick till sin "bästa vän", som visade sig inte alls vara en bästa vän. Antingen det eller så försökte hon köpa mer droger från personerna i bilen?

Hon köpte väldigt lite mat på McD enligt grannen som körde henne. Har du tagit t.ex. amfetamin, man vill egentligen inte ha mat.
Planen var nog att inte alls åka till McD, snarare var det nog snarare att se om kusten var fri och eventuellt köra fram bilen för transport med TT. Till en plats JJ kände till och som hon tyckte var ett bra gömställe. Kan hon ha hittats under hö? I så fall kommer gripen också att passa in i bilden.

Det är bara spekulationer som jag själv anser är rimliga, ta det för vad det är.
Citera
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Ordningsvakten är en mycket äldre man i huset, i 60-årsåldern. Tror han bor på bottenvåningen. Sonen som är dömd bor på annan adress.

Citat:
Ursprungligen postat av PlanBoksBok
Så det är sonen till den 60åriga vakten som är dömd för något? Och har ingen anknytning till huset eller detta fall?
Tack för info. Kommer så mycket skitinfo i denna tråd.
Det var väl inte sonen till vakten, utan tredje sonen i familjen under J, som sades förekomma i brottsregistret? Eller som någon annan spekulerade i, att den dömde bara hade samma efternamn som familjen utan att vara släkt.
Citera
Medlem
Skaraborg2s avatar
Den 14 augusti lekte livet för JJ och MH.

Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
14/8-2022 roadtrip till Göteborg med två 30-åringar, sol, bad, konsert och livet leker.
17/10-2022, JJ och MJ häktas och är idag misstänkta för människorov, mord och gravfridsbrott.

Det gick snabbt utför för dessa två unga tjejer, tre månader senare sitter de i mörker och det faller sig ganska naturligt att man börjar undra i vilka kretsar JJ och MH rört sig i.

Skåpbilen på bilden är f ö silverfärgad.
Någon som har koll på vilken modell det är?

CS och LS står skrivna på en hyfsad mängd bilar men ingen skåpbil.

Ja här gick det snabbt utför för JJ och MH.

Den 14 augusti lekte livet när de gjorde denna tripp till Göteborg. Två månader senare leker livet inte längre. Nu sitter de båda och ugglar i var sin cell. Det gör det ja. I vilka kretsar har egentligen JJ och MH rört sig i egentligen?

Så systrarna har ganska många bilar men ingen skåpbil. Kanske en hyrbil eller också lånade de denna så att alla fyra skulle få plats? I s f lär väl också JJ och MH fått betala sin beskärda del av vad resan kostade.
Citera
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urre01
Jag menade att du kollade på när gryningen var den 16 oktober och den andra skribenten skrev den 26 oktober. Tänker det inte skiljde sig så mycket åt dock.
Jag menade 16:e. Fick hjärnsläpp. Det var 16:e jag hade kopierat från. Sorry.
Citera
Medlem
PlanBoksBoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Grannen mitt emot J hade också reagerat på ljud, först duns/-ar och sedan typ hammarslag.
Jag delar inte din "teori", men det är givande att värdera, bolla och se om andra upofattningar än ens egen kan hålla.

Helt rätt av Dig. Syftet med en teori är att alla andra ska kunna slå hål på den. Om inte,ja då får vi tänka ett varv till. Så fortsätt granska min teori så får vi se var vi landar.
Citera
2022-11-11, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
Utför på vilket sätt? Droger, fel umgänge? Undrar om hon började umgås med JJ då efter hon slutade med handbollen?
Det är många som nu har pratat om att det finns någon kille i bakgrunden till konflikten mellan JJ och TT så tror det kan stämma.

Jag fick höra av en bekant som var vän till TTs förälder att TTs kille har varit tillsammans med JJ innan tt och han blev ihop .
Alltså inte den kille som hon sägs ha tänt på dörren hos.
Fler har sagt att pojkvännen till tt och JJ skulle ha haft en historia ihop.
Vänner till JJ borde kunna intyga om det.i Lilla Vetlanda vet alla allt om alla .
Citera
2022-11-11, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noselake
Lyssnar på podden avsnitt två igen med grannen under igen.
Jag tycker det är konstigt att han inte ville medverka i intervju första gången reportern frågade utan sa att han kan komma tillbaka dagen efter. Varför gjorde han så? Vad var det han var tvungen att säkra först?
Grannen sa att JJ är så snäll och ofta erbjuder att hjälpa till att ”bära tungt” antar att det är om de handlat. Men redan där känns det som han vill lägga över det på att JJ är kapabel att lyfta tungt då hon ofta erbjuder sig att hjälpa till .

Han säger att andra helger brukar det vara mycket ljud , fester och så.
Verkar som JJ ofta hade fest och att det även brukar vara höga ljud från lägenheten.

Varför tog grannen under efter den grannen bredvids historia om ljuden som lät som en hammare?
Känns som grannen under tagit efter Wilhelms historia , och var tvungen att ta reda på vad han sagt innan han ville ställa upp i intervju
Grannen nedanför verkar vara väldigt osäker på ljuden ” uppifrån, från Sidan , nerifrån”
Lyssna på det . 26 min och ca 30 sekunder in i avsnittet. Hans svar är tvetydiga .
Han säger också i ena sekunden att hon springer ner för trappan för att ändra sig till att gå vanligt . 27 min och 30 sekunder in.
Han ändrar sina svar hela tiden.

han säger att JJs ”kompis” varit skitfull, ramlat och spytt. Men hon ligger i sängen och ”mår bra nu” hur kan man må bra efter några minuter sen man ramlade och spydde i badrummet.
Om hon nu spydde som han sa , vore det inte rimligaste vara att hon skulle städa upp spyan innan hon åker till donken?

Hela grannens historia låter när man lyssnar noga väldigt otydlig. I delen där dem erbjuder sig att köra.
Angående cykeln i avsnittet 29 min in så säger han ena sekunden att cykeln ligger ner, för att sen säga att den står konstigt.
Att JJ hade sagt att det var hennes kompis som glömt den där. Då hade grannen enligt sig själv frågat om det är samma som var hemma hos henne .
( konstigt när man redan fått svaret )

Vilka är männen i 20 årsåldern grannen stannar för att JJ ska prata med i en liten röd bil? Om dem gett sig till känna så borde namn på dessa kunna fås fram av dem som känner JJ i tråden . Så många 20 åringar i en liten röd bil i Vetlanda den tiden finns inte.

Har fått info om att en kille i 18-19 års åldern körde en liten röd bil den kvällen . Han var på utestället och var även chaufför den kvällen. Befann sig även på mc d senare efter stängning .
Vill inte maska namnet på killen men han bor hemma hos sin familj i sjunnen.
De som känner JJ kan så fall bara bekräfta .

Grannen sa att JJ sagt ” det är min bästa vän, vi som festat och så ” var det på förfesten hon menade?

Angående maten. Grannen sa att JJ sagt att hon bara skulle köpa mat till sin kompis som spytt och inte ätit något på hela dagen. Inte mat till sig själv , sen senare i avsnittet ska han då ha ändrat historia efter Wilhelms story om att JJ skulle köpa mat till både henne och sin fulla kompis .

Angående påsen på cykeln.
Missminner jag mig om jag läst eller hört grannen prata med JJ om påsen i bilen?
Och påmint henne om påsen sen när dem kommer hem?
För i avsnittet del två så upptäcker han påsen först när dem kommer hem .
Och han pratar bort påsen väldigt fort .
”Typ, där är en påse på cykeln , ta den” hon tog den och sen var det bara hejdå .

Är det ingen mer än jag som anser att grannen är väldigt mysko och osammanhängande???

Håller helt med det är mycket som inte stämmer här. Tror att upplösningen kan vara något helt annat än vad vi ser nu.
Citera
2022-11-11, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nu är de dessutom två.

Känns otroligt att de hade med sig mobilerna ut till Nye, särskilt om de återvände hem igen.

Det ska bli intressant att se om de satt vid Illharjen, vilket ändå känns troligt om det passar in i tidslinjen.

Väldigt svårt att ta in att de här tjejerna kan ha gjort något sådant här. Det värst är ju att det känns som att den ena har dragit med en person på det här, något som hon förmodligen aldrig skulle ha gjort annars.

Det är något som är otroligt intressant och som man verkligen kan fascineras av, hur en person kan typ hjärmtvätta en annan.

Första gången jag riktigt började ta in det här var väl med mordet på Lena, där man kunde följa hennes egna tankar i alla meddelanden som hon skrev.

Jag tror att sättet att kunna manipulera andra inte är olikt det som händer i våld i nära relation, där offret inte lämnar trots helt uppenbara risker att dö.

Här handlar det om att en person hamnar i en annan persons konflikt och blir så manipulerad och hjärntvättad att man själv tycker att det är rätt att döda?? Eller vad hände?

För snabbt gick det och tyst var det.
De måste ändå ha på något sätt kommunicerat att "nu gör vi det"??

Mår man inte bea så tar man dumma beslut. Samma när i konflikt, full och stressad. Kanske trött.

Har de här två haft en förutbestämd plan att döda TT då liknar detta ingenting annat.

Har de lyckats skada henne genom olycka (cykel, fylla, klinker, soffbord, trappa, asfaltskant, osv eller eskalerat våld pga gräl (kvävning, strypning, tillhygge osv) så har någon av dem eller båda i samförstånd tagit ett beslut att inte ringa SOS. Istället lägga kompisen i skogen.

Ungdomligt oförstånd eller ”psykisk sjukdom” eller nån kombo av båda kryddat med ja vadå?
Citera
2022-11-11, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zugfahrer
Exakt svar på "utför" har jag tyvärr inte, men fick uppfattningen av kontexten att hon blivit en trashank. Gällande rykte nr 2 - så kändes det som att det finns någon annan som inte är AW. Men det är min uppfattning och tolkning av vad jag hörde. Sammanhanget gav mig inte tillfälle att fråga vidare, även om det kliade.
Åh, såklart, vi har alltid snackat om AW gällande svartsjukedrama men nu faller bitarna mer på plats.

- Våren 2021 verkar det bli en konflikt mellan T och J (baserat detta på hon ”gillar” inlägg M lägger upp på M & J i Jan-21 men hon gillar inget under sommaren 21)
- J blir så förbannad under april-21 att hon (enl rykten) eldar på sitt ex dörr.

- T och hennes pojkvän AW varit tillsammans i 1,5 år enligt media. Så sommaren-21.

Detta ex som J var förbannad på är ”killen i bakgrunden” i deras konflikt, enligt mig. Kanske T var tillsammans med honom, under våren 21, efter det tog slut mellan han och J? Jag tror fortfarande på det måste varit något som är som ”typiskt i de fall kvinnor mördar” och enligt forskning är det nästan alltid en kille i bakgrunden, som skapar någon form av svartsjuka.
Citera
2022-11-11, 18:08
Medlem
Citat:
Jag fick höra av en bekant som var vän till TTs förälder att TTs kille har varit tillsammans med JJ innan tt och han blev ihop .
Alltså inte den kille som hon sägs ha tänt på dörren hos.
Fler har sagt att pojkvännen till tt och JJ skulle ha haft en historia ihop.
Vänner till JJ borde kunna intyga om det.i Lilla Vetlanda vet alla allt om alla .
Detta får jag inte ihop med föregående information från annan som menade på det lät som ett annat ex. Men kan ju vara att JJ ville ”ge igen” så när hon märkte T fick ny pojkvän, började hon flirta med honom.
Citera
2022-11-11, 18:09
Medlem
sybels avatar
Citat:
Lyssnar på podden avsnitt två igen med grannen under igen.
Jag tycker det är konstigt att han inte ville medverka i intervju första gången reportern frågade utan sa att han kan komma tillbaka dagen efter. Varför gjorde han så? Vad var det han var tvungen att säkra först?
Grannen sa att JJ är så snäll och ofta erbjuder att hjälpa till att ”bära tungt” antar att det är om de handlat. Men redan där känns det som han vill lägga över det på att JJ är kapabel att lyfta tungt då hon ofta erbjuder sig att hjälpa till .

Han säger att andra helger brukar det vara mycket ljud , fester och så.
Verkar som JJ ofta hade fest och att det även brukar vara höga ljud från lägenheten.

Varför tog grannen under efter den grannen bredvids historia om ljuden som lät som en hammare?
Känns som grannen under tagit efter Wilhelms historia , och var tvungen att ta reda på vad han sagt innan han ville ställa upp i intervju
Grannen nedanför verkar vara väldigt osäker på ljuden ” uppifrån, från Sidan , nerifrån”
Lyssna på det . 26 min och ca 30 sekunder in i avsnittet. Hans svar är tvetydiga .
Han säger också i ena sekunden att hon springer ner för trappan för att ändra sig till att gå vanligt . 27 min och 30 sekunder in.
Han ändrar sina svar hela tiden.

han säger att JJs ”kompis” varit skitfull, ramlat och spytt. Men hon ligger i sängen och ”mår bra nu” hur kan man må bra efter några minuter sen man ramlade och spydde i badrummet.
Om hon nu spydde som han sa , vore det inte rimligaste vara att hon skulle städa upp spyan innan hon åker till donken?

Hela grannens historia låter när man lyssnar noga väldigt otydlig. I delen där dem erbjuder sig att köra.
Angående cykeln i avsnittet 29 min in så säger han ena sekunden att cykeln ligger ner, för att sen säga att den står konstigt.
Att JJ hade sagt att det var hennes kompis som glömt den där. Då hade grannen enligt sig själv frågat om det är samma som var hemma hos henne .
( konstigt när man redan fått svaret )

Vilka är männen i 20 årsåldern grannen stannar för att JJ ska prata med i en liten röd bil? Om dem gett sig till känna så borde namn på dessa kunna fås fram av dem som känner JJ i tråden . Så många 20 åringar i en liten röd bil i Vetlanda den tiden finns inte.

Har fått info om att en kille i 18-19 års åldern körde en liten röd bil den kvällen . Han var på utestället och var även chaufför den kvällen. Befann sig även på mc d senare efter stängning .
Vill inte maska namnet på killen men han bor hemma hos sin familj i sjunnen.
De som känner JJ kan så fall bara bekräfta .

Grannen sa att JJ sagt ” det är min bästa vän, vi som festat och så ” var det på förfesten hon menade?

Angående maten. Grannen sa att JJ sagt att hon bara skulle köpa mat till sin kompis som spytt och inte ätit något på hela dagen. Inte mat till sig själv , sen senare i avsnittet ska han då ha ändrat historia efter Wilhelms story om att JJ skulle köpa mat till både henne och sin fulla kompis .

Angående påsen på cykeln.
Missminner jag mig om jag läst eller hört grannen prata med JJ om påsen i bilen?
Och påmint henne om påsen sen när dem kommer hem?
För i avsnittet del två så upptäcker han påsen först när dem kommer hem .
Och han pratar bort påsen väldigt fort .
”Typ, där är en påse på cykeln , ta den” hon tog den och sen var det bara hejdå .

Är det ingen mer än jag som anser att grannen är väldigt mysko och osammanhängande???
Det låter onekligen aningen fabricerat. Jag tar absolut inte grannen i försvar, men tänker att man kan bli både stressad och disträ av att hamna lite i händelsernas centrum.
Citera
2022-11-11, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Mår man inte bea så tar man dumma beslut. Samma när i konflikt, full och stressad. Kanske trött.

Har de här två haft en förutbestämd plan att döda TT då liknar detta ingenting annat.

Har de lyckats skada henne genom olycka (cykel, fylla, klinker, soffbord, trappa, asfaltskant, osv eller eskalerat våld pga gräl (kvävning, strypning, tillhygge osv) så har någon av dem eller båda i samförstånd tagit ett beslut att inte ringa SOS. Istället lägga kompisen i skogen.

Ungdomligt oförstånd eller ”psykisk sjukdom” eller nån kombo av båda kryddat med ja vadå?

JJ kan ju ha haft en hållhake på MH.
Sånt är inte ovanligt. Speciellt inte om det skulle handla om droger. MH har gjort något som hon inte skulle göra hennes pingstfamilj stolt över & detta använder JJ emot henne.
Och det medför att MH går med på allt JJ säger för att saker hon skäms över och skulle svärta ner hela pingstalliansen med?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in