Citat:
Ursprungligen postat av
sybel
Menar du att han satt och spanade för att se när hon skulle gå och då rusade ut för att erbjuda skjuts?
Lyssnar på podden avsnitt två igen med grannen under igen.
Jag tycker det är konstigt att han inte ville medverka i intervju första gången reportern frågade utan sa att han kan komma tillbaka dagen efter. Varför gjorde han så? Vad var det han var tvungen att säkra först?
Grannen sa att JJ är så snäll och ofta erbjuder att hjälpa till att ”bära tungt” antar att det är om de handlat. Men redan där känns det som han vill lägga över det på att JJ är kapabel att lyfta tungt då hon ofta erbjuder sig att hjälpa till .
Han säger att andra helger brukar det vara mycket ljud , fester och så.
Verkar som JJ ofta hade fest och att det även brukar vara höga ljud från lägenheten.
Varför tog grannen under efter den grannen bredvids historia om ljuden som lät som en hammare?
Känns som grannen under tagit efter Wilhelms historia , och var tvungen att ta reda på vad han sagt innan han ville ställa upp i intervju
Grannen nedanför verkar vara väldigt osäker på ljuden ” uppifrån, från Sidan , nerifrån”
Lyssna på det . 26 min och ca 30 sekunder in i avsnittet. Hans svar är tvetydiga .
Han säger också i ena sekunden att hon springer ner för trappan för att ändra sig till att gå vanligt . 27 min och 30 sekunder in.
Han ändrar sina svar hela tiden.
han säger att JJs ”kompis” varit skitfull, ramlat och spytt. Men hon ligger i sängen och ”mår bra nu” hur kan man må bra efter några minuter sen man ramlade och spydde i badrummet.
Om hon nu spydde som han sa , vore det inte rimligaste vara att hon skulle städa upp spyan innan hon åker till donken?
Hela grannens historia låter när man lyssnar noga väldigt otydlig. I delen där dem erbjuder sig att köra.
Angående cykeln i avsnittet 29 min in så säger han ena sekunden att cykeln ligger ner, för att sen säga att den står konstigt.
Att JJ hade sagt att det var hennes kompis som glömt den där. Då hade grannen enligt sig själv frågat om det är samma som var hemma hos henne .
( konstigt när man redan fått svaret )
Vilka är männen i 20 årsåldern grannen stannar för att JJ ska prata med i en liten röd bil? Om dem gett sig till känna så borde namn på dessa kunna fås fram av dem som känner JJ i tråden . Så många 20 åringar i en liten röd bil i Vetlanda den tiden finns inte.
Har fått info om att en kille i 18-19 års åldern körde en liten röd bil den kvällen . Han var på utestället och var även chaufför den kvällen. Befann sig även på mc d senare efter stängning .
Vill inte maska namnet på killen men han bor hemma hos sin familj i sjunnen.
De som känner JJ kan så fall bara bekräfta .
Grannen sa att JJ sagt ” det är min bästa vän, vi som festat och så ” var det på förfesten hon menade?
Angående maten. Grannen sa att JJ sagt att hon bara skulle köpa mat till sin kompis som spytt och inte ätit något på hela dagen. Inte mat till sig själv , sen senare i avsnittet ska han då ha ändrat historia efter Wilhelms story om att JJ skulle köpa mat till både henne och sin fulla kompis .
Angående påsen på cykeln.
Missminner jag mig om jag läst eller hört grannen prata med JJ om påsen i bilen?
Och påmint henne om påsen sen när dem kommer hem?
För i avsnittet del två så upptäcker han påsen först när dem kommer hem .
Och han pratar bort påsen väldigt fort .
”Typ, där är en påse på cykeln , ta den” hon tog den och sen var det bara hejdå .
Är det ingen mer än jag som anser att grannen är väldigt mysko och osammanhängande???