2022-11-11, 17:01
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Hänger ens förmögenhet på spel så är det ett förhållandevis litet steg att ta att gå från "tekniskt okunnig" till "tekniskt kunnig".

Ja, vill man använda dessa tjänster, så kan jag tänka mig att du behöver passera KYC och AML. Inga konstigheter. Sedan är det upp till var och en att avgöra om behovet är värt det eller inte.
Det är ingen försämring för alla som har sina värden på banker idag, för har också passerat KYC och AML.

Är man som Stopp.Belägg (vilket många är, och jag respekterar) och vill till varje pris undvika KYC och AML, så är inte custodial för dig. Då finns det alternativ (du låtsas som du missar denna poäng) och det är inte ett stort tekniskt steg man behöver ta för det.

Fattar du inte vilken idiotisk invändning du försöker göra? Du är verkligen en imbecill. Men fortsätt gärna, för det ger mig hela tiden chansen att förtydliga hur bra Bitcoin alternativet är.
Undrar vem som är imbecill här. Du förespråkar alltså ett system där de flesta ska använda centraliserade banktjänster som kräver KYC och därmed är allt precis så som vi har idag. Banken (och staten) vet vad du gör med pengarna och kan stänga av dig, mm. Allt det där som Stopp.Belagg är så starkt emot.

Man kan redan idag stoppa alla pengar i madrassen. Skillnaden är inte stor.

Du är helt från vettet, om man ska fatta sig kort.
Citera
2022-11-11, 17:16
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Undrar vem som är imbecill här. Du förespråkar alltså ett system där de flesta ska använda centraliserade banktjänster som kräver KYC och därmed är allt precis så som vi har idag. Banken (och staten) vet vad du gör med pengarna och kan stänga av dig, mm. Allt det där som Stopp.Belagg är så starkt emot.

Man kan redan idag stoppa alla pengar i madrassen. Skillnaden är inte stor.
Spelar ingen roll hur tydligt jag förklarar något, du vägrar ta till dig vad jag säger och gör istället halmdockor.

Andra får bilda sig en uppfattning om Bitcoin kan ha värde i situationer där guld, konst, pengar på banken, fonder eller lokala fiatvalutan inte är eftertraktat.

Håll tillgodo med argumentet:
(FB) FTX bankrupt?
Citera
2022-11-11, 17:24
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Om man ska använda sina bitcoin så skulle man då få logga in på någon av sina banker med BankID, ange vilken transaktion man vill göra och slutligen verifiera med sin hårdvaruplånbok för att transaktionen ska gå i väg. Det skulle som användare inte bli så stor skillnad mot att använda en vanlig internetbank men extremt mycket säkrare, eftersom inga pengar (bitcoin) kan flyttas utan att ha tillgång till den pinkodsskyddade hårdvaruplånboken.

Om banken skulle gå i konkurs, så övergår man bara till att använda en annan bank, som man också har överlämnat en kopia av samma tredjenyckel till.

In all fairness, så håller jag med Erik Voorhees här (alldeles nyss) när han säger att vi skall ha mer DeFi istället för mer regleringar.

Jag argumenterar dock för mer regleringar TILLS DESS att vi har ren DeFi på plats, som fungerar. Defi så enkelt att det är för allas mormödrar också.
Citera
2022-11-11, 17:29
Medlem
benjaminjuhlins avatar
Tror ni att Tether kommer att göra som Crypto.com och Binance och publicera proof-of-reserves?
Citera
2022-11-11, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av benjaminjuhlin
Tror ni att Tether kommer att göra som Crypto.com och Binance och publicera proof-of-reserves?

Jag tror du mår bättre om du släpper den bollen.
Verkar som du förkovrat dig i konspirationsteoretikers inlägg/crypto influencers.
Citera
2022-11-11, 17:42
Medlem
benjaminjuhlins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-Heart
Jag tror du mår bättre om du släpper den bollen.
Verkar som du förkovrat dig i konspirationsteoretikers inlägg/crypto influencers.
Du tycker inte att det är oroväckande, givet de senaste dagarnas händelser, att Tethers räkenskaper aldrig har granskats?
Citera
2022-11-11, 17:50
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Du tycker inte att det är oroväckande, givet de senaste dagarnas händelser, att Tethers räkenskaper aldrig har granskats?
När skall den där myten dö egentligen...

https://tether.to/en/transparency/

Vad menar du föresten med senaste dagarnas händelser? Tether har inte haft något större problem vad jag vet, trots hård press från FTX.
Fine, visst kan dom bli än mer transparenta, men inga regulatoriska krav på detta finns.

Den dagen man skall oroa sig är den dagen det finns bevis för något att oroa sig för. Den dagen har aldrig funnits än så länge. Avsaknad av bevis är inte bevis för motsatsen oavsett hur man ser på Tether.
Senast redigerad av Leaston 2022-11-11 kl. 17:53.
Citera
2022-11-11, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Bankman-Fried borde byta namn till Bankruptman-Fryed.

Trodde han hette Bankman-Fraud.

"FTX lanserades 2019 och gjorde då Sam Bankman-Fried till miljardär. Men plötsligt vände allt och på bara en dag hade han förlorat motsvarande 159 miljarder svenska kronor."

Han har säkert lagt undan så han har råd att köpa nudlar resten av livet, eller en yacht.

RIP FTX.
Citera
2022-11-11, 17:54
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Bankman-Fried borde byta namn till Bankruptman-Fryed.

Han hade onekligen ett passande namn för "jobbet". Läste på Wikipedia att banken, eller vad det nu är, hade en miljon användare. En del hade investerat många miljoner.

Enligt en kommentator ansågs banken seriös. Men den gamblade alltså med de likvida medlen?

Kommentatorn såg dag för dag allt blekare ut. Tydligen hade han själv en summa pengar där, som många andra.

Är dessa pengar också "stekta" nu, och om så är fallet ... Var tog de vägen?

En T. Rex-marknad i en Token-ekonomi?
Citera
2022-11-11, 17:59
Medlem
benjaminjuhlins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
När skall den där myten dö egentligen...

https://tether.to/en/transparency/

Vad menar du föresten med senaste dagarnas händelser? Tether har inte haft något större problem vad jag vet, trots hård press från FTX.
Fine, visst kan dom bli än mer transparenta, men inga regulatoriska krav på detta finns.

Den dagen man skall oroa sig är den dagen det finns bevis för något att oroa sig för. Den dagen har aldrig funnits än så länge. Avsaknad av bevis är inte bevis för motsatsen oavsett hur man ser på Tether.
Det där är bara de själva som skriver. Ingen Big Four-firma har granskat Tether. Men visst, man kan välja att lita på dem ändå. Med de senaste dagarnas händelser menar jag hur det gick för ett företag som alla (förutom skeptikerna) var övertygade om var solvent.
Citera
2022-11-11, 18:02
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Trodde han hette Bankman-Fraud.

"FTX lanserades 2019 och gjorde då Sam Bankman-Fried till miljardär. Men plötsligt vände allt och på bara en dag hade han förlorat motsvarande 159 miljarder svenska kronor."

Han har säkert lagt undan så han har råd att köpa nudlar resten av livet, eller en yacht.

RIP FTX.

Nudlar, ja! Men blir inte så lätt att få in yachten i finkan?

En kommentator menade på att det bör bli juridiska konsekvenser. Enligt denne har det skett en hel del mystiska saker i kulisserna.
Citera
2022-11-11, 18:06
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Det där är bara de själva som skriver. Ingen Big Four-firma har granskat Tether. Men visst, man kan välja att lita på dem ändå. Med de senaste dagarnas händelser menar jag hur det gick för ett företag som alla (förutom skeptikerna) var övertygade om var solvent.
Hittar du på nu?
Det är enligt reglerätta assurance reports som görs varje kvartal av 3:e part.

As part of our continued commitment to transparency and trust, Tether Holdings Limited and its shareholders allocate capital in reserves which are reviewed on a quarterly basis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in