2022-11-11, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Bra, synd att han inte fick se hennes djur och anmält till danska motsvarigheten till Sveriges djurskydd , hon är ju nämligen väldigt hemlig med var hon har sin uppfödning av katter och hundar och övriga djur

Fyfan vad trist att höra. Problemet med henne var att hon hade för mkt djur och klarade inte av/förmåga att ta hand om djuren. Sen hjälpte de inte att många var vädigt gamla. Shettisen var 50 år, flera andra runt 28 år och uppåt. Så tragiskt att de är så illa igen, hon har nog inte insikt i att de blir för mkt djur. Jag tror inte hon menar att missköta djuren utan mer har inte förmågan och sen ha massor på en gång, de går inte för 1 människa att sköta uppåt 90 djur ensam som det var då

Pomeranian hundarna var väldigt fina Men de blev för mkt där med antagligen, jag har läst domen.

Alltid tragiskt och frustrerande när de kommer till djur.

Som sagt helt fel att ta hennes historia eftersom hon är dömd .
2022-11-11, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C.Moonshine
Fyfan vad trist att höra. Problemet med henne var att hon hade för mkt djur och klarade inte av/förmåga att ta hand om djuren. Sen hjälpte de inte att många var vädigt gamla. Shettisen var 50 år, flera andra runt 28 år och uppåt. Så tragiskt att de är så illa igen, hon har nog inte insikt i att de blir för mkt djur. Jag tror inte hon menar att missköta djuren utan mer har inte förmågan och sen ha massor på en gång, de går inte för 1 människa att sköta uppåt 90 djur ensam som det var då

Pomeranian hundarna var väldigt fina Men de blev för mkt där med antagligen, jag har läst domen.

Alltid tragiskt och frustrerande när de kommer till djur.

Som sagt helt fel att ta hennes historia eftersom hon är dömd .
Hennes hundar var alls inte fina , de var blandraser eftersom hon hade och har någon märklig ide om att avla fram så små hundar och katter som möjligt och avseende hundarna korsar hon pomerianians med andra småhundar . Mycket döda djur hade hon i frysen sannolikt valpar som inte såg ut som pomerianians utan fick utseende efter den andra rasen.
Hundarna var gravt misskötta och såldes för 500 kr st , katterna hon har påstår hon också är av exklusiva raser när det i själva verket också är helt vanliga tamkatter .
Hennes uppfödning är valp och katt fabriker ,hennes kortsvansade katter som hon påstår är cymeric ser dessutom inte ut att vara födda med sådan svans och liknar inte den ras hon påstår att de är av

Hon har samlat djur i Danmark innan hon kom till Sverige . Varför hon igen skaffat hästar är mycket oklart eftersom hon knappast rider dem, men de hon visat upp stod i dålig trång mörk stall och vävde

Nu har hon plockat bort de mesta filmer av djuren eftersom det gick att se katter i burar och hundar och gick att höra katter som skrek hela tiden
Hon ska inte ha några djur eftersom hon inte kan ta hand om mer än möjligtvis enstaka djur , nu är hon uppe i nästan samma som i Sverige
2022-11-11, 20:31
Medlem
Snuttegullegulls avatar
Alltså frisk eller sjuk eller knäpp… Bara för att det inte blev aktuellt med inläggning genom LPT så betyder det inte att man är frisk. Eller listig eller vettig… jag känner han inte, men han verkar ju lite knäpp och rabiat. Sen har han ju själv sagt att han har borderline.

Fast han verkar ju sjukt snäll och omtänksam, som en nallebjörn. Men han kanske borde gallra lite i vilka han associeras med.
2022-11-11, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snuttegullegull
Alltså frisk eller sjuk eller knäpp… Bara för att det inte blev aktuellt med inläggning genom LPT så betyder det inte att man är frisk. Eller listig eller vettig… jag känner han inte, men han verkar ju lite knäpp och rabiat. Sen har han ju själv sagt att han har borderline.

Fast han verkar ju sjukt snäll och omtänksam, som en nallebjörn. Men han kanske borde gallra lite i vilka han associeras med.
Han har nog fler bekymmer och kommer att vakna upp till stora problem , redan trassligt med banken och dessutom har sagt upp sig
2022-11-11, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DayNite
tittar på hennes live nu när dom står och skriker utanför riksdagen
varför togs hennes barn ifrån henne?

det krävs en hel del för att det ska hända

Om du följt liven borde du nu veta att det krävs i egentlig mening näst intill ingenting för att ta barn.
2022-11-11, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillamig72
Jag har också sett en massa lives och filmer som hon lagt ut. Det som jag tänkt på är att hon i timmar maler på om samma sak. Det är ett klart maniskt beteende. Inte friskt.

Det är såklart svårt att ha blivit av med sina barn.
Men genom att hon agerar som hon gör fördröjer hon bara sina egna chanser till att få hem dom igen.
Hon tjänar mer på att samarbeta med att ta emot hjälp av socialtjänsten. Nu känns det som att hon har gått över en gräns för ett acceptabelt beteende.
Nu vet ju inte jag bakgrunden. Det hade varit väldigt intressant att få läsa om den. Och om hur Sofia själv försökt att samarbeta med socialtjänsten.

Hennes manliga kompanjon vore det också intressant att veta bakgrunden om…

Det kan anses maniskt för en oinsatt och ej utsatt person. Det jag vill säga är att som mamma gör man vad som helst för att rädda sina barn. Inget av det jag säger är lögn däremot kan jag och alla andra föräldrar med bevis och vittnen påvisa socialtjänstens och domstolarnas lögner och korruption.

Det är dessvärre så att rättssäkerheten är helt urholkat i detta land. Det är därmed helt omöjligt om socialtjänsten får klorna i dig att någonsin få hem sina barn. Detta är därför enda vägen att ha demonstrationer tills de tillslut ger sig. Det är vår enda väg nu. Jag är ledsen att du inte förstår eller har empati för vår helveteskamp.
2022-11-11, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pruttgrotta
Hennes sambo har i någon live förklarat att han förlorat vårdnaden om sina barn för att han slagit dem, så Sofia kanske har blivit av med sina för att soc anser att hon inte passar som vårdnadshavare så länge hon bor med en person som slagit sina barn.

Sulle är en papps som förlorat sina barn till en mamma som falskt anklagar honom för alla möjliga påhitt. Hon har fått socialtjänsten på sin sida som det som oftast ser ut då denna myndighet näst intill alltid är partisk och väljer sida.

Jag bodde inte med mina barns pappa någonsin. Jag sökte hjälp och skydd. Istället fick jag en hel myndighet emot mig. Har bett om hjälp och stöd både innan och efter placering. Jag har bönat och bett socialtjänsten om att samarbeta. Allt finns i skriftlig form skickad till myndigheten.

Som sagt vi vill bli utredda på nytt av en oberoende expert med stöd av en internationell organisation. Vi har ingenting att dölja. Tvärtemot socialtjänsten och domstolarna.

Men ni får se vad som händer då jag inte är ensam. Snart kommer alla!!!
2022-11-11, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bullmoster
Men de bor väl inte tillsammans nu? Måste finnas någon mer anledning till att hon inte anses lämplig…

Jag anses inte lämplig för socionomerna inte orkade hjälpa oss
2022-11-11, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pruttgrotta
Det vet jag tyvärr inte, jag kollar in hennes lives rätt sällan nu för tiden då hon bara sitter och upprepar samma skit om och om igen i flera timmar.

Men jo det finns säkert fler anledningar till att hon förlorat vårdnaden.

Anledningen till att jah förlorat vårdnaden till pappan som är dömd 36 gånger för brott från 2000 till 2020 är för att han litar på socialtjänsten vilket inte jag gör.
2022-11-11, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Hon säger att det började när hon sökte hjälp när ena barnet var 5 veckor , skulle gälla våld från pappan.
Varför de tog barnen för 2,5 år sedan är väldigt oklart , brister i förmågan att se barnens behov har nämnts

Hon har på dessa 2,5 år gjort ett antal anmälningar per vecka om misshandel, vanvård, tjänstefel osv till alla möjliga instanser .
Nu idag har de haft med någon politiker som gör påstående om att mängder av barn omhändertas utan orsak och tipsar föräldrarna att ta sina barn och flytta till Polen

Förvaltningsrätten skrev att det var en konflikt mellan oss föräldrar. Bakgrunden till konflikten ansåg domstolen var att att jag sökt hjälp och stöd för att skydda mina barn.
2022-11-11, 22:52
Medlem
Hon har på dessa 2,5 år gjort ett antal anmälningar per vecka om misshandel, vanvård, tjänstefel osv till alla möjliga instanser .
Nu idag har de haft med någon politiker som gör påstående om att mängder av barn omhändertas utan orsak och tipsar föräldrarna att ta sina barn och flytta till Polen[/quote]

Det stämmer inte att jag gjort flera anmälningar per vecka. Det stämmer att jag anmält många gånger för socialnämnden I Enskede-Årsta-Vantör skadar mina två barn allvarligt. Det finns bevis och mängder av bevis för det.

Vid inget tillfälle har jag tipsat någon att flytta till Polen. Men har man möjlighet att flytta till ett annat land när socialtjänsten är ute efter ens barn skulle jag absolut rekommendera det för när de tar ens barn får de aldrig komma hem. Ingen får hem barnen
2022-11-11, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eliseei
Han har live typ dygnet runt på Facebook. Otroligt underhållande människa även om det såklart är något tragiskt över det hela. Han saknar helt spärrar. Kolla bara videon när han är med på ett möte hos socialen. Sofia och Tom ihop är verkligen ett speciellt par.

Ang. Sofia så har hon berätta att pappan till barnen har misshandla henne och barnen. Soc ansåg att de hade en konflikt, även när de inte bodde tillsammans. Sedan spåra hon ur totalt. Hon har anmält en massa och påstår att barnen blir misshandlade i sina nya familjer, inte får mat etc. Det har gjort att hon inte ens får prata med barnen. Hon är verkligen sin egen fiende, men hon kommer aldrig inse det. Väldigt tragiskt, för jag tror inte att hon är en värdelös mamma. Det här har dock gjort henne galen.

Jag har inte sagt ett enda av dessa ord. Du får såklart tycka att jag spårat ut men jag gissar att dina barn eller du inte blivit utsatt för denna psykiska tortyr.

Bor man i ett land där ingen tar ansvar. Där varje steg är moment 22 finns det ingen annan väg än att kalla till massiva protester.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in