2022-11-11, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilla-Plutten
Bra inlägg det där.
Jag tror hon var lite kryptisk där efter en stund, med att säga att så grovt våld brukar bara män göra?
Vad kan ha menat med det, jag blev lite konfunderad just om det så jag fick lyssna igen. Vet om kanske försade sig, det är vad jag tror. Men jag hoppas att vi snart får lite mer information o Tove. Så jag undrar om fler uppfatta detsamma som jag tror.

I princip allt grovt våld begås av män, det är det enda hon säger.
Citera
2022-11-11, 15:44
Medlem
Skaraborg2s avatar
Foto från roadtrippen tillsammans med CS och LS.

Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
Ja de bor i Vetlanda.
Finns en bild från deras resa till Göteborg och det är första bilden på MHs Instagram.

Stort tack för dina svar samt från andra som också har svarat på min fråga.

Har precis varit ute och tittat på det här fotot. Känner igen detta foto sedan tidigare.
Senast redigerad av Skaraborg2 2022-11-11 kl. 15:46.
Citera
2022-11-11, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urgentmessage
Är jag den enda som lägger upp en möjlighet att Tove kanske blivit mördad av någon helt annan person när hon var på väg hem från MGM,s lägenhet? Lite misstänkt är det ju att Toves telefon följde med den ena tjejen när hon åkte fram och tillbaks till mcdonalds. Men kan ju finnas mängder av förklaringar till detta.

Det har jag varit inne på länge.

För att ett åtal ska kunna väckas måste bevisningen vara tillräckligt stark. Åklagaren ska på objektiv grund kunna förvänta sig en fällande dom. Det kan hända att åtal inte väcks, trots att ett brott har begåtts, för att åklagaren bedömer att det inte finns tillräckligt med bevis för att få en fällande dom.
Citera
2022-11-11, 15:54
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilla-Plutten
Bra inlägg det där.
Jag tror hon var lite kryptisk där efter en stund, med att säga att så grovt våld brukar bara män göra?
Vad kan ha menat med det, jag blev lite konfunderad just om det så jag fick lyssna igen. Vet om kanske försade sig, det är vad jag tror. Men jag hoppas att vi snart får lite mer information o Tove. Så jag undrar om fler uppfatta detsamma som jag tror.

Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.-.
I princip allt grovt våld begås av män, det är det enda hon säger.
Det hon specifikt nämnde som "typiskt manligt", i den bemärkelsen att kvinnor ytterst sällan gör det, är att de flyttat kroppen.
Citera
2022-11-11, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Pappan bor ju inte på torpet utan hästgården...
Vems är det där jäkla torpet då.
Massa felaktiga uppgifter som inte leder någonstans!

Tror helt enkelt att det är reportern som kallar pappans bostad för ”torp”, han visste nog inte att det handlade om en större ”hästgård” just då.

Ja, detta leder ingenstans så lika bra att lämna ämnet.
Citera
2022-11-11, 16:00
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Söndagen den 16/10-2022, soluppgång 07:35 i Vetlanda. Mörker eller ljus borde vara relevant när man gör iakttagelser om en person som rör sig i ett naturreservat. Att identifiera en person när det är ljust är kanske trovärdigare än att man tycker ha sett sig en person man känner igen när det är mörkt? Har personen dessutom mörka kläder på sig så blir det än mindre trovärdigt att man gjort iakttagelser om en viss person.

Fredag 11 november

I dag gryr dagen i Vetlanda 06:49. Solen går upp klockan 07:33 och ner klockan 15:53 . Det mörknar vid 16:36.

I Vetlanda blir dagen 4 minuter och 16 sekunder kortare. Dagen har blivit 9 timmar och 40 minuter kortare sedan sommarsolståndet. Vintersolstånd om 40 dagar.

https://www.vackertvader.se/vetlanda/soluppg%C3%A5ng-och-solnedg%C3%A5ng

Den 16/10 gick nog solen ungefär liknande, för nu har vi backat en timme till vintertid.
Citera
2022-11-11, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Det finns en del exempel där unga syskon haft ihjäl föräldrar, eller ungdomar som har ihjäl någon närstående. Det gemensamma då är en nära relationen till offret. Det krävs i regel väldigt starka känslor för att en kvinna ska ha ihjäl någon. Det märkliga här, är att dom inte ens umgåtts på ett år.

Den alternativa verkligen du nämner är också viktig. Vore intressant att veta om dessa två isolerat sig senaste tiden. Har dom pratat skit om T inför andra? Har dom stött ut eller dragit sig undan från kompisar som varit på T s sida? En skitgrej kan ha förstorats om dessa två tjejer snackat ihop sig utan att bli ifrågasatt av omgivningen.
Jag satt faktiskt och funderade på, för någon dag sen, om de levde i någon konstig konspirationsteoretisk värld eller så. Men det kändes så långsökt, de enda tendenser är väl lite konstigheter på MH:s Pinterest inklusive någonting om Illuminati och ”Tvång” samlingen som hade bilder om att man kontrolleras av andra. Tyckte inte det fanns andra tydliga tecken på att de kanske levde i en ”alternativ verklighet”.
Citera
2022-11-11, 16:03
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noselake
Ny i tråden men inte ny i ämnet. Försöker läsa varenda inlägg även att det går i otrolig fart.

På tal om den ”röda” plastpåsen grannen inte såg när han skulle köra JJ till mc d, även att han ändå som han sa flyttade cykeln för att den var placerad konstigt.
Men när han kom tillbaka påpekade för JJ att hon inte ska glömma påsen i cykelkorgen.
Tycker det är konstigt att man inte ser påsen när man flyttar cykeln. Då borde han ha bett henne ta påsen redan då kan jag tycka.
Men iaf , kan det varit någon som kört fram JJs bil och ställt den precis så nära källardörren som det bara går, för att sedan lägga bilnyckeln i påsen i korgen?
GW sa att JJ inte hade tillgång till bil, så vem hade hennes bil då?
Kan en vän ha lånat den under kvällen för att sedan lämnat av den lagom till att TT skulle köras till platsen hon hittades?

Hmm, det var en bra variant av den där påsen...
Citera
2022-11-11, 16:04
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
Ja, jag har faktiskt alltid uppskattat det.

Ja, iallafall av det jag hört av de som känner henne, känner henne inte personligen.

Jag vet faktiskt inte helt 100, men jag känner både CS och LS (dock umgås vi inte längre direkt pga olika liv) och har aldrig sett eller uppfattat att de skulle ha umgåtts med någon av de misstänkta, så om jag ska gissa utifrån det så skulle jag tro att de umgås/umgåtts i samma umgänge.

MH har taggat JJ, CS och LS i en bild på Insta. MH, JJ och och en av systrarna (?) är med i bilden. Vem det är som tar fotot är oklart. Kan vara LS, så att de umgås i samma kretsar det kan vi vara helt säkra på.

Edit: Idag kl 10:38 var CS och LS taggade, nu klockan 16:09 är endast JJ taggad.

Någon av taggade som läser här eller har MH tillgång till Insta.

Tog ett skärmklipp 10:38 om det skulle bli diskussion på det.
Senast redigerad av Pythia_88 2022-11-11 kl. 16:11.
Citera
2022-11-11, 16:06
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Fredag 11 november

I dag gryr dagen i Vetlanda 06:49. Solen går upp klockan 07:33 och ner klockan 15:53 . Det mörknar vid 16:36.

I Vetlanda blir dagen 4 minuter och 16 sekunder kortare. Dagen har blivit 9 timmar och 40 minuter kortare sedan sommarsolståndet. Vintersolstånd om 40 dagar.

https://www.vackertvader.se/vetlanda/soluppg%C3%A5ng-och-solnedg%C3%A5ng

Den 16/10 gick nog solen ungefär liknande, för nu har vi backat en timme till vintertid.
Gick nog? Det står ju på sidan som du länkade.
26/10 upp 07:34 ned 17:54
Citera
2022-11-11, 16:08
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 404filenotfound
Min tanke är att det var slag med något hårt i huvudet på offret efter att hon fått första slaget som gjorde att hon föll till golvet.

Hammarslagen som grannen nämner kom de efter dunsarna, någon som har koll ?
Citera
2022-11-11, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Polisen har säkert pratat med dessa 30-åringar för att bilda sig en uppfattning om JJ och MH:s umgängeskrets.

Svartsjukan och hatet blev för starkt för JJ när snälla, fina, omtyckta TT flyttat tillbaka till byn och dessutom blivit sambo med hennes KK, älskare, toyboy........

Våld mot huvudet i badrummet, TT faller mot badrummsgolvet, lyckas resa sig, blir slagen igen, faller, försöker resa sig igen men MH och JJ håller fast henne och stryper/kväver henne samtidigt som TT förgäves sparkar mot badrummets vägg innan hos blir medvetslös och avlider.

Stackars TT, vilken panik hon måste ha haft.

(alternativ teori till motiv: TT blev vittne till droghandel etc och "behövde" elimineras snabbt.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in