2022-10-30, 18:31
Medlem
Messerschmitts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Messerschmittzz

Minns en granne med dåliga svenskkunskaper som fyllde sitt badkar med vatten och sedan släppte ut alltihop med ett redan stop i sitt avlopp. Började rinna ned i min lägenhet genom droppande i mitt tak. Gick ned och sa ifrån… osv

Varför gick du ned och sa ifrån om läckaget kom från lägenheten ovanför din?
Citera
2022-11-03, 01:49
Medlem
Har ingen aning om hur störande dina grannar faktiskt är. Men jag vet att min åsikt är att folk i allmänhet gnäller för mycket över för lite. Låt folk få leva! Jag har en 3 åring över mig som låter som en elefant. Det är inget problem. Innan dess så hade ett ungt par där som hade fest för jämnan. Det var inte heller något problem.
Jag vill inte bo i ett hus av zombies som smyger sig fram.!
Men du kanske har ett problem på riktigt. Isf tycker jag att du ska prata med dem. Det är inte så svårt
Citera
2022-11-03, 13:50
Medlem
Marimus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anderanderssonn
Har ju pratat med han men han verkar knappt förstå SvEnSkA

Kan du bjuda ned honom och visa loskorna?
Citera
2022-11-03, 18:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Marimu
Kan du bjuda ned honom och visa loskorna?

Jag spottade i hans brevlåda , Fortsätter han med sin skit kommer jag göra detsamma var eviga dag .
Citera
2022-11-05, 07:56
Avslutad
Vissa människor är bara jävligt omedvetna om sig själva. De har noll självkännedom och insikt. De går där helt i sina egna världar, stampar i parketten, slår i dörrarna, pratar högt och ofta med sig själva. TVn på hög volym när de glor på TV4 8 h varje kväll. Dessa zombisar är inte mycket att göra åt förutom att döda dem, men lär va olagligt har jag hört, så det bästa är själv flytta därifrån innan man flippar och tar till fysiskt våld och högljudda bråk. Inte kul att bo kvar. Finns inga andrs sätt än att flytta självmant eller att själv bli förflyttad till fängelse efter morddomen .
Citera
2022-11-09, 22:40
Medlem
Hej

Jag behöver lite hjälp jag håller på att bli tokig på en utav mina grannar men jag vet inte vilken granne det är som stör. Hur listar jag ut vilken granne det är ljudet kommer ifrån? Jag bor i ett 4 våningshus i centrum byggnaden är kvadrat formad med en innegård. Jag har kommit fram till att det inte är grannen till vänster eller höger om mig för dem har båda flyttat och nya grannar har flyttat in nu.

Det personen gör är att banka flera gånger i veckan eller så tar den bara på sin borrmaskin flera gånger i veckan. Personen kan ta på sin borrmaskin i 10 sekunder bara för att sedan stänga av den flera gånger i veckan. Ett väldigt otrevligt starkt ljud. Ibland kan personen fortsätta att borra eller bara ta på sin borrmaskin för att jävlas verkar det som för vem tar på sin borrmaskin i ca 10 sekunder för att sedan stänga av den. Personen brukar också slänga tunga föremål på golvet låter det som mitt i natten. Igår så bankade jag tillbaka riktigt ordentligt när dem 3 dagar i rad tog på sin borrmaskin (detta har pågått i cirka 2år) men dagen efter så bankar den tillbaka på mig för att jag bankade dagen innan antar jag. Jag trodde personen hade lärt sig en läxa men den verkar inte se sina egna fel eller bryr sig inte.
Citera
2022-11-10, 16:22
Medlem
Sonny00s avatar
Att ta på sin borrmaskin kan väl inte låta särskilt mycket? Om grannen okynnesborrar titt som tätt förstår jag att det upplevs som störande.

Om du inte vet vem det är skulle jag föreslå en anonym lapp i entrén. Skriv något i den här stilen: ”Borrmongo! Fortsätter du att borra bara för att jävlas kommer jag att köra upp en käpp i rektum på dig när jag får tag i dig”.
Citera
2022-11-10, 16:45
Medlem
exoticspices avatar
Grannar som är så känsliga för vardagsljud och därför sätter egna regler som man ska rätta sig efter för hur tyst det ska vara. Känns som mitt hem är ett fängelse.
Citera
2022-11-11, 02:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny00
Att ta på sin borrmaskin kan väl inte låta särskilt mycket? Om grannen okynnesborrar titt som tätt förstår jag att det upplevs som störande.

Om du inte vet vem det är skulle jag föreslå en anonym lapp i entrén. Skriv något i den här stilen: ”Borrmongo! Fortsätter du att borra bara för att jävlas kommer jag att köra upp en käpp i rektum på dig när jag får tag i dig”.
Skojar du med mig? Vad låter högre än en borrmaskin? Jag hoppar fan till ibland när man är avslappnad och oförberedd vill kunna slappna av i min lägenhet detta har pågått i cirka 2 år nu. Vad är okynnesborra?

Jag har kollat upp grannarna på hitta.se och dem flesta som bor precis under mig är nyinflyttade. Men det finns 2 personer i min närhet som bott här 3-4 år och eftersom detta hållit på i cirka 1-3 år tror jag nog att det är en av dessa personer. Den ena bor snett nedanför den andra bor 4 dörrar bort. Så fort det börjas borras nästa gång kommer jag banka tillbaka och borra tillbaka och se om det hjälper. Om det inte hjälper så kommer jag gå till deras dörr och lyssna samt knacka på.
Att sätta upp en arg lapp i denna stora byggnad med cirka 100 pers på varje våning känns inte direkt personligt personen kanske inte ens skulle se det i fråga så det hoppar jag nog över. Kanske att jag skickar ett brev i deras postlåda på dem jag misstänker.
Citera
2022-11-11, 15:23
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackVoid
Skojar du med mig? Vad låter högre än en borrmaskin? Jag hoppar fan till ibland när man är avslappnad och oförberedd vill kunna slappna av i min lägenhet detta har pågått i cirka 2 år nu. Vad är okynnesborra?

.

Det var ditt uttryck ”Ta på sin borrmaskin” som jag skojade lite med. Antagligen menar du ”starta borrmaskinen” eller ”slå på borrmaskinen”.

Att ”Ta på borrmaskinen” betyder att man känner på den, inget annat. Om det inte är något väldigt dialektalt uttryck förstås.
Citera
2022-11-12, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny00
Det var ditt uttryck ”Ta på sin borrmaskin” som jag skojade lite med. Antagligen menar du ”starta borrmaskinen” eller ”slå på borrmaskinen”.

Att ”Ta på borrmaskinen” betyder att man känner på den, inget annat. Om det inte är något väldigt dialektalt uttryck förstås.
Okej förstår jag tycket det lät lite fel när jag skrev det hehe Starta borrmaskinen ska det vara. Igår var jag nere och på nedervåningen och lyssnade efter ljud men ljudet verkar inte komma från den lägenheten som jag trodde. I dag har det varit tyst än så länge men ska ta en sväng förbi nedervåningen och se om jag hör något idag kanske lättare att komma fram till varifrån ljudet kommer när man hörde lägre ljud istället för när det är väldigt högt och det tycks komma från flera lägenheter. Har också funderat på om grannen skulle vara kaxig vet inte hur jag skulle hantera det. Blir man vräkt om man skulle bli fysisk mot grannen?
Citera
2022-11-12, 17:00
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackVoid
Blir man vräkt om man skulle bli fysisk mot grannen?

Ja, det lär man bli ifall grannen polisanmäler och du blir dömd. Det kan räcka med att man hotar sin granne. Det är säkrare att jäklas anonymt med idioter. Exempelvis kan det vara lite skoj att hämnas på ett borrmongo genom att själv borra 100 hål i dennes bil… 😁
Senast redigerad av Sonny00 2022-11-12 kl. 17:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in