2022-10-29, 23:26
Avslutad
Spott på balkongen

Bor på 2 våning i ett 3 vånings hus och varje gång min granne högst upp är ute och röker så spottar han och lägger vidriga loskor neråt och mycket av det hamnar på min balkong och det är vidrigt,
Han försökt säga till han med en vänlig ton men han bara grymtar och fattar inte vad jag säger verkar det som.

Vad borde jag göra om han inte förstår?
Citera
2022-10-29, 23:29
Medlem
Eastwings avatar
Gå upp och snacka med honom, svårare än så behöver det inte vara.

Om han inte lyssnar på dig så kan du passa på och pissa i hans brevlåda på natten och säga att du råkade gå i sömnen om du råkar bli påkommen.

Men varför inte ta ett samtal i godan ro.
Citera
2022-10-29, 23:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Eastwing
Gå upp och snacka med honom, svårare än så behöver det inte vara.

Om han inte lyssnar på dig så kan du passa på och pissa i hans brevlåda på natten och säga att du råkade gå i sömnen om du råkar bli påkommen.

Men varför inte ta ett samtal i godan ro.

Har ju pratat med han men han verkar knappt förstå SvEnSkA
Citera
2022-10-29, 23:32
Medlem
Eastwings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anderanderssonn
Har ju pratat med han men han verkar knappt förstå SvEnSkA

Då kan du prova på engelska, franska eller varför inte på esperanto
Citera
2022-10-29, 23:34
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anderanderssonn
Bor på 2 våning i ett 3 vånings hus och varje gång min granne högst upp är ute och röker så spottar han och lägger vidriga loskor neråt och mycket av det hamnar på min balkong och det är vidrigt,
Han försökt säga till han med en vänlig ton men han bara grymtar och fattar inte vad jag säger verkar det som.

Vad borde jag göra om han inte förstår?

Går det att ta sig upp på taket? För i så fall kan du ju slänga lite spott därifrån om han inte fattar.
Citera
2022-10-29, 23:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Eastwing
Då kan du prova på engelska, franska eller varför inte på esperanto

Nä men det du sa med brevlådan är ju nåt man kan göra som nån slags hämnd aktion.
Citera
2022-10-29, 23:38
Medlem
yz44s avatar
Ta det med hyresvärden.
Citera
2022-10-30, 01:10
Medlem
Grannen kommer aldrig fatta eller bry sig så jävlas tillbaka för att känna lite glädje iallfall.

Häll superlim i hans lås på ytterdörren en gång i månaden.
Citera
2022-10-30, 01:38
Medlem
Det är imponerande att jobbiga människor bor högst upp i ett hyreshus.
Förstår inte att det alltid är så.
Sen i vissa länder har man ingen hyvs och använder balkong och fönster som sopnedkast.

Varför har inte imegrationsverket en obligatorisk kurs i hur man uppför sig i Sverige.
Citera
2022-10-30, 02:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crille132
Det är imponerande att jobbiga människor bor högst upp i ett hyreshus.
Förstår inte att det alltid är så.
Sen i vissa länder har man ingen hyvs och använder balkong och fönster som sopnedkast.

Varför har inte imegrationsverket en obligatorisk kurs i hur man uppför sig i Sverige.
När man läser ditt inlägg så blir det tydligt att vi borde börja med att lära svenskar svenska.
I övrigt så kan jag, som har en uteplats i botten av ett flervåningshus, rapportera att svenskar kastar ner minst lika mycket skit ner till mig som de av utländsk bakgrund. Av de de 3 familjer som bott precis ovanför mig så har de tidigare helsvenska familjerna både skräpat ner och väsnats mycket mer än de som är av invandrarbakgrund som bor där nu. Så även de övriga i huset.
Citera
2022-10-30, 11:17
Medlem
Tänker lyssna på mina grannar med stetoskop

Grannarna som har sitt vardagsrum på andra sidan väggen där jag sover för ett jävla liv vissa kvällar, med högljudda diskussioner. Jag har provat att lyssna med ett glas men det är obekvämt och blir ganska dåligt ljud, så nu har jag istället beställt ett stetoskop så jag kan ligga bekvämt i sängen samtidigt som jag förhoppningsvis kan höra tydligt vad de tjafsar om när de håller mig vaken till 2 om nätterna.
Åsikter och tips om vad jag ska göra för att få tyst på dem och få sova undanbedes, jag har kontakt med hyresvärden och har i övrigt gjort allt jag kunnat för att de ska sluta - ännu utan framgång.
Så nu tänker jag som så att de nog VILL att jag hör vad de pratar om eftersom de inte dämpar rösten trots att de vet att jag hör - så då kan jag lika gärna höra ordentligt.

Är det olagligt att lyssna på grannarna med stetoskop? Är det olagligt att föra journal över deras samtal? Är det olagligt att dela med mig av deras samtal på Flashback?

EDIT: Jag kan inte ha öronproppar på grund av öroninflammationer och att jag har barn som jag måste kunna höra om de behöver mig. Jag undanbeder mig, återigen, förslag och åsikter om hur jag ska få sova utan vill att vi håller oss till ämnet.
Senast redigerad av Autsource 2022-10-30 kl. 11:39.
Citera
2022-10-30, 11:21
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autsource
Grannarna som har sitt vardagsrum på andra sidan väggen där jag sover för ett jävla liv vissa kvällar, med högljudda diskussioner. Jag har provat att lyssna med ett glas men det är obekvämt och blir ganska dåligt ljud, så nu har jag istället beställt ett stetoskop så jag kan ligga bekvämt i sängen samtidigt som jag förhoppningsvis kan höra tydligt vad de tjafsar om när de håller mig vaken till 2 om nätterna.
Åsikter och tips om vad jag ska göra för att få tyst på dem och få sova undanbedes, jag har kontakt med hyresvärden och har i övrigt gjort allt jag kunnat för att de ska sluta - ännu utan framgång.
Så nu tänker jag som så att de nog VILL att jag hör vad de pratar om eftersom de inte dämpar rösten trots att de vet att jag hör - så då kan jag lika gärna höra ordentligt.

Är det olagligt att lyssna på grannarna med stetoskop? Är det olagligt att föra journal över deras samtal? Är det olagligt att dela med mig av deras samtal på Flashback?
Men, då sover du ju ännu sämre. Skaffa öronproppar i stället och sov
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in