2022-11-11, 11:38
Medlem
Fibonaccitals avatar
Jag undrar om TT blev strypt.

Det borde man kunna se vid obduktionen.

Oftast är Tungbenet skadat.

Tungben:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Tungben

Tungbenets läge gör att det sällan utsätts för benbrott. En fraktur på tungbenet tolkas ofta som ett bevis för strypning.

Strypning:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Strypning

Vid strypning visar den döda kroppen tecken på kvävningsdöd. Dessutom visar halsens yttre vanligen märken efter det föremål som kommit till användning. Strypning med handen lämnar exempelvis oftast märken efter fingrar och naglar på halsen.
Citera
2022-11-11, 11:42
Medlem
Dom ska ju ha tillgång till media i häktet just nu, man undrar ju varför dom ej stängt av sin Fb, instragram och Tiktok? Förmodar att dom har restriktioner kvar iaf när det kommer till dessa plattformar då iaf. Ursäkta om detta nämnts tidigare.
Citera
2022-11-11, 11:42
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filthyrich
Kan ju också va så att de säger så för att JJ ska läsa det och därmed kke tro att MH sagt nått.
Då sätter de ju lite press på hen fast polisen själv har inte sagt något otillbörligt i förhör.
Förhörsledare ljuger och hittar på hela tiden för att folk ska försäga sig eller, bli förbannade på kumpanen/ kumpaner, en del går ju på det
Varför skulle MHs advokat vilja att JJ ska säga något? Ologiskt.
Förhörsledare får inte ljuga. Olagligt.
Citera
2022-11-11, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nu är media alltid lite luriga, och de kan ibland klippa ihop lite med andra uppgifter som framkommit, så att det är svårt att veta om det har sagts vid annat tillfälle än vid det här.

Jag uppfattar det som att det har berättats, och förklarats. Det kan ju vara så att det är som du säger att hon syns på Snpkartan, men då har hon förklarat varför hon är där åtminstone.

Det känns lite märkligt att hon själv vill sätta sig på plats vid platsen där kroppen ligger, så det kan ju ligga till på annat sätt än att hon helt utan anledning börjar snacka om att hon är där.

Det kan ju också vara så att hon är rädd att det ska synas på något sätt att hon är i området, och då vill förekomma en eventuell utredning. Men det känns konstigt.

Reporten säger i inslaget (min understrykning):
"[...]Enligt uppgifter till P4 Jönköping, så ska en av de misstänkta kvinnorna själv ha berättat via sociala medier att hon befann sig på landsbygden öster om Vetlanda under natten då Tove försvann, alltså på en plats som inte ligger långt ifrån skogen där Tove sen hittades död.

Kvinnan förklarade med att hon var och hälsade på hos en person. Vi har tidigare berättat att Tove umgicks med dom misstänkta efter krogbesöket och att efter att dunsar hörs från den ena kvinnans lägenhet, som är ungefär vid samma tidpunkt som åklagaren misstänker att ett brott begåtts, så ska en av de misstänkta blivit skjutsad fram och tillbaka till McD:s och det är alltså efter besöket på McD:s som den misstänkta kvinnan då ska ha tagit sig till området öster om Vetlanda.
"
https://sverigesradio.se/artikel/sa-kan-polisen-knyta-misstankta-kvinnan-till-omradet-dar-tove-hittades
Öster om Vetlanda, besöker ”en person”. Är det inte hennes pappa som bor ditåt?
Citera
2022-11-11, 11:43
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital

Tungben:

Tungbenets läge gör att det sällan utsätts för benbrott. En fraktur på tungbenet tolkas ofta som ett bevis för strypning.

Strypning:

Vid strypning visar den döda kroppen tecken på kvävningsdöd. Dessutom visar halsens yttre vanligen märken efter det föremål som kommit till användning. Strypning med handen lämnar exempelvis oftast märken efter fingrar och naglar på halsen.
Tungan brukar ligga annorlunda också ?
Dunsarna kan vara att de dunka hennes huvud i golvet så hon lättare gick att ... ja vad ?
Var det planerat eller inte, det blir också intressant.
Citera
2022-11-11, 11:44
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mingoarnes
Dom ska ju ha tillgång till media i häktet just nu, man undrar ju varför dom ej stängt av sin Fb, instragram och Tiktok? Förmodar att dom har restriktioner kvar iaf när det kommer till dessa plattformar då iaf. Ursäkta om detta nämnts tidigare.
De har inte tillgång till elektrisk kommunikation.
Citera
2022-11-11, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilloVet9
Kanske inte så märkligt då att hon även försökte sälja den berömda
grepen på Marketplace

sen hittades en grep på botten efter sänkning av vattennivån
hur många kastar sin grep i sjön???

Hm…
Är grepen verkligen hittad?
Citera
2022-11-11, 11:46
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nilsstig
Det finns ingenting som tyder på att det ska vara samma grep. Om du vill verkligen vill vara säker så kan du väl köpa den som är utlagd.
Citera
2022-11-11, 11:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Slutsatsen av detta lutar mot plötsligt, starkt, trubbigt våld mot huvudet/strypning med snara eller liknande där J och M hjälpts åt. Att det skulle vara trubbigt våld baserar jag på att polisen inte lämnat info om blodmängder (Det kan i o f s bero på sekretessen också.) Avsaknaden av skrik tyder på att allt gått väldigt snabbt.
Sån uppfattning har jag från början, trots massiva protester o jag sa även att det är omöjligt att TT varit i JJs lägenhet.
Jag tror som du, snabbt slag i bakhuvudet eftersom ingen har hört något fast folk var vakna. Sen tror jag att kyrkomuren har betydelse, för visst var väl MP där o kollade oxå.
Sen tror jag att polisen hitta spår av TT i lägenheten och jag tror när det är kolsvart ute så såg inte GM att de drog med sig TTs blod in. Observera allt är som jag tror, alltså inget som jag vet eller ej heller har någon källa på.
Citera
2022-11-11, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nilsstig

När de tömde Föredadammen så hittades en massa metallskrot som sedan lades vid rastplatsen precis intill. Tydligen ska det ha funnits en grep bland skrotet, och eftersom folk varit som besatta av den där grepen som lagts ut till försäljning så har de lagt ihop 2 och 2 (och fått det till 17).
Citera
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital

Tungben:

Strypning:

Strypning med snara kan också ge halvmåneformade sår på halsen, då offret försöker ta bort snaran. Det kan också bli hudavskrap afrån offrets egen hud under naglarna.

I fallet Beata fanns spår från misshandel, dvs två större blåmärken. Hon hade legat länge ute innan hon hittades (nu blandar jag ihop tiderna, men längre än Tove iaf). Det ger mig hopp om att det kan finnas mycket bevisning på kroppen som visar hur hon har dött.

Tjejerna måste ha tagit grejor som funnits i lägenheten, så det kan finnas fibrer, och mycket annat på kroppen som binder dom till brottet. Hårstårn som följt med från kläder, och kanske även annat som DNA.

Jag tror inte att det här är det perfekta mordet.
Citera
Medlem
Har sett några bilder på JJ vid deras middagsbord ifrån Juli i somras tror jag det vart, även när hon står vid en häst, finns det fler bilder ev? Tycker ju helt klart man kan se att hon har rätt kall blick, däremot ser ju MH väldigt osäker ut och ser ju knappast ut som hon vore någon som kan skada någon, men självklart så är det ju som man säger: Skenet bedrar, sjukt jävla fall detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in