2022-11-09, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanonklas
Japp, tyvärr :/ men det är ute efter 3 dygn

Är du 100% på det? Lämnade för två år sedan och då kollade dom inte efter det, men kan ju ha ändrats!
Citera
2022-11-09, 20:11
Medlem
Jagozars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livsbrukarn
Är du 100% på det? Lämnade för två år sedan och då kollade dom inte efter det, men kan ju ha ändrats!

Dom enda drogtesterna som upptäcker i stort sett allt inklusive nätdroger är dom där testen där man gurglar runt en gul vätska i munnen för att sedan spotta ut i en behållare. Jag lämnade ett sånt test en gång och dom såg alla läkemedel jag gick på för tillfället. Helt sjukt.

Dom kollar dock aldrig efter kratom om man lämnar pissprov.
Citera
2022-11-09, 20:45
Medlem
Sacredsecretions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweetHooligan
Är det någon som lämnar körkortsprover? Kollar de efter Mitragynin?

Tror inte dom letar efter kratom sålänge det inte finns misstanke om det
Citera
2022-11-09, 23:38
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanonklas
Japp, tyvärr :/ men det är ute efter 3 dygn

Blod eller urin?
Citera
2022-11-10, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagozar
Dom enda drogtesterna som upptäcker i stort sett allt inklusive nätdroger är dom där testen där man gurglar runt en gul vätska i munnen för att sedan spotta ut i en behållare. Jag lämnade ett sånt test en gång och dom såg alla läkemedel jag gick på för tillfället. Helt sjukt.

Dom kollar dock aldrig efter kratom om man lämnar pissprov.
Låter lite för bra för att vara sant. Varför använder inte polisen och arbetsgivare det i så fall. Låter som en billig produkt, men kan ha fel här.

Skickades det på analys, eller får man besked inom kort?

Tops är väl hyfsat träffsäkert och där visar den inom ca 5 minuter, visar dock inte alla preparat.
Citera
2022-11-10, 06:56
Medlem
Jagozars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crackpipan
Låter lite för bra för att vara sant. Varför använder inte polisen och arbetsgivare det i så fall. Låter som en billig produkt, men kan ha fel här.

Skickades det på analys, eller får man besked inom kort?

Tops är väl hyfsat träffsäkert och där visar den inom ca 5 minuter, visar dock inte alla preparat.

En arbetsgivare har använt sig av det på mig. Tror dom testen är väldigt dyra, så därför använder inte alla dom testen.

Det behövdes skickas på analys innan svar. Tog nog en vecka eller så innan jag fick svar. Pissprov kan man få svar på samma dag i stort sett, men dom visar bara om man tagit vissa preparat/droger också.
Citera
2022-11-10, 07:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagozar
En arbetsgivare har använt sig av det på mig. Tror dom testen är väldigt dyra, så därför använder inte alla dom testen.

Det behövdes skickas på analys innan svar. Tog nog en vecka eller så innan jag fick svar. Pissprov kan man få svar på samma dag i stort sett, men dom visar bara om man tagit vissa preparat/droger också.
Lät mera som en tops test som tar upp till 17 st droger idag.

Tack för klargörande, men går det på analys så är det inget snabbtest som jag förstod det.
Citera
2022-11-10, 16:44
Medlem
Tog sticka för THC hemma nu i samband med att jag håller på att bli ren. Stickan visar 50,200, och 300mg thc. Det visade två svaga streck på 200mg och 300mg. Men positivt helt på 50mg

Någon som kan ana hur lång tid det tar för dom här "50 mg thc" att lämna urinet? Tacksam för svar. Väger 85kg
Citera
2022-11-10, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tulinosen
Tog sticka för THC hemma nu i samband med att jag håller på att bli ren. Stickan visar 50,200, och 300mg thc. Det visade två svaga streck på 200mg och 300mg. Men positivt helt på 50mg

Någon som kan ana hur lång tid det tar för dom här "50 mg thc" att lämna urinet? Tacksam för svar. Väger 85kg

Beror ju på hur länge du rökt och hur mycket. Blir du testad med sticka så kollas oftast upp till 20-25ng. Brukar ta cirka 3-4v från att man helt slutar röka om man röker lite och sproadiskt.

Om pisset skickas på analys så har jag läst och hört upp till 10-15ng.
Citera
2022-11-10, 19:04
Medlem
Inte en frågeställning men lite intressant information gällande klonazepam (iktorivil) och urinprov.
Läste en forskningsrapport från RMV / Kriminalvården och sammanfattat står det såhär:

Endast 6% av de ~120 försökspersonerna var positiva överhuvudtaget på 25ng/ml (gränsvärdet vid normal analys) efter att ha intagit 2mg. Efter längre än 48h var ingen alls positiv.

Gränsvärdet på alla singelstickor jag kan hitta är 100ng/ml; det krävs alltså fyra gånger så hög koncentration för att överhuvudtaget vara en av de ynka 6% som pissar positivt, om än testet görs bara några timmar efter intag. På multistickor är gränsvärdet 300ng/ml, det måste ju fan vara i princip omöjligt att pissa positivt på en sån. Och om man inte äter enorma mängder borde man ju klara även en singelsticka även om man äter ofta och relativt mycket.

Ni som pratar om veckor hit och dit, gissar ni bara (kanske baserat på den i sammanhanget faktiskt irrelevanta halveringstiden?) eller har ni faktisk erfarenhet?
Citera
2022-11-10, 20:10
Medlem
Gingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skruvmejsel6
Beror ju på hur länge du rökt och hur mycket. Blir du testad med sticka så kollas oftast upp till 20-25ng. Brukar ta cirka 3-4v från att man helt slutar röka om man röker lite och sproadiskt.

Analys är 10ng/ml i Skåne. Men då är det för man misslyckades med 20ng/ml

Håller just nu på att äta några tabletter aktivt kol varje dag för att se om jag kan snabba på processen att bli ren. Tror jag kan bli ren på 2 veckor med denna metod
Citera
2022-11-10, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skruvmejsel6

rökte dagligen i många månader, lite oklart precis hur länge.

Men jag har varit utan nu i över 5 veckor sen tog jag ett litet återfall, några bloss.

Men är bara positiv på 50ng, så hur länge kan de ta innan de 50mg försvinner? har så dålig koll.

edit: 50ng inte 50mg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in