Citat:
Ursprungligen postat av
Heretic77
Att dunsarna och sparkarna upphör medans grannen står och knackar på dörren är förbryllande. Skulle det vara offret som dunkar måste hon varit vid liv men fasthållen på nåt sätt och oförmögen att skrika.
Varför kan hon inte skrika? Kudde, påse, strypning, silvertejp? Och hur lång tid tog det för grannen att höra sparkarna i väggen efter han knackat på?
Nu har jag inte tid eller ork att lyssna igenom podden igen, och inte heller har jag alla länkar sparade till intervjuer.
Men jag har ett vagt, vagt minne av att han säger i en intervju något om nära minuter?? Kan vara mitt minne som spelar mig ett spratt också.
Däremot säger han (det tror jag mig minnas tydligare) att efter att de varit där och de har gått ner till sig, tar det ca tio minuter innan de hör dörren öppnas och stängas.
Jag uppfattade också att (kan ha fel) att vid andra tillfället när de ringde på så var de två, alltså sonen och pppan som ringde på.
För mig låter det som att den som först var upp och ringde på, gick ner till lägheten igen? Och sedan gick de upp båda två?
Vore bra om någon kunde reda ut det här lite tydligare, men tråden är gigantisk.
Det bästa är ju att höra grannen själv uttala sig.
Jag tycker att allt tyder på att någon på något sätt håller för munnen på Tove. Alterativt är hon medvetslös.
Det att hon är tyst, tycker jag ändå talar för två gm.
Helst skulle jag vilja att det enbart var JJ som var den skyldige, för att det är så svårt att förstå att två personer i samförstånd gör det här. Och håller truten.
Men det är mycket som talar för motsatsen...