2022-11-11, 11:12
Medlem
De bråkar på nöjet och T följer med hem till JJ men blir förmodligen där bragd om livet utan att man hör bråk innan/under tiden.
Hej kom hem till mig så prata vi ut sen överrumplad??? Annars skulle man väl hört bråk och tjaft från lägenheten tycker man. Men inga skrik bara "dunsar".
Lyssnade på intervjuen med de två vänner till dem, varit bråk för några månader sen som dela "gänget" i 2 grupper, sen bråk på nöjet?? Men ingen vet vad det handlade om?
Citera
2022-11-11, 11:15
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelcore
Kan vara MH då, som berättat för sina föräldrar att hon sovit hos JJ när dom undrade varför hon inte kommit hem på natten.

Ja, av reportaget framkommer det ju inte vilken av kvinnorna det handlar om.

Det kan alltså som du säger faktiskt vara MH, vars föräldrar ser t ex att hon är vid Nye på te x Snapkartan och undrar vad hon gör där, det är ju enligt P4 Jönköping på natten.

Då förklrar hon att hon besöker JJs pappa?

Att JJ själv skulle skriva till någon kompis under natten att hon är i Nye??
Eller vem skulle fråga JJ var hon är eller varför hon är i Nye under natten?

Vi får se, men det låter väl som att din teori skulle kunna vara en logisk förklaring, säeskilt som mordet inte verkar ha varit ett noggrant planerat mord.

Jag tror de är rökta.
Citera
2022-11-11, 11:15
Medlem
Såg någon i tråden som hade en teori att MGM troligen hade stängt av mobilerna under transporten till FP. Men när man skulle forsla undan TT från bilen så skulle det ha kunnat varit så mörkt att man ett ögonblick skulle ha använt mobilernas ficklampa. Därav att det skulle varit lite svårspårat och tog tid att spåra.

Men det var alltså värre! Man har tagit kontakt på sociala medier i närheten av FP.
Citera
2022-11-11, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Som jag ser det, är just de dunsarna och sparkarna väldigt svåra att kunna förklar på annan tsätt än att Tove minst blev övermannad och misshandlad i varje fall.

En duns är en sak, men inte flera. Samt att de upphörde utan att någon svarade på påringningen. På det kommer sedan flera ljud som påminde om sparkar. Inte heller vid andra påringningen kommer någon ut.

Jag tänker mid att om det "bara" varit andra ljud än en misshandel/mord, då hade man kunnat öppna, lugna grannarna?

Dunsarna är för mig ett tungt indicium för att något allvarligt har hänt Tove därinne, just vid den tidpunkten.

Att dunsarna och sparkarna upphör medans grannen står och knackar på dörren är förbryllande. Skulle det vara offret som dunkar måste hon varit vid liv men fasthållen på nåt sätt och oförmögen att skrika.

Varför kan hon inte skrika? Kudde, påse, strypning, silvertejp? Och hur lång tid tog det för grannen att höra sparkarna i väggen efter han knackat på?
Citera
2022-11-11, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thevowww
Precis som vi spekulerat tusentals gånger i denna kaotiska tråd, MH om någon skulle börja sjunga ut snart. And she did!
Var har du fått den uppgiften ifrån
Citera
2022-11-11, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Iom att obduktionsrapporten nu är tillgänglig för utredarna kan de jobba mer systematiskt.

GW pratar här om statusen på fallet och mgms, en väldigt intressant intervju från Igår!

Rättelse: intervjun var i onsdags(förrgår).

Känns som att det preliminära resultatet visar något väldigt intressant som gör att polisen åker till JJs lgh och källare rätt omgående. Någon som vet om dom även var hos pappan samtidigt och sökte?
Citera
2022-11-11, 11:30
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilla-Plutten
Hej där. Det var en diskussion vi två hade, o vilka mord kvinnor stod förr för, o i nutid så är det du svarade på. Jag själv svarade att före second war så var det tvärtom.
Bara ville berätta det, så inte det misstolkas.
Ja, det kan lätt bli snurrigt när någon annan bara plockar upp en detalj och spånar vidare. Bra att du förtydligar!
Hela tråden går i ett rasande tempo med många engagerade, en hel del rundgång och lite småtjafs, så en kommentar kan lätt hamna i fel sammanhang.
Citera
2022-11-11, 11:31
Medlem
ellaaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Så är det.

JJ har strösslat spår efter sig. Bilen på övervakningskameror. Mobilen i området kring fyndet av kroppen. McDonalds-besöket....

Jag minns hur folk skrev tidigare i tråden om att detta måste vara smarta tjejer som måste ha begått det "perfekta brottet, utan spår och allt..." Vilket jag starkt motsatte mig. Indicierna och bevisen lär vara mycket, mycket starka mot tjejerna.

Verkligen, finns så otroligt mycket spår och vittnen och man kan lätt lägga ihop ett och ett och både följa händelseförlopp och se en bakgrundshistoria (motiv). Dessutom känns det så osannolikt att någon helt annan, allt detta till trots, skulle hoppa in i skeendet och random döda Tove att det nästan kan uteslutas.

Däremot kan jag tänka mig att tjejerna själva tyckte de var ganska smarta och smidiga (de ”löste” ju till och med situationen med grannen), att om de bara nekar in i döden så klarar de sig nog undan. Man får inte glömma hur unga de är.
Citera
2022-11-11, 11:34
Medlem
ellaaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Att dunsarna och sparkarna upphör medans grannen står och knackar på dörren är förbryllande. Skulle det vara offret som dunkar måste hon varit vid liv men fasthållen på nåt sätt och oförmögen att skrika.

Man får inte glömma att de var två. Kanske var det här MH blev involverad för att i stundens panik tysta Tove/få henne stilla etc. När hon sedan redan var inblandad fick hon också hjälpa till att ”städa undan”.
Citera
2022-11-11, 11:35
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77

Varför kan hon inte skrika? Kudde, påse, strypning, silvertejp? Och hur lång tid tog det för grannen att höra sparkarna i väggen efter han knackat på?

Nu har jag inte tid eller ork att lyssna igenom podden igen, och inte heller har jag alla länkar sparade till intervjuer.

Men jag har ett vagt, vagt minne av att han säger i en intervju något om nära minuter?? Kan vara mitt minne som spelar mig ett spratt också.

Däremot säger han (det tror jag mig minnas tydligare) att efter att de varit där och de har gått ner till sig, tar det ca tio minuter innan de hör dörren öppnas och stängas.

Jag uppfattade också att (kan ha fel) att vid andra tillfället när de ringde på så var de två, alltså sonen och pppan som ringde på.

För mig låter det som att den som först var upp och ringde på, gick ner till lägheten igen? Och sedan gick de upp båda två?

Vore bra om någon kunde reda ut det här lite tydligare, men tråden är gigantisk.

Det bästa är ju att höra grannen själv uttala sig.

Jag tycker att allt tyder på att någon på något sätt håller för munnen på Tove. Alterativt är hon medvetslös.

Det att hon är tyst, tycker jag ändå talar för två gm.

Helst skulle jag vilja att det enbart var JJ som var den skyldige, för att det är så svårt att förstå att två personer i samförstånd gör det här. Och håller truten.

Men det är mycket som talar för motsatsen...
Citera
2022-11-11, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ellaaa
Skillnaden är att om MH själv hade sagt att hon inte vill uppge huruvida hon nekar eller inte, så hade det betytt att hon bara blivit tyst/neutral. Men nu är det så att hennes advokat säger att hon inte längre vill uppge huruvida MH nekar eller inte, vilket lämnar många fler alternativ - såsom att MH börjat prata.
Kan ju också va så att de säger så för att JJ ska läsa det och därmed kke tro att MH sagt nått.
Då sätter de ju lite press på hen fast polisen själv har inte sagt något otillbörligt i förhör.
Förhörsledare ljuger och hittar på hela tiden för att folk ska försäga sig eller, bli förbannade på kumpanen/ kumpaner, en del går ju på det
Citera
2022-11-11, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Som jag ser det, är just de dunsarna och sparkarna väldigt svåra att kunna förklar på annan tsätt än att Tove minst blev övermannad och misshandlad i varje fall.

En duns är en sak, men inte flera. Samt att de upphörde utan att någon svarade på påringningen. På det kommer sedan flera ljud som påminde om sparkar. Inte heller vid andra påringningen kommer någon ut.

Jag tänker mid att om det "bara" varit andra ljud än en misshandel/mord, då hade man kunnat öppna, lugna grannarna?

Dunsarna är för mig ett tungt indicium för att något allvarligt har hänt Tove därinne, just vid den tidpunkten.

Jag tänker att tobe blev övermannad i samband med att just skulle gå hem, kan tänka mig plastpåse på huvet o strypgrepp därav inga skrik o dunsar är hennes desperat sista rop på hjälp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in