2022-11-11, 09:00
Medlem
lindblomsgröns avatar
Kan det vara att JJ hade knarkgömma i källaren? Polisen har kanske fått uppgifter att hon sålde och letar bevis för det först nu?
Citera
2022-11-11, 09:01
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miacara
Det var i Aftonbladet för någon vecka sedan. Det ska enligt GW vara ovanligt att båda unga kvinnliga MGM lyckas neka så länge. Åtminstone en borde ha börjar prata vid det här laget anser han.

Det läste även jag.
Var väl i samband med hans medverkan i Nyhetsmorgon som Aftonbladet skrev artikeln och där citerade honom?

Är väl lördagar han är där?
Och det var bara nån dag sedan, troligtvis förra lördagen?
Citera
2022-11-11, 09:04
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
De såg ju iaf relativt omgående att det handlade om mord efter att de hittat T

Ja vad skulle det annars vara, TT tagit sig till skogen och lagt sig för att sova under en gran?
Citera
2022-11-11, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Hej!(Var tvungen att regga mig för att ta del i diskussionen).
Enligt GW så är den preliminära obduktionsrapporten redan färdig, sa han i tv4s nyhetsmorgon som laddades upp i onsdags kl 08.17.
Där berättar han även lite intressanta uppgifter.

Källa: https://www.tv4.se/klipp/va/13800920/nya-brottsmisstankar-i-tove-fallet-forbryllar-gw-tva-saker-stor

För att liknande fall inte förekommer i Svensk statistik innebär inte automatiskt att det aldrig förekommit.
Det skulle inte vara första gången kvinnors kapacitet underskattas. Särskilt inte hästtjejer.

De har även en efterfrågad kapacitet som ledare på arbetsmarknaden.

”I stallet lär sig hästtjejer att ta ansvar och hantera farliga situationer. Det ger dem bra ledaregenskaper, det visar en studie som gjorts vid Luleå universitet.

– Det är en unik ledarskapsutbildning under de unga åren, säger forskaren Lena Forsberg.”

https://www.arbetarbladet.se/2011-12-05/hasttjejer-blir-bra-ledare
Citera
2022-11-11, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilla-Plutten
Jag tror nästan som du, men jag menar att vi bara får veta vilkets sort av mord det handlar om. Inte mer pga sekretess som föreligger för rättegången, tror jag.
Förr i tiden så när kvinnor mörda någon, så var det oftast med gift.
Jag tycker att nu är det väldigt råa mord som kvinnor utför eller ibland har det hänt att de har fått en karl till att utföra morden.
Kanske dax att införa en gammal sed ifrån 1400 talet när sånt händer. 🤔
Källa på vad som hände på 1400talet, behövs det.

Giftmord utgör bara 2,5% av alla mord utfört av kvinnor medans kniv står för 40%. Men det här mordet tror jag varken gift eller kniv har använts.
Citera
2022-11-11, 09:10
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Tittar man på alla fakta och indicier som framkommit hittills tyder det mesta på att Tove blev bragd om livet någon gång mellan 02,30--03,00. Dunsarna hörs då, och strax efter har JJ (av allt att döma) med sig Toves mobil under färden till McD.

Dunsarna har att göra med mordet, det är jag tämligen övertygad om. Och att JJ's lögn om att något hände i badrummet bär visst spår av sanning, men att det knappast var M som ramlade.
Jag baserar mina funderingar på "springet" i trappan, vilket jag tänker mig hör ihop med brottet. Det gör säkert dunsarna också på något vis, men att de är indirekta. Och mitt tidsfönster är öppet från 2, eftersom jag inte tror att det var T som använde hennes tfn 2.30. Så är min nuvarande uppfattning, men den kommer kanske revideras under resans gång.
Citera
2022-11-11, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Giftmord utgör bara 2,5% av alla mord utfört av kvinnor medans kniv står för 40%. Men det här mordet tror jag varken gift eller kniv har använts.

Jag tror det är slag.
Citera
2022-11-11, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey
Ja det var väldigt många olika bud ifrån media just när det gäller 02.30 samtalet.

Så skrev aftonbladet 22 okt (Artikel idag bakom betalvägg).

- 02.30: Denna tidpunkt anger åklagaren i sin häktningsframställan som den tid då de två kvinnorna är misstänkta för människorov. Enligt uppgifter till Aftonbladet ringer Tove sin pojkvän och säger att hon är på väg hem. De två misstänkta kvinnorna har enligt uppgifter uppgett för polis att de två har åkt till McDonalds klockan 02.45.

Sedan har det hela blivit röstmeddelande om det förvrängts i tråden eller av media har ingen aning.

Det var i alla fall det som låg till grund i media rapporteringen för 02.30 samtalet då det begavs sig 22 okt.
Kanske Aftonbladet bara tolkat informationen fel? Att samtalet 01.49 är när T sa hon är på väg hem. Pojkvännen går och lägger sig. Kl 02.30 gör T ett desperat sista försök att larma sin pojkvän för att få hjälp, innan hon dödades. När han vaknar på morgonen och hör meddelande kopplas polisen in direkt. Så har svårt att se sista meddelandet från henne bara är ett ”Jag är på väg hem” - meddelande.
Citera
2022-11-11, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emhela
Jag tror det är slag.

I kombination med kvävning eller strypning då, annars borde hon väl skrikit?
Citera
2022-11-11, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Kan det vara att JJ hade knarkgömma i källaren? Polisen har kanske fått uppgifter att hon sålde och letar bevis för det först nu?
Kan det vara att JJ hade terrorstämplat material i källaren? Polisen har kanske fått uppgifter om det och det var det de letade bevis efter?

Eller...

Kan det vara att JJ va delaktig i arlandarånet och gömde delar av rånbytet i källaren? Polisen har kanske fått uppgifter om det och det var det de letade efter?
Citera
2022-11-11, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilla-Plutten
Jag tror vi snart får veta hur stackars Tove har avlidit.
Men jag tror vi inte får veta något om varför eller något om Bevisbördan förräns allt är klart innan rättegången.
Svaret från rättsmedicinska enheten i Linköping angående dödsorsaken borde ha kommit till polisen några dagar efter att Tove hittades död, och att man upptäckt att det finns spår på kroppen som stärker misstankarna om att Tove har blivit mördad, då borde de bägge misstänkta kvinnorna ligga mycket risig till ,och att man kollar upp om Tove mördades antingen i en lägenhet som tillhörde en av de misstänkta kvinnliga GM eller att mordet ägde rum i källarutrymmet i hyreshuset där en av de misstänkta kvinnliga GM har sin lägenhet. Kan polisen också ha fått in tips om att någon har gömt ett parti narkotika i källaren ?
Senast redigerad av Umpalavemang 2022-11-11 kl. 09:17. Anledning: Redigering
Citera
2022-11-11, 09:17
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
För att liknande fall inte förekommer i Svensk statistik innebär inte automatiskt att det aldrig förekommit.
Det skulle inte vara första gången kvinnors kapacitet underskattas. Särskilt inte hästtjejer.

De har även en efterfrågad kapacitet som ledare på arbetsmarknaden.

”I stallet lär sig hästtjejer att ta ansvar och hantera farliga situationer. Det ger dem bra ledaregenskaper, det visar en studie som gjorts vid Luleå universitet.

– Det är en unik ledarskapsutbildning under de unga åren, säger forskaren Lena Forsberg.”

https://www.arbetarbladet.se/2011-12-05/hasttjejer-blir-bra-ledare

Hästtjejer - nu menar jag dem som fortsätter rida efter barndomen, då ju många flickor rider - är förvånansvärt ofta psykopater i min erfarenhet. Det stämmer även, som du säger, att de ofta når ledande befattningar. Jag tror dock att kausaliteten är en annan, än att de skulle lära sig nyttiga saker av arbetet med hästarna. Jag tror att de redan från början har en makthunger. De vill bemästra den stackars hästen och tvinga den till lydnad, och i arbetslivet vill de chefa över så många som möjligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in