2022-11-11, 01:24
Medlem
OK70s avatar
Det har talats mycket om att T skulle vara en rar och skötsam tjej som tog plugget och träningen seriöst, varför är någon som hon ens vän med såna personer? I princip alla tjejer jag känner som tagit plugg och träning seriöst har umgåtts bara med liknande personer, inte suspekta personer kopplade till droger och annat skit.
Citera
2022-11-11, 01:30
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey
Ja det var väldigt många olika bud ifrån media just när det gäller 02.30 samtalet.

Så skrev aftonbladet 22 okt (Artikel idag bakom betalvägg).

- 02.30: Denna tidpunkt anger åklagaren i sin häktningsframställan som den tid då de två kvinnorna är misstänkta för människorov. Enligt uppgifter till Aftonbladet ringer Tove sin pojkvän och säger att hon är på väg hem. De två misstänkta kvinnorna har enligt uppgifter uppgett för polis att de två har åkt till McDonalds klockan 02.45.

Sedan har det hela blivit röstmeddelande om det förvrängts i tråden eller av media har ingen aning.

Det var i alla fall det som låg till grund i media rapporteringen för 02.30 samtalet då det begavs sig 22 okt.

Just det så var det. 2.30 händer det uppenbart något som Albin hör på sin mobil på Söndagen…….

Uppgifter till Aftonbladet undrar vem som lämnat dem då, det kan man göra anonymt.

Man kan undra om hon verkligen sade att hon var på väg hem, troligen inte.
Citera
2022-11-11, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Kanske Tove inte alls hade planer på att följa JJ hem utan hon ville följa MH och se till att hon kom hem säkert ? Men varför blev hon övertalad att gå ända till Storgatan 71 sent på natten? Var det bara Tove som hade cykel, vet man det säkert? Man blir inte klok på detta.

Jag håller med allt är så snurrigt
Jag har svårt att förstå varför TT skulle följa med hem till JJ?

Sen all spekulation om hur de anhållna fick ner kropp i trappor

Jag är inte så säket på att TT följde med upp till JJ lägenhet?

Det ser ut som i allas spekulationer att det vsr självklart

Jag tror att TT kan ev ha dödats utomhus eller i källaren?

Frågan är också om det bara är en trådsanning om de två männen som tog i grannens dörrhantag?
Citera
2022-11-11, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Då är det kanske som en del av oss har trott, att T aldrig var i lgh/gick ut själv.
Om T direkt, eller när hon skulle hem, förpassades till källarförrådet kan det i så fall förklara springet i trappan.
Dunsarna i lägenheten skulle då kunna vara stressade, desperata försök att hitta/ta fram behövliga "hjälpmedel". Det sista låter långsökt men...en tanke i a f.

Njae.

Jag är övertygad om att Tove var i JJ's lägenhet.

Jag är också övertygad om att något hände i badrummet.

En lögn, speciellt hastigt hopsnickrad, bär oftast spår av sanning. JJ uppger för grannsonen att hennes kompis trillat i badrummet, men att hon nu lagt henne i sängen. En lögn. Men jag tror den bär vissa spår av sanning. Något hände i badrummet som slutade med/handlade om Toves död.
Citera
2022-11-11, 01:36
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey
Ja det var väldigt många olika bud ifrån media just när det gäller 02.30 samtalet.

Så skrev aftonbladet 22 okt (Artikel idag bakom betalvägg).

- 02.30: Denna tidpunkt anger åklagaren i sin häktningsframställan som den tid då de två kvinnorna är misstänkta för människorov. Enligt uppgifter till Aftonbladet ringer Tove sin pojkvän och säger att hon är på väg hem. De två misstänkta kvinnorna har enligt uppgifter uppgett för polis att de två har åkt till McDonalds klockan 02.45.

Sedan har det hela blivit röstmeddelande om det förvrängts i tråden eller av media har ingen aning.

Det var i alla fall det som låg till grund i media rapporteringen för 02.30 samtalet då det begavs sig 22 okt.
Eftersom polisen var så snabb på fötter spekulerade det här om "samtalet" var grunden till det. I så fall var det något lurt med det och vips blev det till ett skumt röstmeddelande, en trådsanning.
Citera
2022-11-11, 01:40
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Njae.

Jag är övertygad om att Tove var i JJ's lägenhet.

Jag är också övertygad om att något hände i badrummet.

En lögn, speciellt hastigt hopsnickrad, bär oftast spår av sanning. JJ uppger för grannsonen att hennes kompis trillat i badrummet, men att hon nu lagt henne i sängen. En lögn. Men jag tror den bär vissa spår av sanning. Något hände i badrummet som slutade med/handlade om Toves död.
Du har en poäng där med att lögner ofta bygger på uns av sanning, men det skulle kunna vara M som drösat i backen.
Citera
2022-11-11, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av easycomeeasygo
Känner inte alls mycket för de här nya uppgifterna. Det som polisen har plockat med sig från igår borde de väl ha visat intresse för direkt, vid första genomsökningen. Skumt att i så fall ha missat det förut. Även om vi säger att medgivanden har gjorts och att de därmed befinner sig där efter den nya informationen så borde det ändå ha varit uppenbara utrymmen och grejer att ha noterat och tagit med från första stund. Jag har hyst stor respekt inför utredarna i det här fallet, men det här vet jag inte riktigt…

Jag är övertygad om att rättsläkaren har gett sitt förhandsbesked till utredarna. Det skulle ske i slutet av denna vecka. Det kan ge utredarna en större fingervisning om vilka eventuella mordvapen, hjälpmedel o dyl de ska titta närmare på. Kan vara så enkelt att man funnit vissa fibrer på Toves kropp som man vill försöka matcha med något som kan finnas i den misstänktas lgh/förråd.

Kort och gott:
Svaren från NFC trillar in ett efter ett. Likaså rättsläkarens första utlåtande. Det ger utredarna en hjälp i vad man ska titta närmare på framöver, på plats i tex den misstänktes lgh/förråd.
Citera
2022-11-11, 01:44
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Rättspsyk skulle också göra undersökning på dom anhållna
Det kanske också är något som tar lite längre tid?
Det är en liten undersökning en §7. Den tar några timmar.
Mordfall brukar ta minst 6 månader att utreda, ofta längre innan åtal väcks.
Citera
2022-11-11, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Du har en poäng där med att lögner ofta bygger på uns av sanning, men det skulle kunna vara M som drösat i backen.

Tittar man på alla fakta och indicier som framkommit hittills tyder det mesta på att Tove blev bragd om livet någon gång mellan 02,30--03,00. Dunsarna hörs då, och strax efter har JJ (av allt att döma) med sig Toves mobil under färden till McD.

Dunsarna har att göra med mordet, det är jag tämligen övertygad om. Och att JJ's lögn om att något hände i badrummet bär visst spår av sanning, men att det knappast var M som ramlade.
Citera
2022-11-11, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Det är ju ganska märkligt att man gör tillslag i källaren.

Det borde man gjort redan från dag ett.

Källare och vindsutrymme.

Nu har det ju skrivits här inne om källare och tvättstuga.
t.o.m bild på källardörren, tror det var @Avel.

En kvinna i huset sade: "Jag vågar inte ens går ner i tvättstugan"

Så min teori är som följer:

Man har alltså lyckats frakta ner TT ner i källaren och sedan gjort en transport till fyndplatsen.

Hur gick det till? Kanske någon som klarar av att flytta tunga saker?

Hur smög de in bilen utan att någon hörde det?

Hur kunde de köra iväg med kroppen?

Smög de igen bildörrarna, rullade de ut bilen till gatan för att inte avslöja en bilmotorn som startades?

Som sagt så gjorde dessa MGM detta i ren Hollywood stil.

Brottsplatsen?

https://minkarta.lantmateriet.se/plats/3006/v1.0/?e=504350&n=6365485&z=15&mapprofile=flygbild&backg round=2&boundaries=false&name=Brottsplats%3F

Det kan vara så enkelt att man har kunnat säkra fibrer på Toves kropp. Och att man nu försöker utreda varifrån dessa fibrer kan komma. (Tex resväska, matta etc...). NFC-svaren och rättsläkarens utlånade ger utredarna ytterligare hjälp i vad man ska söka efter.
Citera
2022-11-11, 01:51
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.-.
Tycker det låter hyfsat osannolikt att dom skulle lämna en död kropp i källaren för att gå upp och gruffa lite med varann.
Ja, det har ju gjorts bra sammanfattningar här i tråden om händelseförlopp etc. Det skulle vara intressant om någon kan sammanfatta alla galna teorier från flashbackare som aldrig lämnar mammas källare mer än för att köpa snus i den lokala kiosken. Tove skulle alltså slagits ihjäl i lägenheten (eller i källarförrådet) utan att polisen hittat några spår av det. Kroppen skulle obemärkt ha burits ut eller så har hon kastats ut genom fönstret för vidare transport. Minsta spår av dödligt våld i lägenheten och de båda flickorna hade varit häktade för mord istället. Nu har vi ett läge när de två inte erkänner något brott eller delaktighet och båda står fast vid det. Folk borde ägna sig åt att hitta alternativa brottsplatser eller kanske till och med alternativa gärningspersoner. Två så unga ostraffade tjejer borde ha manglats mer än lovligt vid det här laget medgivanden borde ha kommit.
Citera
2022-11-11, 01:56
Medlem
Hej!(Var tvungen att regga mig för att ta del i diskussionen).
Enligt GW så är den preliminära obduktionsrapporten redan färdig, sa han i tv4s nyhetsmorgon som laddades upp i onsdags kl 08.17.
Där berättar han även lite intressanta uppgifter.

Källa: https://www.tv4.se/klipp/va/13800920/nya-brottsmisstankar-i-tove-fallet-forbryllar-gw-tva-saker-stor
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in