2022-11-11, 08:22
Medlem
SayWhatAgains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Frågan är också om det bara är en trådsanning om de två männen som tog i grannens dörrhantag?
Det har klargjorts ett flertal gånger att detta skedde på söndagen och att det var polisen som då var i huset.
Citera
2022-11-11, 08:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
Källa behövs inte. Listan på vad som kan ge livstid är lång, en av dem är människorov.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Livstids_f%C3%A4ngelse_i_Sverige
Tack för vänligheten, men jag behöver inte listan tyvärr. 😥
Jag tror jag menade att polisen och åklagaren vill göra ett riktigt gott arbete denna gång, Ihop med alla kriminaltekniker plus samförstånd med alla rotlar inom polisen.
Citera
2022-11-11, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FMR
Brukar man gå ut med dödsorsaken? Obduktionen borde väl vara klar nu.

Så småningom men troligtvis får vi vänta på FUP. Men detta ärende skiljer sig så mot andra. Åklagaren ha vidtagit lite udda metoder såsom personutredning och P7 efter ett par dagar bara, samt lättade restriktioner. Möjligt att han släpper på detaljer av taktiska skäl men inte för allmänhetens skull.
Citera
2022-11-11, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Så småningom men troligtvis får vi vänta på FUP. Men detta ärende skiljer sig så mot andra. Åklagaren ha vidtagit lite udda metoder såsom personutredning och P7 efter ett par dagar bara, samt lättade restriktioner. Möjligt att han släpper på detaljer av taktiska skäl men inte för allmänhetens skull.

Dödsorsaken kommer garanterat komma ut i media innan fup kommer.
Citera
2022-11-11, 08:40
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
Leif GW säger att detta fall är unikt då tidigare ostraffade typ aldrig nekar såhär länge till ett brott och att båda gör det också.

Var har han sagt det? Länk? Däremot har han sagt, att det är unikt att två dittills ostraffade unga kvinnor som inte kommer från mycket svåra familjeförhållanden (dessa tjejer verkar ju ha vuxit upp i (i alla fall utåt sett) normala medelklassfamiljer),samarbetar om att döda en annan kvinna.

Han sa även att det är mycket sällsynt att kvinnor dödar kvinnor, och att NÄR det sker så brukar det vara en man i bakgrunden någonstans. Så är det väl antagligen även här: att de har bråkat om en kille.
Citera
2022-11-11, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.-.

Sant, om hon blivit mördad, självmord, olycka osv. Men inga detaljer.
Citera
2022-11-11, 08:41
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.-.

De såg ju iaf relativt omgående att det handlade om mord efter att de hittat T
Citera
2022-11-11, 08:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Jag tror vi snart får veta hur stackars Tove har avlidit.
Men jag tror vi inte får veta något om varför eller något om Bevisbördan förräns allt är klart innan rättegången.
Citera
2022-11-11, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Var har han sagt det? Länk? Däremot har han sagt, att det är unikt att två dittills ostraffade unga kvinnor som inte kommer från mycket svåra familjeförhållanden (dessa tjejer verkar ju ha vuxit upp i (i alla fall utåt sett) normala medelklassfamiljer),samarbetar om att döda en annan kvinna.

Han sa även att det är mycket sällsynt att kvinnor dödar kvinnor, och att NÄR det sker så brukar det vara en man i bakgrunden någonstans. Så är det väl antagligen även här: att de har bråkat om en kille.

Det var i Aftonbladet för någon vecka sedan. Det ska enligt GW vara ovanligt att båda unga kvinnliga MGM lyckas neka så länge. Åtminstone en borde ha börjar prata vid det här laget anser han.
Citera
2022-11-11, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilla-Plutten
Jag tror vi snart får veta hur stackars Tove har avlidit.
Men jag tror vi inte får veta något om varför eller något om Bevisbördan förräns allt är klart innan rättegången.

Tills FUP kommer tror jag vi kommer bli besparade detaljerna. Att hon blev mördad och ev vart tror jag dom släpper. Men tittar man på statistiken så är kniv det vanligaste mordvapnet hos kvinnor. Strypning är väldigt ovanligt och har nog sin naturliga förklaring att gm´s styrkeförhållande till offret måste vara stort. Har dom varit två kan dom givetvis bemästrat en strypning, men troligtvis inte en av dom.
Citera
2022-11-11, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
De såg ju iaf relativt omgående att det handlade om mord efter att de hittat T

Ja det verkar ju lite så (ändå oklart än så länge, min gissning) men mitt svar gällde dödsorsak, vilken vi med stor sannolikhet kommer få i grova drag (trubbigt våld, strypning, stickskador eller whathaveyou). Med fup kommer det en mer detaljerad nivå.
Citera
2022-11-11, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemmatant
Finns det hiss i JJ:s hus ?
Nej
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto