2022-11-10, 19:30
Medlem
Drickbacks avatar
Har förståelsen att några inte är jätteförtjusta i cuperna men jag tycker det är lite charmigt; småklubbar får storfräsare (namnmässigt) på besök eller som Derby igår att få åka till fullt Anfield och lira en av karriärens höjdarmatch som de kommer prata länge om.
Sedan blir det ändå några skrällar vilket spetsar till det.
Citera
2022-11-10, 19:36
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe

Kul match i vilket fall! Älskar att fantisera om vilka världsproffs dom kommer bli, man blir ju besviken 9/10 gånger men kul ändå

Det var kul till 80:e sen insåg att det blir inga mål och ev utslagen på straffar väntade 😂😡
Extra kul att få se Ramsey framträda, verkar spännande ”produkt”, snart är han nr 2 på högerback..
Citera
2022-11-10, 19:40
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Garethosaurus Southgate väljer alltså Maguire och Coady före Tomori.

Rätt knivig situation för Tomori här, han har ett kanadensiskt pass och inte spelat i ett mästerskap för England men hans tredje seniormatch för England var mot Italien i NL då var han över 21 år.

Trots att FIFA ändrat dessa regler är det denna match som låst honom till England då max tre matcher är tillåtet för aktuellt landslag sen har vi åldern som jag nämnt ovan och slutligen måste det gått 3 år sen spelaren gjort sin senaste landskamp.

Hatet mot Maguire kan överdrivas till helt bisarra nivåer men hans livlina med att han alltid presterar för landslaget kan vi stryka efter tabben mot Tyskland. Rent ut sagt skamligt att Tomori blir behandlad såhär ruttet av Southgate.

Vi snackar om en nyckelspelare som bidragit till Milans första scudetto på 11 år samt CL spel på det (något som slabhead inte gör i år).

Spelare skulle tydligen tas ut baserat på form för att sedan göra en kappvändning och välja Maguire med överlägset sämst form av alla i VM truppen. Självklart är jag blåögd här men vad har Slabhead gjort för att förtjäna sin plats?
Citera
2022-11-10, 19:52
Moderator
zanteras avatar
Nu har jag ingen superkoll på Tomori men har hört att han är lite en annan typ av mittback än vad Southgate vill ha, och min uppfattning av Tomori är väl att det är en mer 'spelande' mittback som är snabb och följsam men vars främsta styrka kanske inte är att sitta tillbaka och stånga undan inlägg - vilket är typ Maguire's signum.

Angående att Maguire blev uttagen var det ju inte överraskande alls egentligen. Southgate känns som en riktig fegis som har sina favoriter och England generellt känns ju väldigt konservativa och 'safe' och då går man på de gamla vanliga namnen till stor del.
Citera
2022-11-10, 19:54
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Nu har jag ingen superkoll på Tomori men har hört att han är lite en annan typ av mittback än vad Southgate vill ha, och min uppfattning av Tomori är väl att det är en mer 'spelande' mittback som är snabb och följsam men vars främsta styrka kanske inte är att sitta tillbaka och stånga undan inlägg - vilket är typ Maguire's signum.

Angående att Maguire blev uttagen var det ju inte överraskande alls egentligen. Southgate känns som en riktig fegis som har sina favoriter och England generellt känns ju väldigt konservativa och 'safe' och då går man på de gamla vanliga namnen till stor del.

Intressant att han tog ut TAA och inte Sancho.
Bellingham enda spelare utanför PL, laget kommer ryka tidigt tror jag.
Citera
2022-11-10, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DidierDrogba02
Man kan ha olika uppfattningar om vad som är kvalite, men jag skulle definitivt hävda att jag har höjt nivån den dan jag började skriva här då jag står upp för mina åsikter på ett genuint sätt samt gått i krig mot liverpoolmaffian som strypt yttrandefriheten i denna tråd.

Avstängd på grund av fakta? Ok då vet vi det.

Du kan inte ha det enkelt IRL iallafall det är en sak som är säker. Även om du antagligen blivit mobbad hela livet så är det jättekonstigt att sitta bakom en skärm och spela frän. Ett tips till dig överlag, börja tänk på hur du beter dig i det verkliga livet för det man ger får man tillbaka är jag rätt säker på. Du kan ju börja prova här att vara lite normal åtminstone. Förstår att det blir för mycket att bete sig helt normalt direkt, men ta det i etapper så kommer du nog få det bra
Citera
2022-11-10, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Jag lägger stor möda på ett seriöst inlägg och försöker ha en seriös diskussion i tråden och detta är allt du har att komma med? Det är inte konstigt att nästan alla som är seriösa i princip har slutat skriva i den här tråden.
Kvaliteten har sjunkit avsevärt sedan du gjorde entré.

Jag skriver ett långt inlägg och du väljer ut en mening att klanka ner på. Du är så fruktansvärt oseriös och jag hoppas du stängs av från detta forum så fort som möjligt.

Jag vill ha lite mer tålamod med Conte och ge honom ett par transferfönster till förutsatt att han stannar. Vet inte hur rätt det varit att hämta tillbaka Pochettino.
Det som stör mig just nu är att vi spelar tråkig fotboll och släppt in mål och hamnat i underläge redan i första halvlek flera matcher i rad nu. Tror det var fem matcher i rad innan gårdagens där första halvlek slutade med 0-2-underläge.

Conte vill spela på sitt vis och har alltid haft bra spelarmaterial att arbeta med, vilket han inte riktigt har nu med Tottenham. 3-5-2 har han kört med framgång sedan Juventus för drygt tio år sedan men hur han coachade innan dess vet jag inte. Samma i Chelsea, där han vann ligan med det systemet.
Jag förstår att man som manager har sin filosofi men det har gått ett år nu och hans spelstil fungerar uppenbarligen inte. Av en duktig manager som Conte tycker jag ändå man kan kräva att man då anpassar sig efter spelarmaterialet, alternativt att styrelsen ser till att han får vad han vill ha.

Spence är ett exempel på en spelare som knappt fått speltid trots att Royal sett bedrövlig ut och inte är någon wingback för fem öre. Doherty är knappast bättre. Varför köpte man då Spence från första början? Jag får väl anta att han köptes då man såg ett behov på den positionen, en viktig sådan i Contes system.

Jajamensan det viktigaste du skriver där anser jag är tid och tålamod. Det är sällsynt i PL men kollar du på alla framgångsrika managers ( i princip) Fergie, Wenger gick det väl rätt fort för iofs har jag för mig, Pep, Klopp, osv. Nu blir det mycket snack om Spurs för övriga men är väl bara skrolla förbi om det är ointressant tänker jag.

Knepigt med Spence, han var jävligt bra mot Arsenal vet jag när vi mötte dom förra året i cupen. Ja Emerson är väl en av de som jag inte är speciellt imponerad av i erat bygge, iaf denna säsongen. Känns som han var bättre förra året?

Nu orkar jag inte kolla upp hur era löner ser ut i laget men en tanke jag haft ett tag är att när Kane och Son slutar eller lämnar, då känns som det att i nuläget kommer inte ni heller kunna attrahera spelare från den översta hyllan utan det gäller verkligen att ni har bra scouting. Ni har ju nån Italienare som sköter sånt som Edu gör i Arsenal väl? Får ni in Zaniolo och en bra mittback tror jag ni blir ännu jobbigare att ha och göra med framöver!

Som sagt ge det tid så kommer han få snurr på saker, Neville sa att Conte ej kommer lämna Tottenham innan han vunnit en titel och jag tror det ligger nåt i det, han kommer vilja lämna med flaggan i topp iaf. Ni får gärna vinna Audi cup eller nåt sånt resten ger ni fan I hehe 🤣 nädå jävligt rörigt inlägg som vanligt men är alltid helt färdig i skallen efter jobb och träning när läser här hoppas det är lugnt och uppskattar att man kan vara trevlig mot varandra även om man inte hejar på samma fotbollslag!! (Jättekonstigt att det inte är så per automatik egentligen) 😊✌✌
Senast redigerad av Santicazorla92 2022-11-10 kl. 20:23.
Citera
2022-11-10, 20:58
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera

Man hade kunnat sätta en månadslön på att Maguire skulle få åka med till Qatar.
Citera
2022-11-11, 02:05
Medlem
Halloween2s avatar
City-Liverpool i Musse pigg turneringen, kul och lycka till Liverpool fansen här

Manchester United - BURNLEY! Kom igen Kompany.
Citera
2022-11-11, 03:33
Medlem
Halloween2s avatar
Kalle Anka cupens nästa matcher är två dagar efter VM finalen

Någon som kan göra en elva för liverpool med tanke på vilka som spelat vm matcher ?

Haaland och Salah har inget VM och kan säkert göra 7 mål vardera på en bra dag
Citera
2022-11-11, 08:59
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
City-Liverpool i Musse pigg turneringen, kul och lycka till Liverpool fansen här

Manchester United - BURNLEY! Kom igen Kompany.
Vi behöver verkligen ett lycka till men särskilt kul är det inte fanns liksom andra lag att hoppas på.
Att gissa laget är dödsdömt, den kan ev ses som en försäsongsmatch tanke på lottningen.
Troligen går Brasilien långt och då är Alisson och Fabinho avskrivna.
Citera
2022-11-11, 11:20
Medlem
Varför är Coady uttagen till VM, har han varit så pass bra i Everton? Lika konstigt som Maguire.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in