2022-11-11, 00:04
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drolkar
Jag tror att MGM kommer att bli släppta. Borde ha framkommit mer nu och de kanske har kollat övervakningskameror och övrig undersökning som gör att de tror på tjejernas berättelse.

Va? Det finns ju massvis med indicier som pekar mot de misstänkta. En bil med koppling till en av de misstänkta ska ju till och med ha fångats på kamera på söndagsmorgonen på väg ut mot området där kroppen dumpades, och sedan när den återvände till Vetlanda.

Det finns inga som helst tecken på att de misstänkta kommer att släppas, snarare tvärtom. Polisen gör allt för att få dem omhäktade.

Det du skriver låter mer som önsketänkande från din sida. Du kanske hoppas på att de ska släppas?
Senast redigerad av [Strange Days] 2022-11-11 kl. 00:10.
Citera
2022-11-11, 00:04
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb7
Ex hade Tove tejp runt munnen kanske de har letat/hittat samma tejp i förrådet etc, finns nog mycket att plocka där
Varför skulle man tejpa en döing? makes no sense alltså
Citera
2022-11-11, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Birdogirl
Lite funderingar…
Har som sagt läst (i stort sett) hela tråden. Så är ganska insatt i fallet, även om vissa detaljer blir snurriga då så mycket är oklart och rena spekulationer. Men för det första. OM (obekräftat jag vet) JJ nu hade emotionell instabil personlighetsstörning (även tidigare omnämnt borderline) så är det absolut VÄRSTA en person med denna diagnos kan uppleva, det är att bli lämnad. Det utlöser enorm ångest och många gånger känslor som personen inte kan hantera. Så OM ryktet angående att hon försökt sätta eld på ett ex ytterdörr stämmer, så verkar det ju finnas lite stöd för denna rädsla/ilska och ångest över att bli lämnad. En användare här i tråden som tidigare varit med i samma vänskapsgäng (och jag personligen upplevde trovärdig) beskrev att det varit diskussioner i gruppen huruvida det var lämpligt att M var en del av deras grupp, framför allt med tanke på hennes ålder men som jag tolkade det, även hennes mående och konsumtion av alkohol etc. Är det då inte möjligt att detta kan ha varit (i alla fall en del av) varför konflikten kom till och gruppen delades i två. Kvar blev kanske J och M (ev fler) på ena sidan och T med flera på andra sidan. Två grupperingar. Kan detta blossat upp på nytt i och med att T kom tillbaka till staden? Var T så orolig för M att hon sökte upp henne och letade efter henne på Nöjet? Då hon sett i snap att hon befann sig där tillsammans med J? Därav hennes prat med bartendern och därav bråket. Och J ser framför sig ännu en ev separation? Att bli lämnad? Detta bråk blossar upp med ny fart i lägenheten. Slutar med att T förlorar sitt liv den kvällen.

Men sen har jag en fundering till. Och det är VARFÖR hördes inga skrik i samband med övriga dunsar och ljud? För jag tror som de flesta att det var då T bragders om sitt liv. Jag ser två alternativ. Det första är- som många varit inne på, att det gick så fort. Det är mycket möjligt. Men om hon förlorade medvetandet så fort, varför fortsatte dunsarna så länge? Det har varit lite otydligt med tiden här o tror jag både läst/hört att det var ”sekunder” samt ”minuter” mellan dessa höga dunsar. Och att de pågick länge? Alternativ två är att hon var tystad. Något i och/eller för munnen. Vad av dessa alternativ är mest troligt och varför? Kan hon hållits inlåst i lägenheten har jag också funderat på. Och att vid sista samtalet/meddelandet till pojkvännen vid 2.30 lyckades hon förmedla detta eller bara komma åt knappen till senast ringda nummer. Om telefonsvarare då gick på så stämmer det ju att det både varit samtal och meddelande, vilket också varit oklart. Kanske bara suspekta ljud? Dunsar?

Jag tror de ville bli av med kroppen fort. Att när J gick ut i trappan var det redan då för att ”kolla läget” inför att få ut kroppen. Men istället mötte hon grannen och därav resan t McD. En sista fundering jag skulle vilja ha klarhet i. Hon gick då tillbaka för att ”hämta ngt hon glömt”, enligt grannen. Vad kan detta varit? Eller behövde hon bara meddela M om läget? Men OM något skulle hämtas, vad var då så viktigt (precis efter ett mord)? En tanke jag hade var Ts mobil. Var hennes första tanke där att få det att se ut som T åkt dit? Eller var det bara ett misstag i all stress att mobilen kom med? Varför hade hon den redan på sig i så fall? 🧐🤔

Jag tycker att din teori om varför kompisgänget splittrades verkar rätt rimlig. Och vad gäller att JJ återvände upp till lägenheten (efter att ha tänkt på saken i 20 sekunder enligt grannen i podden) så tror jag att hon skulle informera MH om ändrade planer. Personligen tror jag att JJ var påväg ut vid det tillfället för att göra sig av med TT:s telefon.
Citera
2022-11-11, 00:06
Medlem
Liberty75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Birdogirl

Jag tror de ville bli av med kroppen fort. Att när J gick ut i trappan var det redan då för att ”kolla läget” inför att få ut kroppen. Men istället mötte hon grannen och därav resan t McD. En sista fundering jag skulle vilja ha klarhet i. Hon gick då tillbaka för att ”hämta ngt hon glömt”, enligt grannen. Vad kan detta varit? Eller behövde hon bara meddela M om läget? Men OM något skulle hämtas, vad var då så viktigt (precis efter ett mord)? En tanke jag hade var Ts mobil. Var hennes första tanke där att få det att se ut som T åkt dit? Eller var det bara ett misstag i all stress att mobilen kom med? Varför hade hon den redan på sig i så fall? 🧐🤔

Jag tror hon hade TT:s mobil i fickan. Hon skulle nog slänga den i samband med att TT forslades bort. När hon sedan måste hitta på en förevändning inför grannen var hon tvungen att gå upp och hämta sin egen mobil för att kunna beställa mat på Donken. Och självklart säga några ord till MH också. Kanske rent av försöka få med henne?
Citera
Medlem
Citat:
Jag tror att MGM kommer att bli släppta. Borde ha framkommit mer nu och de kanske har kollat övervakningskameror och övrig undersökning som gör att de tror på tjejernas berättelse.

JJ bil har ju fastnat på övervakningskamera lämna mot där kroppen hittades kl 04:00 för att sen fastna kommandes tillbaka 05:45 hemåt, så nog finns det saker att gå på, Det är bara en av alla bevis och indicier. Jag tror dom åker dit så det skriker om det.
Citera
Medlem
Skyliner.s avatar
Citat:
Nae, polisen vet mer än vi vet. Och då vet ändå ”vi” en hel del kritiska omständigheter. Jag tror absolut inte de kommer bli släppta från häktet.
Citera
2022-11-11, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.Salander
Det slår mig nu att Tove kanske bara ville låna toaletten och kissa innan hon fortsatte cykla hem till sin pappa eller till pojkvännen. "Telefonsamtalet" kan ju ha skett då hon var inne på toan (grannen säger ju också att dunsarna var i området till vänster där toaletten finns.)
Den känsla fick jag också när jag läste om hur slarvigt cykeln var ställd utanför, grannen fick ju flytta den för den låg så märkligt enligt honom. Tror inte de har dragit upp henne med våld för då hade någon sett eller hört det, men springa upp för att låna toaletten eller något annat stämmer mer. Nu vet vi ju inte med säkerhet om meddelandet/samtalet till pojkvännen var vid 02.30 men om det stämmer känns det som de inte har hunnit sitta jättelänge hos J. Sedan vad som händer är ett jäkla mysterium. Grannarna har inte hört högljudda röster eller bråk alls. Tänker på grannen som bor bredvid som sa han pratade med sin flickvän i USA vid den tiden, därför hörde han dunsarna, så han hade definitivt hört bråk. Kusligt att det är så tyst. Ett planerat dåd?
Citera
2022-11-11, 00:13
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Va? Det finns ju massvis med indicier som pekar mot de misstänkta. En bil med koppling till en av de misstänkta ska ju till och med ha fångats på kamera på söndagsmorgonen på väg ut mot området där kroppen dumpades, och sedan när den återvände till Vetlanda.

Det finns inga som helst tecken på att de misstänkta kommer att släppas, snarare tvärtom. Polisen gör allt för att få dem omhäktade.

Det du skriver låter mer som önsketänkande från din sida. Du kanske hoppas på att de ska släppas?

Instämmer med Shopenhauer!

Det polisen ägnar sig åt är antagligen att pussla ihop ett fullständigt förlopp, från A till Ö.
Citera
2022-11-11, 00:13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Hur ska man tolka detta? 🤔

Fler gripande som väntas, eller syftas det på de två misstänkta?
Syftar nog på JJ o MH endast
Citera
2022-11-11, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NisseDacke
Alltså...jag tror inte själv att de bar ner henne i en IKEA-kasse, men ville prova om det fungerade, och det gjorde det. Hon väger 64,7. Förstår att det kritiska tänkandet har en speciell karaktär på Flashback, men jag har inget som helst intresse av att ljuga. Säger inget mer i frågan.

Jag tror dig kolla det här klippet, i den här väskan ligger en fullvuxen kille ihoptryckt. Han dog där i också ett känt mordfall i usa som snart blir rättegång av.

https://www.youtube.com/watch?v=lcFHvmqt0Z8
Citera
2022-11-11, 00:15
Avstängd
Rullman borde få kliva åt sidan, och de bör tillsätta en mer seriös lirare/hora som gör saker ordentligt, dom borde ha fulla restriktioner.
Citera
2022-11-11, 00:16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
En duns för varje trappsteg? Huvudet som dunsade på nedvägen?
Nej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in