2022-11-10, 23:45
Medlem
OK70s avatar
Vet inte varför vi krånglar till det, varför ska vi tänka på kassar när de lätt kan rulla in henne i en sån matta som finns i alla hem?
Citera
2022-11-10, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Vad yrar du om? De är inte släppta.

Okej missförstod då. Tyckte det stod i nyheterna idag…
Citera
2022-11-10, 23:47
Medlem
Birdogirls avatar
Lite funderingar…
Har som sagt läst (i stort sett) hela tråden. Så är ganska insatt i fallet, även om vissa detaljer blir snurriga då så mycket är oklart och rena spekulationer. Men för det första. OM (obekräftat jag vet) JJ nu hade emotionell instabil personlighetsstörning (även tidigare omnämnt borderline) så är det absolut VÄRSTA en person med denna diagnos kan uppleva, det är att bli lämnad. Det utlöser enorm ångest och många gånger känslor som personen inte kan hantera. Så OM ryktet angående att hon försökt sätta eld på ett ex ytterdörr stämmer, så verkar det ju finnas lite stöd för denna rädsla/ilska och ångest över att bli lämnad. En användare här i tråden som tidigare varit med i samma vänskapsgäng (och jag personligen upplevde trovärdig) beskrev att det varit diskussioner i gruppen huruvida det var lämpligt att M var en del av deras grupp, framför allt med tanke på hennes ålder men som jag tolkade det, även hennes mående och konsumtion av alkohol etc. Är det då inte möjligt att detta kan ha varit (i alla fall en del av) varför konflikten kom till och gruppen delades i två. Kvar blev kanske J och M (ev fler) på ena sidan och T med flera på andra sidan. Två grupperingar. Kan detta blossat upp på nytt i och med att T kom tillbaka till staden? Var T så orolig för M att hon sökte upp henne och letade efter henne på Nöjet? Då hon sett i snap att hon befann sig där tillsammans med J? Därav hennes prat med bartendern och därav bråket. Och J ser framför sig ännu en ev separation? Att bli lämnad? Detta bråk blossar upp med ny fart i lägenheten. Slutar med att T förlorar sitt liv den kvällen.

Men sen har jag en fundering till. Och det är VARFÖR hördes inga skrik i samband med övriga dunsar och ljud? För jag tror som de flesta att det var då T bragders om sitt liv. Jag ser två alternativ. Det första är- som många varit inne på, att det gick så fort. Det är mycket möjligt. Men om hon förlorade medvetandet så fort, varför fortsatte dunsarna så länge? Det har varit lite otydligt med tiden här o tror jag både läst/hört att det var ”sekunder” samt ”minuter” mellan dessa höga dunsar. Och att de pågick länge? Alternativ två är att hon var tystad. Något i och/eller för munnen. Vad av dessa alternativ är mest troligt och varför? Kan hon hållits inlåst i lägenheten har jag också funderat på. Och att vid sista samtalet/meddelandet till pojkvännen vid 2.30 lyckades hon förmedla detta eller bara komma åt knappen till senast ringda nummer. Om telefonsvarare då gick på så stämmer det ju att det både varit samtal och meddelande, vilket också varit oklart. Kanske bara suspekta ljud? Dunsar?

Jag tror de ville bli av med kroppen fort. Att när J gick ut i trappan var det redan då för att ”kolla läget” inför att få ut kroppen. Men istället mötte hon grannen och därav resan t McD. En sista fundering jag skulle vilja ha klarhet i. Hon gick då tillbaka för att ”hämta ngt hon glömt”, enligt grannen. Vad kan detta varit? Eller behövde hon bara meddela M om läget? Men OM något skulle hämtas, vad var då så viktigt (precis efter ett mord)? En tanke jag hade var Ts mobil. Var hennes första tanke där att få det att se ut som T åkt dit? Eller var det bara ett misstag i all stress att mobilen kom med? Varför hade hon den redan på sig i så fall? 🧐🤔
Citera
2022-11-10, 23:50
Medlem
Liberty75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GalnaGudrun
Tänker att bristen på upprörda röster och ett eskalerande ”tjafs” (som resulterar i de omtalade dunkarna i väggen/golvet?) tyder väl isåfall på att det hela är planlagt och skett helt i samförstånd av MGM. Och att TT blivit helt överraskad och inte hunnit skrika på hjälp. Kvävning kanske. Eller förgiftning?
Om mordet nu skett i lägenheten.

Blir otroligt förvirrad av detta fall.

Håller med. Ingenting är som det ”borde”
vara när man använder logiken. Därför skulle jag inte alls bli förvånad om fallet tog en helt annan vändning. Och så sitter vi här och tänker: ”HUR kunde vi missa DET?!” 🤪😊
Citera
2022-11-10, 23:52
Medlem
Skyliner.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OK70
Vet inte varför vi krånglar till det, varför ska vi tänka på kassar när de lätt kan rulla in henne i en sån matta som finns i alla hem?
Jo det har spekulerats om matta flera gånger ända sedan dagen hon försvann, (bland annat av mig 1/11) men det är så inihelvettes många inlägg i denna tråden nu, så alla spekulationer upprepar sig gång på gång. Och på gång och på gång. Allt som alla skriver nu har andra redan skrivit förut flera gånger om 😅 aldrig varit med om maken på rörigare tråd
Citera
2022-11-10, 23:55
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OK70
var du som börja ropa fel,fel,fel,fel (tm Brasse Brännström) när jag bara spånade precis som alla andra hur Tove kunde burits ner ^^
Matta känns lite "hollywood"? Jag hade nog valt ikeapåse iallafall
De kanske hade en sån där "regnbågs" ikea påse?

Men som sagt, Ingen här VET så än så länge är allt bara spåneri.
Citera
2022-11-10, 23:55
Avstängd
Känns som att JJs sista livlina är att skylla på MH, hur länge ska hon vänta?
Citera
2022-11-10, 23:56
Medlem
Jag tror att MGM kommer att bli släppta. Borde ha framkommit mer nu och de kanske har kollat övervakningskameror och övrig undersökning som gör att de tror på tjejernas berättelse.
Citera
2022-11-10, 23:58
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Folkmordsbenagen
Går man igenom källarutrymmen och dylikt först nu? Vad fan är det för inkompetenta snutar där borta? Blir fan mållös.
Värdelösa är bara förnamnet. borde tagits på söndagen/måndagen...
Citera
2022-11-11, 00:00
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Jag slår vad om att hon fraktades i något man hämtade i förrådet.
Så dumma skulle väl inte ens dom vara att lägga tbx det där? nä.
Citera
2022-11-11, 00:03
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drolkar
Jag tror att MGM kommer att bli släppta. Borde ha framkommit mer nu och de kanske har kollat övervakningskameror och övrig undersökning som gör att de tror på tjejernas berättelse.

Öööhhh har du ens läst fakta?
Det är bla pga övervakningskameror som gör att de sitter där de sitter
Citera
2022-11-11, 00:03
Medlem
Skyliner.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Värdelösa är bara förnamnet. borde tagits på söndagen/måndagen...
Ja men de var i källaren på söndagen/måndagen. Det fanns tillomed artikel om det i början av hela historien (orkar absolut inte leta efter den nu dock men bläddra bland början av denna sjuhelvethes jävla långa trådjävel om du absolut vill) 😁
Däremot kanske det är först nu- som de fått reda på nånting gällande nåt specifikt föremål eller dylikt som de skall leta efter? Inte fan vet jag, men de har varit i källaren förut iallafall
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in