Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-11-09, 19:29
Medlem
smoerreboms avatar
Runoff i Georgia, det tackar vi för, osäkerhet en tid till och ingen jävla botten.

Ny video med Rick daddy och Lobo T ute på tuben. De var också förvånade att räntorna inte har kört ner börsen mer. Ska se klart ikväll
Citera
2022-11-09, 19:50
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
Runoff i Georgia, det tackar vi för, osäkerhet en tid till och ingen jävla botten.

Ny video med Rick daddy och Lobo T ute på tuben. De var också förvånade att räntorna inte har kört ner börsen mer. Ska se klart ikväll
Tack för headsupen. Nevada Greg har ju sagt att "all hell will break loose after midterms" citat blackrock.
Citera
2022-11-09, 21:05
Medlem
MrLevaLivets avatar
CPI imorgon, spännande, Bull eller Bear, har som vanligt björnar inne, bra idag, men ingenting större tyvärr, skall försöka vara beredd med sälj/köp-knapparna imorgon, får vi se vad som händer. Goodus Luckus.
Citera
2022-11-09, 21:20
Medlem
MrLevaLivets avatar
Hoppsan nu börjar det snackas guld hos centralbanker för att backa upp fiat:

https://www.gainesvillecoins.com/blog/dutch-central-bank-says-gold-revaluation-is-solvency-backstop

"The Governor of the Dutch central bank stated the gold revaluation account ensures the solvency of his central bank in an interview on television about prospective losses. The significance of this statement is that if any European central bank will cover losses by using its gold revaluation account in full, the ECB has to put a floor under the gold price. And if more losses need to be covered than the current gold revaluation accounts of European central banks allow, the ECB will need to revalue gold."
Citera
2022-11-10, 14:42
Medlem
MrLevaLivets avatar
Fy fan vad lack jag blir, låg redo att handla Bull/Bear certifikat och när jobbsiffrorna kom ut tryckte jag köp Bull, precis innan CPI, för att hamna i några jävla kontrollfrågor från banken om produkten (som jag svarade rätt på samtliga) under tiden kom CPI ut och när jag var klar med frågorna hade Nasdaqfutures redan stuckit med 3,80% och hann inte handla! Fy fan alltså.
Kraschen för tillfället avblåst. Hann sälja några Bears iaf.
Citera
2022-11-10, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
Fy fan vad lack jag blir, låg redo att handla Bull/Bear certifikat och när jobbsiffrorna kom ut tryckte jag köp Bull, precis innan CPI, för att hamna i några jävla kontrollfrågor från banken om produkten (som jag svarade rätt på samtliga) under tiden kom CPI ut och när jag var klar med frågorna hade Nasdaqfutures redan stuckit med 3,80% och hann inte handla! Fy fan alltså.

Haha 😂de e sjukt men vi ska fan ner
Citera
2022-11-10, 15:22
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shitpommfritt
Haha 😂de e sjukt men vi ska fan ner

Ja, tokfett med knas, nu får man försöka vara beredd med björnar senare, detta racet känns inte speciellt skoj att jaga nu. Nåväl, man skall väl inte gnälla för mycket, övriga portföljen torde gilla dagen!
Citera
2022-11-10, 15:24
Medlem
Men om ni säger att inte en krasch är nära, hur kan de då komma sig att de går ut på olika sidor och kanaler och säger att det antagligen är nära för en krasch och man kan tänkas behöva plocka ut sina pengar i olika fonder om man inte har råd att förlora väldigt mkt?!?!?!?
Citera
2022-11-10, 15:25
Medlem
TonyBergmans avatar
Citat:
CPI imorgon, spännande, Bull eller Bear, har som vanligt björnar inne, bra idag, men ingenting större tyvärr, skall försöka vara beredd med sälj/köp-knapparna imorgon, får vi se vad som händer. Goodus Luckus.

Spännande. Jag hade inget allokerat för rörelsen. Magkänslan sa att inflationen skulle ha minskat och ee hade den.
Tror dock inte att bear är förbi och nu äre bull igen.
Men eventuellt äre inte riktigt så illa som man har trott.

Europa verkar också försonas lite med el som är betydligt billigare än beräknat.
Sveriges räntehöjningar lär ha fått betydelse.
Onekligen spännande framöver oavsett hur man är positionerad.
Citera
2022-11-10, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyBergman
Spännande. Jag hade inget allokerat för rörelsen. Magkänslan sa att inflationen skulle ha minskat och ee hade den.
Tror dock inte att bear är förbi och nu äre bull igen.
Men eventuellt äre inte riktigt så illa som man har trott.

Europa verkar också försonas lite med el som är betydligt billigare än beräknat.
Sveriges räntehöjningar lär ha fått betydelse.
Onekligen spännande framöver oavsett hur man är positionerad.

Vi ska ner så gud förbannat,
Alla tror de ska gå upp som efter covid dippen, de blir inte så nu!
Citera
2022-11-10, 15:55
Medlem
Citat:
Ja, tokfett med knas, nu får man försöka vara beredd med björnar senare, detta racet känns inte speciellt skoj att jaga nu. Nåväl, man skall väl inte gnälla för mycket, övriga portföljen torde gilla dagen!
Jag trejdar i sbb korta inhopp me större kapital å rider på de , men de e max nån timme, de mesta ska ner som fan
Citera
2022-11-10, 16:06
Medlem
Citat:
Trist! Men vilken reaktion på börsen! Som en explosion faktiskt på CPI siffrorna. Undrar om det blir ihållande?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in