Flashback bygger pepparkakshus!
2022-11-10, 16:06
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odagan
Stollefar tar givetvis en onödigt stor posse i både MSTR å COIN.
https://www.youtube.com/watch?v=KUmZp8pR1uc
Om det där var shorts och du är stollefar har du ett "veckans chad"-award att kvittera ut på mitt kontor när du kvicknat till efter bendern för att fira.
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Visst är han bra men tråden bygger på Michael Burrys antagande redan då, så det var ju inget han själv kom på även om det var en fin tråd som kanske borde upplivas? Vissa aktier byts även ut i ett index titt som tätt så det kanske är lite självsanerande på så vis? Hur som helst gillar ju Burry överlag värdeaktier och är otroligt smart investerare så jag spetsar öronen extra mycket när han twittrar ut något.
Det har du rätt i, mina två förmågor kolliderar med varandra ibland. Det ena är fotografiskt minne, det andra att röka så mycket gräs att en häst hade börjat leta efter sina skor tills han slutligen fattar att de sitter fastspikade.
Mindes tråden men inte det exakta innehållet.

Och teorin är ytterst trolig. Eftersom varenda jävel har sitt sparande i "bjeda indexfondej" och handelsbanken hållbar energi kan det bli åka av nu när räntan steker diverse överbelånade.

Ja, Börre ska man lyssna på, och trådstartaren av den tråden.
Citera
2022-11-10, 16:13
Medlem
Citat:
Trist! Men vilken reaktion på börsen! Som en explosion faktiskt på CPI siffrorna. Undrar om det blir ihållande?
Om de blir ihållande så är allt me börsen sjukt, å de kommer isåfall rätta till sig fort
Senast redigerad av Shitpommfritt 2022-11-10 kl. 16:16.
Citera
2022-11-10, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stellz
Men om ni säger att inte en krasch är nära, hur kan de då komma sig att de går ut på olika sidor och kanaler och säger att det antagligen är nära för en krasch och man kan tänkas behöva plocka ut sina pengar i olika fonder om man inte har råd att förlora väldigt mkt?!?!?!?
Finns antagligen bättre lägen för dig att börja fondspara eller fortsätta me de,, än just nu
Citera
2022-11-10, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
Fy fan vad lack jag blir, låg redo att handla Bull/Bear certifikat och när jobbsiffrorna kom ut tryckte jag köp Bull, precis innan CPI, för att hamna i några jävla kontrollfrågor från banken om produkten (som jag svarade rätt på samtliga) under tiden kom CPI ut och när jag var klar med frågorna hade Nasdaqfutures redan stuckit med 3,80% och hann inte handla! Fy fan alltså.
Kraschen för tillfället avblåst. Hann sälja några Bears iaf.
Jag chillar me öl nu iaf å leflekterar,, just nu helt likvid, men imorn e en ny dag för björnar att ryta, vinsten i sbb in i björnar lutar de åt
Citera
2022-11-10, 16:57
Medlem
smoerreboms avatar
Rick daddy sa ju igår att bland hans ultra high networth polare så har de jävligt mkt stålar i sidlinjen men inte riktigt vågade satsa igen. Det verkar ju som att marknaden vill sticka uppåt på minsta tecken på att det vänder nu. Får se vad jp säger,han borde väl köra rätt tufft och beslutsamt tänker jag han vill ju inte ha nåt rally nu än.

Oerhört torr video övrigt med en massa raljerande om folks allmänna oförmåga att navigera aritmetiskt logiskt i en hög inflationsmiljö och storslagna planer på att lansera banktjänster för goldbugs som vill använda stashen/stacken som säkerhet.

Kom tydligen en till två timmar lång på kitco med rr och giustra oxå, leds av den svala blondinen.
Citera
2022-11-10, 17:02
Medlem
TonyBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shitpommfritt
Vi ska ner så gud förbannat,
Alla tror de ska gå upp som efter covid dippen, de blir inte så nu!

Det är min inställning med.
Men börsen är börsen. Försöker glida på det trenderna man kan se. Medtech har gått starkt sista månaderna.
Citera
2022-11-10, 17:14
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Trist! Men vilken reaktion på börsen! Som en explosion faktiskt på CPI siffrorna. Undrar om det blir ihållande?

Ja, kunde inte drömma om att det skulle dyka upp frågor igen, har ju handlat med Bull tidigare, inte exakt denna dock, ändå fascinerande att systemet inte är smart nog och fattar att jag redan använder dessa instrument. Eller om det behövdes förnyas info, who knows. Lession learned. Så, watch out tråden så ni inte hamnar i samma sits.

Ja, nu blir det chilla ett tag och se vad som händer!
Citera
2022-11-10, 17:40
Medlem
Citat:
Ja, kunde inte drömma om att det skulle dyka upp frågor igen, har ju handlat med Bull tidigare, inte exakt denna dock, ändå fascinerande att systemet inte är smart nog och fattar att jag redan använder dessa instrument. Eller om det behövdes förnyas info, who knows. Lession learned. Så, watch out tråden så ni inte hamnar i samma sits.

Ja, nu blir det chilla ett tag och se vad som händer!
Vilken idiotbank var de som skickade frågorna just vid den tidpunkten?? Kan va bra veta vilken bank man ska undvika
Citera
2022-11-10, 17:40
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Vilken idiotbank var de som skickade frågorna just vid den tidpunkten?? Kan va bra veta vilken bank man ska undvika

Nördea.

Edit: Det blir väl foliehatten på igen, nu blev det inga gainz med x 15 hävstång.
Citera
2022-11-10, 17:42
Medlem
Citat:
Nördea.
Nördea har jag aldrig haft sen jag avsluta farsgubbenskonton😁
Alla bankjävlar e halvmuppiga, så e de bara
Citera
2022-11-10, 17:44
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Nördea har jag aldrig haft sen jag avsluta farsgubbenskonton😁
Alla bankjävlar e halvmuppiga, så e de bara

Ja, det är en hel del fuckery indeed.
Citera
2022-11-10, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyBergman
Det är min inställning med.
Men börsen är börsen. Försöker glida på det trenderna man kan se. Medtech har gått starkt sista månaderna.
Går inte se nån långsiktig upptrend nu, helt omöjligt se den
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in