2022-11-10, 11:27
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe

Går ju att skratta åt det nu men hade ju varit en skandal om Liverpool hade åkt ut.

Egentligen borde Loserpool stängas av från Europeiskt spel bara för att de är riktiga svin men det hade också varit en jätteskandal bara för att det hände stackars lfc.

Det som däremot är en skandal är att samma turnering inte vanns av Chelsea på grund av årets största domarskandal.
Citera
2022-11-10, 11:34
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DidierDrogba02
Egentligen borde Loserpool stängas av från Europeiskt spel bara för att de är riktiga svin men det hade också varit en jätteskandal bara för att det hände stackars lfc.

Det som däremot är en skandal är att samma turnering inte vanns av Chelsea på grund av årets största domarskandal.
Vill du ha guldet? Det är för evigt vårt
Citera
2022-11-10, 11:37
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Kelleher har nu vunnit fler straffsparksläggningar än någon annan målvakt i Liverpools historia.
Han har spelat 18 matcher....

Konstigaste händelsen i matchen igår måste vara Derbys målvakt, har aldrig sett någon tjuva så mycket på straffar någonsin. Det märkligaste var att domaren såg varje händelse och varnade honom varje gång men ingenting hände

https://www.reddit.com/r/LiverpoolFC/comments/yqxnmy/bajcetic_pen_from_the_stands_keeper_clearly_of/

Går ju att skratta åt det nu men hade ju varit en skandal om Liverpool hade åkt ut.
Att domaren låter den passera är en gåta, assisterande säger ju till honom inför nästa straff gällande linjen.. dock fuska han mer på plan, tänker på att ha la sig varje gång att fånga bollen..

Gällande Kelleher får vi vara glada att kontraktet är förlängt, han hade lätt kunna vara 1:e målvakt i annat PL lag.
Citera
2022-11-10, 11:45
Medlem
Schmooves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Fast Kalle Anka cuppen är väl ändå mer intressant än Qatar-VM? T.o.m damfotboll slår högre.

Det är en helt annan diskussion som jag inte tycker hör hemma här. Jag tänker mer på problemet att spela många matcher och risken med noll återhämtning. Exempelvis tror jag att Liverpool hade haft bättre chanser förra säsongen med att vinna ligan och CL om dom inte hade lagt krut på att vinna Carabao. Laget såg ju helt slut ut i april/maj/juni och den formen har följt med laget den här säsongen.

Tidigare har väl dessa matcher spelats i januari? Nu blir det innan jul och precis efter ett VM.
Citera
2022-11-10, 13:22
Medlem
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schmoove
Ingen bryr sig om den där cupen.

Brukar låta så när man åker ur, men kommer man till final är det plötsligt kul
Citera
2022-11-10, 13:46
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Brukar låta så när man åker ur, men kommer man till final är det plötsligt kul

Man bryr sig heller inte särskilt mycket när ens klubb vinner den. Liverpool sket i Kalle Anka cupen ända tills de nådde semin och lag som Chelsea, Arsenal och Spuds har större matcher att prioritera.

Själv tycker jag att det vore bättre om alla big 6 lag inte deltog så kan tex Crystal Palace eller Brentford få en bättre chans att vinna ligacupen på Wembley.

Sen sägs det också att de ger större lag chansen att vila spelare och låta reserverna spela, det kommer finnas fler tillfällen att göra det utan ligacupen om man får enkelt motstånd i Europa eller FA Cupen.
Citera
2022-11-10, 14:30
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ingen bryr sig om den där cupen. Särskilt inte i år eftersom nästa runda avgörs tre dagar efter att fotbolls-VM spelats färdigt, 20/12 och 21/12.

Inte? Jag tycker det är en jättehärlig turnering, man får se en massa unga spelare man inte får se annars, motståndarna är ofta extremt taggade och man behöver inte bli ledsen om man åker ut.

Citat:
Ursprungligen postat av DidierDrogba02

Jag är ganska säker på att du har en hjärnskada.

Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Att domaren låter den passera är en gåta, assisterande säger ju till honom inför nästa straff gällande linjen.. dock fuska han mer på plan, tänker på att ha la sig varje gång att fånga bollen..

Gällande Kelleher får vi vara glada att kontraktet är förlängt, han hade lätt kunna vara 1:e målvakt i annat PL lag.

Kul match i vilket fall! Älskar att fantisera om vilka världsproffs dom kommer bli, man blir ju besviken 9/10 gånger men kul ändå
Citera
2022-11-10, 14:42
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Citat:
Jag är ganska säker på att du har en hjärnskada.

Hur kom du fram till den slutsatsen? Annars är det ju en medlem ur liverpoolmaffian som jag tänker på spontant när jag hör ordet hjärnskada. Du är utan tvekan kvalificerad där.
Citera
2022-11-10, 14:44
Medlem
Schmooves avatar
Citat:
Inte? Jag tycker det är en jättehärlig turnering, man får se en massa unga spelare man inte får se annars, motståndarna är ofta extremt taggade och man behöver inte bli ledsen om man åker ut.

Jag är inte av samma åsikt men respekterar givetvis din. Det låter mer som att du borde följa akademin istället, finns väl u-18 och u-21. Fotbollen är som bekant diversifierad så det är glädjande att du har hittat något som du uppskattar och förgyller din tillvaro här på jorden. Det finns något för alla.
Citera
2022-11-10, 15:02
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Jag är inte av samma åsikt men respekterar givetvis din. Det låter mer som att du borde följa akademin istället, finns väl u-18 och u-21. Fotbollen är som bekant diversifierad så det är glädjande att du har hittat något som du uppskattar och förgyller din tillvaro här på jorden. Det finns något för alla.

u-18 och u-21 är inte på riktigt.
Charmen med en sån här turnering är att insatserna är på riktigt och att man får se unga lovande spelare möta fullblodsproffs om än i de lägre divisionerna.
Citera
2022-11-10, 15:37
Medlem
Samizdats avatar
Garethosaurus Southgate väljer alltså Maguire och Coady före Tomori.
Citera
2022-11-10, 17:23
Moderator
zanteras avatar
Citat:

Jag håller faktiskt med. Även om Carabao Cup helt klart är fjärde högst i prioriteringen efter ligan, europa samt FA Cupen så gillar jag också att man får chansen att se unga talanger få lite speltid. Jag håller med om att ungdomsmatcherna inte är riktigt samma sak. Här får man ju se dem i ett sammanhang "där det gäller".

Sen visst, Carabao Cup är ju lite som Community Shield där man endast bryr sig när ens lag vinner, men åker man på torsk så är det inte hela världen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in