Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-11-08, 17:58
  #241
Medlem
wwrs avatar
Prinsessan Märtha Louise har förlovat sig med en självutnämnd shaman med rötter från Västindien. Han är född in i traditioner av Voodoo och traditionell norsk medicin (lappskrock förmodligen), påstås det. Norska media kallar honom bluffmakare.

Intressant nyhet om det nya moderna, för oss som inte följer kungligheterna regelbundet. Här har vi det förälskade paret:
https://i.guim.co.uk/img/media/51eec...5&dpr=2&s=none
Citat:
Norwegian princess quits royal duties to work with ‘shaman’ fiance
Princess Märtha Louise will focus on alternative medicine alongside spiritual guru Durek Verrett

Princess Märtha Louise of Norway has relinquished her royal duties to focus on her alternative medicine business with her fiance, a self-proclaimed shaman, the palace has said.
https://www.theguardian.com/world/20...-martha-louise

Citat:
Durek Verrett (born November 17, 1974 as Derek David Verrett) is an American businessman, alternative therapist, self-professed shaman and author. He advocates several conspiracy theories and has been characterized by Norwegian media and other critics as a conman.[2][3][4][5] He is engaged to Princess Märtha Louise of Norway.

Verrett grew up in the Bay Area town of Foster City, and changed his name to Durek Verrett in 2014.[6] He claims to be a 6th generation shaman.[7] He has stated that his mother is of Norwegian-West Indian[8][9] descent and that his father is of Haitian origin. In a 2009 interview Verrett claimed to be "born into the lineages of Haitian voodoo and indigenous Norwegian medicine".[10]
https://en.wikipedia.org/wiki/Durek_Verrett

Monarkierna står under hård atttack,
__________________
Senast redigerad av wwr 2022-11-08 kl. 18:04.
Citera
2022-11-09, 14:10
  #242
Medlem
snowbells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Prinsessan Märtha Louise har förlovat sig med en självutnämnd shaman med rötter från Västindien. Han är född in i traditioner av Voodoo och traditionell norsk medicin (lappskrock förmodligen), påstås det. Norska media kallar honom bluffmakare.

Intressant nyhet om det nya moderna, för oss som inte följer kungligheterna regelbundet. Här har vi det förälskade paret:
https://i.guim.co.uk/img/media/51eec...5&dpr=2&s=none

https://www.theguardian.com/world/20...-martha-louise


https://en.wikipedia.org/wiki/Durek_Verrett

Monarkierna står under hård atttack,
Det är ju inte så konstigt, det beror ju mycket på hur monarkerna uppträder och vilka de väljer att gifta/förlova sig med. Den här schamanen har ju uttalat sig både vulgärt och bedrägligt, han sade bl annat hur han gav ML orgasm, och så hävdar han att en medaljong botade hans covid, som han dessutom säljer. Att då förvänta sig folkets kärlek och respekt är ju faktiskt ganska utsiktslöst.
I England har man stora problem med ingifta Meghan, som blivit påkommen med den ena lögnen efter den andra. Hon vill inte vara en arbetande monark, utan bara vara prinsessa när det passar henne. Hon vill helt enkelt inte ha några plikter och åtagande alls, hon vill bara vara prinsessa på låtasas...
Här hemma har vi vår egen lilla Sofia, som trots en mycket olämplig bakgrund som nakenmodell och medverkande i Paradise Hotel, väljer att säga att den tiden i livet bidragit till den hon blivit nu...
Hon hade enkelt kunnat ta avstånd från detta tidigare leverne, och sagt något i stil med att hon nu som äldre och klokare hade gjort ett annat val...

Det är när sådana här uppgifter och information kommer fram, som kungligheterna möter på kritik och motstånd. Sen väljer en del att kalla det för ”hat” ”näthat” osv och gråter ut i media för att försöka få sympatier,men det leder ofta till mer kritik... (tänker speciellt på Meghan här.)
__________________
Senast redigerad av snowbell 2022-11-09 kl. 14:29.
Citera
2022-11-09, 15:01
  #243
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snowbell
Det är ju inte så konstigt, det beror ju mycket på hur monarkerna uppträder och vilka de väljer att gifta/förlova sig med. Den här schamanen har ju uttalat sig både vulgärt och bedrägligt, han sade bl annat hur han gav ML orgasm, och så hävdar han att en medaljong botade hans covid, som han dessutom säljer. Att då förvänta sig folkets kärlek och respekt är ju faktiskt ganska utsiktslöst.
I England har man stora problem med ingifta Meghan, som blivit påkommen med den ena lögnen efter den andra. Hon vill inte vara en arbetande monark, utan bara vara prinsessa när det passar henne. Hon vill helt enkelt inte ha några plikter och åtagande alls, hon vill bara vara prinsessa på låtasas...
Här hemma har vi vår egen lilla Sofia, som trots en mycket olämplig bakgrund som nakenmodell och medverkande i Paradise Hotel, väljer att säga att den tiden i livet bidragit till den hon blivit nu...
Hon hade enkelt kunnat ta avstånd från detta tidigare leverne, och sagt något i stil med att hon nu som äldre och klokare hade gjort ett annat val...

Det är när sådana här uppgifter och information kommer fram, som kungligheterna möter på kritik och motstånd. Sen väljer en del att kalla det för ”hat” ”näthat” osv och gråter ut i media för att försöka få sympatier,men det leder ofta till mer kritik... (tänker speciellt på Meghan här.)

Du glömde Mette-Marit i din uppräkning..!

Jag är kluven till alla dessa olämpliga ingifta kungligheter. För jag är egentligen emot monarkin, och ju fler olämpliga personer det blir som representerar den i de länder där statsskicket finns kvar, desto fortare kan det gå att få bort eländet. Det är den utvecklingen kung Harald är rädd för, uppenbarligen, det är därför han nu - som han säger - skapar ett större avstånd mellan ML och kungahuset.
Citera
2022-11-09, 15:06
  #244
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snowbell
Det är ju inte så konstigt, det beror ju mycket på hur monarkerna uppträder och vilka de väljer att gifta/förlova sig med. Den här schamanen har ju uttalat sig både vulgärt och bedrägligt, han sade bl annat hur han gav ML orgasm, och så hävdar han att en medaljong botade hans covid, som han dessutom säljer. Att då förvänta sig folkets kärlek och respekt är ju faktiskt ganska utsiktslöst.
I England har man stora problem med ingifta Meghan, som blivit påkommen med den ena lögnen efter den andra. Hon vill inte vara en arbetande monark, utan bara vara prinsessa när det passar henne. Hon vill helt enkelt inte ha några plikter och åtagande alls, hon vill bara vara prinsessa på låtasas...
Här hemma har vi vår egen lilla Sofia, som trots en mycket olämplig bakgrund som nakenmodell och medverkande i Paradise Hotel, väljer att säga att den tiden i livet bidragit till den hon blivit nu...
Hon hade enkelt kunnat ta avstånd från detta tidigare leverne, och sagt något i stil med att hon nu som äldre och klokare hade gjort ett annat val...

Det är när sådana här uppgifter och information kommer fram, som kungligheterna möter på kritik och motstånd. Sen väljer en del att kalla det för ”hat” ”näthat” osv och gråter ut i media för att försöka få sympatier,men det leder ofta till mer kritik... (tänker speciellt på Meghan här.)
Harry och Meghan fick väl en miljard (kronor?) av Netflix för att baktala sin familj. Det är mycket märkligt hur monarkierna har hamnat där de gifter sig så olämpligt. (Di och Fergie var också trasseltjejer.)

Jag vet inte hur de kungliga barnens uppfostran ser ut. Men den torde vara mycket kontrollerad. Jag kan inte bevisa det. Men nog kan man fråga sig om de uppfostras och presenteras för presumtiva partners på ett sätt som strävar efter att krascha monarkierna (som givetvis kan ses som hinder som behöver undanröjas för ett globalt maktövertagande. Alla vet hur t.ex svensk kultur monteras ned.)

Hur kan en norsk prinsessa välja en fästman från Västindien som allmänt betraktas som en skummis och öppna hälsokostbutik med honom? Hon lär ha stort urval på killar och sin försörjning tryggad. Tror hon det är bra för henne eller landet? Har någon utövat påtryckningar? Jag vet inte. Men det är märkligt.
__________________
Senast redigerad av wwr 2022-11-09 kl. 15:19.
Citera
2022-11-10, 07:46
  #245
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moneyberry
Märtha Louise är endast prinsessa, inte kunglig höghet. Det fick hon fråntaget när hon gifte sig med Ari Behn. Hon har samma status som exvis Prins Carl Philips och prinsessan Madeleines barn. Med andra ord kan schamanen inte bli prins på något sätt.

Men nog måste man säga att både prins Haakon och Märtha Louise har exceptionellt dålig smak och väljer partners som skulle väcka frågetecken även i den enklaste familj.

Själv undrar jag om Märta Louise använder droger.. eller om hon "endast" är helblåst i huvudet?

Först en gift man. Sen Ari Behn som både använde droger och led av psykisk ohälsa. Och nu en "shaman" som uppenbarligen är en fullblodsskojare och bög. Vilken nykter människa skulle orka vara ihop med den här sortens män? Lägg därtill hennes änglaskola och tron på mystiska väsen. Och oförmågan att ta hand om sin ekonomi..

Märta Louise tycks ha fastnat i en evig tonårsrevolt gentemot sina föräldrar och de krav som rimligtvis måste kunnas ställas på henne.

Stackars norrmän. Det norska kungahuset gungar ordentligt. Allt hopp läggs på den stackars lilla flickan Ingrid Alexandra, vars mamma Mette Marit har erkänt användning av droger "i sin ungdom" och som nu är för sjuk för att representera på heltid.

Ingrid Alexandra borde skaffa barn så fort som möjligt för att försäkra det norska kungahusets existens i framtiden.

Läste i tidningen att även 30 soldater från den norska högvakten sparkades ut från försvaret efter att de använt droger. Fem värnpliktiga från Hans Majestet Kongens Garde erkände omständighetern.

Jag anser själv att drogerna är en styggelse, eftersom folk tappar omdömet och fattar konstiga beslut.

Prins Harrys mentala problem och Hitler-hälsning är säkert ett resultat av droganvändningen.

Jag anser att Hakon och Sonja fattade ett rätt beslut. Det känns skönt att de efter en lång och tålmodig väntan äntligen har tagit bladet från munnen och sagt vad de tycker om den här blivande svärsonen: "Han trodde att han kunde göra precis vad han ville"..
Citera
2022-11-10, 08:48
  #246
Medlem
snowbells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Du glömde Mette-Marit i din uppräkning..!

Jag är kluven till alla dessa olämpliga ingifta kungligheter. För jag är egentligen emot monarkin, och ju fler olämpliga personer det blir som representerar den i de länder där statsskicket finns kvar, desto fortare kan det gå att få bort eländet. Det är den utvecklingen kung Harald är rädd för, uppenbarligen, det är därför han nu - som han säger - skapar ett större avstånd mellan ML och kungahuset.

Du har så rätt, henne glömde jag!

Jag har dock rätt dålig koll på henne, men visst hade hon barn sen förut, och nyttjat droger i sin ungdom?? Lite OT, förlåt..

Åter till ML, om jag hängt med rätt så har hon förlovat sig med schamanen? Det betyder i kungliga kretsar att de kommer gifta sig, eller hur?
Jag tycker synd om norrmännen, och framför allt tror jag det blir besvärligt för hennes barn...
Citera
2022-11-10, 08:53
  #247
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Harry och Meghan fick väl en miljard (kronor?) av Netflix för att baktala sin familj. Det är mycket märkligt hur monarkierna har hamnat där de gifter sig så olämpligt. (Di och Fergie var också trasseltjejer.)

Jag vet inte hur de kungliga barnens uppfostran ser ut. Men den torde vara mycket kontrollerad. Jag kan inte bevisa det. Men nog kan man fråga sig om de uppfostras och presenteras för presumtiva partners på ett sätt som strävar efter att krascha monarkierna (som givetvis kan ses som hinder som behöver undanröjas för ett globalt maktövertagande. Alla vet hur t.ex svensk kultur monteras ned.)

Hur kan en norsk prinsessa välja en fästman från Västindien som allmänt betraktas som en skummis och öppna hälsokostbutik med honom? Hon lär ha stort urval på killar och sin försörjning tryggad. Tror hon det är bra för henne eller landet? Har någon utövat påtryckningar? Jag vet inte. Men det är märkligt.

Nja det är nog egentligen inte så märkligt. Hon verkar själv vara något av en sökare. Hon har antagligen rört sig i samma kretsar som shamanen. Som så många andra är han säkerligen väldigt manipulativ för att kunna prångla ut sina tjänster (för även om jag själv är flummig och rör mig i den alternativa världen delvis så uppfattar jag honom som fake). Han har säkert haft som mål att få henne. "Shamanen och prinsessan" - bättre marknadsföring än så kan han ju inte få.

Underskatta inte en manipulativ galning.
Citera
2022-11-10, 10:57
  #248
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snowbell
Du har så rätt, henne glömde jag!

Jag har dock rätt dålig koll på henne, men visst hade hon barn sen förut, och nyttjat droger i sin ungdom?? Lite OT, förlåt..

Åter till ML, om jag hängt med rätt så har hon förlovat sig med schamanen? Det betyder i kungliga kretsar att de kommer gifta sig, eller hur?
Jag tycker synd om norrmännen, och framför allt tror jag det blir besvärligt för hennes barn...

Ja, M-M har en utomäktenskaplig son, som blev till vid ett one night stand med en fängelsekund... Det kan liksom inte bli värre än så. Traditionellt har ju inte ens frånskilda kvinnor (som varit gifta med barnafadern när deras barn avlades), fått gifta sig in i kungahusen.

Meghan är för övrigt också frånskild, men där blev det inga barn. Hon är en rabiat förespråkare av aborter, vilket kanske kan ge en vägledning...

Ja, ML och schamanen ska gifta sig. I kungliga kretsar låtsasförlovar man sig inte.
ML verkar inte bry sig om sina stackars barn alls. Hon har - om man får tro tidningarna - tillbringat mer tid på andra sidan Atlanten med schamanen än hemma i Norge med barnen. Och detta även efter att barnens far tog livet av sig. (Vilket kanske inte var så konstigt?)

Hoppas att man slipper se ML så mycket i tidningarna nu hädanefter...
Citera
2022-11-10, 13:40
  #249
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Hur kan en norsk prinsessa välja en fästman från Västindien som allmänt betraktas som en skummis och öppna hälsokostbutik med honom? Hon lär ha stort urval på killar och sin försörjning tryggad. Tror hon det är bra för henne eller landet? Har någon utövat påtryckningar? Jag vet inte. Men det är märkligt.
Var det inte ML som ung red en hästman som redan var gift med en annan kvinna?! Hon tar den kuk hon känner för och det är hennes föräldrars fel som inte har uppfostrat henne på denna punkt från början.

Sen har vi Beatrice (Andrew och Fergies dotter) som har gift sig med en typ som redan har en oäkting med en annan kvinna. Som om det inte finns lediga män och kvinnor som skulle passa bättre för dessa så kallade kungliga. De beter sig som slödder. Så.
Citera
2022-11-10, 13:54
  #250
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ViskSten
Var det inte ML som ung red en hästman som redan var gift med en annan kvinna?! Hon tar den kuk hon känner för och det är hennes föräldrars fel som inte har uppfostrat henne på denna punkt från början.

Sen har vi Beatrice (Andrew och Fergies dotter) som har gift sig med en typ som redan har en oäkting med en annan kvinna. Som om det inte finns lediga män och kvinnor som skulle passa bättre för dessa så kallade kungliga. De beter sig som slödder. Så.

Jo, hennes ridlärare. Det blev en stor skandal minns jag.
Citera
2022-11-10, 15:41
  #251
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ViskSten
Var det inte ML som ung red en hästman som redan var gift med en annan kvinna?! Hon tar den kuk hon känner för och det är hennes föräldrars fel som inte har uppfostrat henne på denna punkt från början.

Sen har vi Beatrice (Andrew och Fergies dotter) som har gift sig med en typ som redan har en oäkting med en annan kvinna. Som om det inte finns lediga män och kvinnor som skulle passa bättre för dessa så kallade kungliga. De beter sig som slödder. Så.

Märta-Louise har alltid varit slödder och WT, trots att hon har varit prinsessa... Knullade sin gifta ridlärare redan när hon var 14, 15 år och på den vägen har det fortsatt. Det ända som är roligt med detta är att drottning Sonia ser ut som hon har svalt en citron varenda gång kungaparet skall uttala sig i media. Finns ingen mer "fin i kanten" och tillgjord än den norska drottningen (som för övrigt kom från en konfektionshandlar familj, hennes farsa handlade väl med tyger om jag inte minns fel). Hela nuvarande norska kungahuset är ett "hittepå-kungahus", skapat efter unionsupplösningen med Sverige 1905. Kungens farfar och far var danskar.....
Citera
2023-01-18, 15:18
  #252
Medlem
Citat:
- Jeg kan avsløre at så lenge jeg ikke har en ny nyre, er bryllupsplanene satt på vent, sier amerikaneren til avisa.

I intervjuet forteller Verrett at han ikke vil gå til «alters og tenke på helseproblemene sine».
https://www.dagbladet.no/kjendis/det...lupet/78285720
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback