2022-11-09, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Eller så är det din logik som brister. I 95 % av anmälningar saknas det bevis för att döma någon. Men eftersom det inte behövs några bevis så borde de ha blivit dömda ändå.

Nej stumpan, ett av dina många tankefel är att det inte är alla kvinnor som medvetet anklagar oskyldiga.
Citera
2022-11-09, 14:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Nej stumpan, ett av dina många tankefel är att det inte är alla kvinnor som medvetet anklagar oskyldiga.
Va? Jag har inte tänkt nåt alls om alla kvinnor medvetet anklagar oskyldiga eller inte.

Jag påtalade det ologiska i att det i 95% av fallen saknas bevis för att döma någon trots att inga bevis krävs.
Citera
2022-11-09, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Va? Jag har inte tänkt nåt alls om alla kvinnor medvetet anklagar oskyldiga eller inte.

Jag påtalade det ologiska i att det i 95% av fallen saknas bevis för att döma någon trots att inga bevis krävs.

Du går i cirklar, läs svar ovan stumpan.
Citera
2022-11-09, 14:27
Avslutad
Citat:
Du går i cirklar, läs svar ovan stumpan.
Det är fortfarande lika ologiskt.
Citera
2022-11-09, 17:30
Medlem
Citat:
När män döms utan bevis så är det ofrånkomligt.

Du resonerar som under häxjakterna då häxor dömdes på rena sagor eftersom man då ansåg att ingen kunde ljuga om sådana saker och det var svårt att få fram andra bevis än just sagor och därför måste det räcka.

Du har alltså inga bevis för att de är oskyldiga? De kanske är skyldiga. Har den tanken någonsin slagit dig?

Våldtäkter sker på riktigt.
Häxeri är sagor.
Så nej, inte jämförbart.
Citera
2022-11-09, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Jag känner dom och tjejerna som jag sa och vet allt. Friade av vem? Högsta domstolen rör inte sexualbrottsmål.

Ja det vet man eftersom man beskrev allt som hände soldater.

Det var Lundgren som gjorde om shell shock till paralytisk chock och du rapar ju hennes nonsens som den papegoja som du är. Läs på som sagt.

Vad är det du vet som gör dig så övertygad om att de är oskyldigt dömda?

Fortsatt: soldater är redan beredda på det mesta. Vid våldtäkt sker något oväntat och plötsligt. Det är där det sker någonting som kan leda till handlingsförlamning. Likt den jag fick vid trafikolyckan.

Jag har läst studien från Södersjukhuset. Och den är inte skriven av Eva L. Ge dig nu.
Citera
2022-11-09, 20:46
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Vad är det du vet som gör dig så övertygad om att de är oskyldigt dömda?

Fortsatt: soldater är redan beredda på det mesta. Vid våldtäkt sker något oväntat och plötsligt. Det är där det sker någonting som kan leda till handlingsförlamning. Likt den jag fick vid trafikolyckan.

Jag har läst studien från Södersjukhuset. Och den är inte skriven av Eva L. Ge dig nu.

Allt. Detta är Sverige så sanningen är att tjejernas urusla sagor ifrågasättas aldrig av polis och åklagare längre och så har man själv en värdelös advokat och då sitter man där i en Tingsrätt men någon halvkorkad gammal jävla lärare som faller för krokodiltårar från en psykopatbrud och så får man 7 år. Du kan ju kolla fallet Ulf en gång för alla nu kanske så du förstår hur det funkar i svenska rättssalar alternativt gå på lite rättegångar själv så kommer du förstå hur det funkar och hur rättssäkerheten är totalt avskaffad för män i Sverige. Har du tur i lotteriet klarar du dig har du otur så gör du det inte. Sanningen? Ja vem fan vet, den har vi offrat för länge sen på nazifeministiska altaret.

Beredda på våldtäkt? Dessa våldtäkter är våldsamma och brutala och själva motsatsen till tramset om tjejer på fest som vi hör i Sverige. Nu får du försöka få ihop det här logiskt.

Lundgren var 10 år före Bingel men dom rapar exakt samma nonsens.
Citera
2022-11-09, 22:58
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Du har också missat vad lagen handlar om. Skräll.
Ännu ett av dina fullkomligt innehållslösa svar, utan varken motargument eller alternativa teorier.
Vad är du för något?
Tolv och i trotsåldern?
Citera
2022-11-10, 00:16
Medlem
Citat:
Du har alltså inga bevis för att de är oskyldiga? De kanske är skyldiga. Har den tanken någonsin slagit dig?

Våldtäkter sker på riktigt.
Häxeri är sagor.
Så nej, inte jämförbart.

Det är klart det är jämförbart, i båda fallen dömdes det med endast sagor som bevisning.

I båda fallen resonerade folk att de som anklagar har inget skäl att ljuga, trots att det fanns många skäl till det.

Och det är klart det finns bevis att folk har ljugit.
Citera
2022-11-10, 03:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Ännu ett av dina fullkomligt innehållslösa svar, utan varken motargument eller alternativa teorier.
Vad är du för något?
Tolv och i trotsåldern?

Japp, så blir det här när anonymiteten förhindrar tillgång till 'verktygslådan' med doxning, falskanmälningar och andra kvinnodominerade 'handgrepp'. ..det blir enbart infantilt och futtigt kvar.
Citera
2022-11-10, 06:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Allt. Detta är Sverige så sanningen är att tjejernas urusla sagor ifrågasättas aldrig av polis och åklagare längre och så har man själv en värdelös advokat och då sitter man där i en Tingsrätt men någon halvkorkad gammal jävla lärare som faller för krokodiltårar från en psykopatbrud och så får man 7 år. Du kan ju kolla fallet Ulf en gång för alla nu kanske så du förstår hur det funkar i svenska rättssalar alternativt gå på lite rättegångar själv så kommer du förstå hur det funkar och hur rättssäkerheten är totalt avskaffad för män i Sverige. Har du tur i lotteriet klarar du dig har du otur så gör du det inte. Sanningen? Ja vem fan vet, den har vi offrat för länge sen på nazifeministiska altaret.

Beredda på våldtäkt? Dessa våldtäkter är våldsamma och brutala och själva motsatsen till tramset om tjejer på fest som vi hör i Sverige. Nu får du försöka få ihop det här logiskt.

Lundgren var 10 år före Bingel men dom rapar exakt samma nonsens.

Men nu frågade jag inte efter dina generella åsikter i frågan, dessa vet jag redan, jag ställde en specifik fråga kring vad som får dig att tro att dina polare är oskyldiga till de våldtäkter de är dömda för? Har du bevis som styrker att de är oskyldiga? Förtydligande: Jag säger alltså varken bu eller bä om saken, för jag vet ingenting om dina polares fall. Jag är däremot nyfiken på att höra vad det är för bevis du har för att de är oskyldiga/som gör dig så övertygad om att de är oskyldiga.

Du fattar fortfarande inte. Är man ute i krig, så pumpar adrenalinet på, mest hela tiden. Man är vaksam och beredd på att kulor ska vina omkring en. Visst: man är inte beredd på att bli våldtagen, men man är fan beredd på att man kan dö. Detta skärper givetvis ens sinnen och man är redan i "fight"-mode. Eller i vissa fall även i "flight"-mode. Så sker en våldtäkt i det läget, när man redan är beredd på att man kan bli dödad, så är man givetvis mycket mer kapabel till "fight/flight".
Jämför nu detta med en fest. Där är man inte beredd på att få en kula i pannbenet. Man är lugn, har kul med polarna. Blir trött. Lägger sig för att slumra en stund. Allt är lugnt och behagligt. Kommer då någon och lägger sig på en och drar av en kläderna och trycker in dolmen i någon hålighet (analen tex.) Så är det inte alltid det blir "fight/flight" som slås på, eftersom rädslan och chocken kommer plötsligt och överväldigande. Då kan det istället bli "freeze" som slås på.

Vad Eva L. har skrivit om saken ger jag givetvis blanka fan i. Hon är ingen läkare. Hon är väl mer någon form av genusforskare? Jag vill se vetenskapliga bevis för saker och ting, från de som vet vad de pratar om. Läkarna på Södersjukhuset vet vad de pratar om. De har gjort studie i det och framförallt vet de hur stressystemet fungerar hos oss människor. Deras kunskap och deras studie är pålitliga källor till hur våldtäktsoffer reagerar.
Citera
2022-11-10, 07:01
Medlem
Citat:
Har du bevis som styrker att de är oskyldiga?

Du har missförstått vem som har bevisbördan, det är åklagaren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in