2022-10-29, 17:49
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Varför inte?

För att det är allmänt korkat att tillskriva en hel grupp , halva befolkningen i detta fallet, massa åsikter. Därför kan man tycka att en motivering vore på sin plats, men du vet förmodligen inte själv.
Citera
2022-10-29, 17:50
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Tror inte det räddar dig ifrån lagen faktiskt. Påstår frugan att samtycke inte fanns men han fortsatte ändå så har ringen lite effekt i en rättssal.
Är ju dock extremt mycket större risk för att hamna i oklara lägen när man träffar olika varje helg.
Citera
2022-10-29, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
För att det är allmänt korkat att tillskriva en hel grupp , halva befolkningen i detta fallet, massa åsikter. Därför kan man tycka att en motivering vore på sin plats, men du vet förmodligen inte själv.

Lagar utgår från gruppens åsikter så det är högst relevant att diskutera gruppen och inte individer. Lite jobbigt dessutom att diskutera 5 miljoner individer, jag känner inte ens alla personligen.
Citera
2022-10-29, 17:57
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Lagar utgår från gruppens åsikter så det är högst relevant att diskutera gruppen och inte individer. Lite jobbigt dessutom att diskutera 5 miljoner individer, jag känner inte ens alla personligen.

Nä just det, du har ingen aning. Ingen aning om något av det du pratar om. Jag tror dessutom att du tramsar, man kan helt enkelt inte vara så bakom flötet som du utger dig för att vara. Att dra så felaktiga och ologiska slutsatser är nog fasiken inte möjligt, om man i övrigt har en normalt intellektuell förmåga.
Citera
2022-10-29, 17:58
Medlem
Citat:
Nä just det, du har ingen aning. Ingen aning om något av det du pratar om. Jag tror dessutom att du tramsar, man kan helt enkelt inte vara så bakom flötet som du utger dig för att vara. Att dra så felaktiga och ologiska slutsatser är nog fasiken inte möjligt, om man i övrigt har en normalt intellektuell förmåga.

Klart jag har koll på gruppen kvinnor som jag diskuterar.
Citera
2022-10-29, 18:00
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Är ju dock extremt mycket större risk för att hamna i oklara lägen när man träffar olika varje helg.

Jo men å andra sidan så kuken ska ha sitt. Har faktiskt ingen aning om vilka "par" typer eller vad man ska säga som använt samtyckeslagen mest men klart allmänt slamperi ökar din risk. Däremot tycker jag ju samtyckeslagen är så pass godtycklig att om man är ihop låt oss säga 3 år och därmed har knullat några tusen gånger och sedan går tillbaka så kan man ju hitta situationer om man vill och som kan tolkas åt olika håll. Lite friheter tar vi ju oss alla.
Citera
2022-10-30, 00:10
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Jo men å andra sidan så kuken ska ha sitt. Har faktiskt ingen aning om vilka "par" typer eller vad man ska säga som använt samtyckeslagen mest men klart allmänt slamperi ökar din risk. Däremot tycker jag ju samtyckeslagen är så pass godtycklig att om man är ihop låt oss säga 3 år och därmed har knullat några tusen gånger och sedan går tillbaka så kan man ju hitta situationer om man vill och som kan tolkas åt olika håll. Lite friheter tar vi ju oss alla.

Jag avskyr det äckliga uttrycket "kuken ska ha sitt"! Hörs så grisigt.

Till ämnet.
Ja men alltså man kan ju inte utgå från att alla vill sätta dit en. Blir ju skitjobbigt att leva så. Om vi nu skall hålla oss lite realistiska så är det väldigt sällan det sker falska anmälningar, vilket gör att det inte är något att gå runt och bekymra sig om.
Citera
2022-10-30, 00:42
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:

Till ämnet.
Ja men alltså man kan ju inte utgå från att alla vill sätta dit en. Blir ju skitjobbigt att leva så. Om vi nu skall hålla oss lite realistiska så är det väldigt sällan det sker falska anmälningar, vilket gör att det inte är något att gå runt och bekymra sig om.

Är ju för att hedra Frank.

Ja fast hur lätt ska det vara? Liksom svårt att anklaga någon för mord när ingen är död är stöld när inget är borta men bara att kunna minnas vad som hänt och dra upp det för att man är förbannad senare är allt för godtyckligt. Minst 95% är falska. Därför dom läggs ner. Du behöver inte bekymra dig men ser man folk bli anklagade hela tiden av diverse psykfall så gör man ju det om man nu vill ligga med svenska kvinnor.
Citera
2022-10-30, 02:25
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:

Till ämnet.
Du kan gå omkring och låtsas att män aldrig tänker på att kuken ska ha sitt och leva i din fantasivärld om du vill.

Mitt enklaste råd är dock.
Väx upp nån gång!

Du har inte den blekaste jävla aning om hur många falskanmälningar det finns!
Citera
2022-10-30, 03:55
Medlem
Citat:
Är ju för att hedra Frank.

Ja fast hur lätt ska det vara? Liksom svårt att anklaga någon för mord när ingen är död är stöld när inget är borta men bara att kunna minnas vad som hänt och dra upp det för att man är förbannad senare är allt för godtyckligt. Minst 95% är falska. Därför dom läggs ner. Du behöver inte bekymra dig men ser man folk bli anklagade hela tiden av diverse psykfall så gör man ju det om man nu vill ligga med svenska kvinnor.

Finns gott om brott som inte klaras upp eller där förundersökningen läggs ned. Tror du att tex. de mord som inte klaras upp, inte har skett? Eller att alla de cykelstölder där förundersökningen läggs ner, inte har skett? Osv. osv.

Vi lever i en rättssäker stat. Där man "hellre ska fria än fälla om det inte är ställt utom allt rimligt tvivel att personen är skyldig till brott". Därav ser vi så få uppklarade våldtäktsmål. Ord står ofta mot ord. Men bara för att den anklagade inte blir fälld för våldtäkt, så innebär det inte att en våldtäkt inte har skett. Den går bara inte att bevisa. Och då ska man som sagt hellre fria än fälla. Precis som om bevisen brister när det kommer till mord eller cykelstölder.

Och enligt BRÅ läggs inte 95% av förundersökningarna ner pga. att de är falska. Utan av andra orsaker. "Drygt hälften av fallen, 53 procent, bedöms ha potential att leda till dom, och där läggs flest ned på grund av otillräcklig bevisning eller att målsäganden inte vill medverka."
Källa: SVT.

"I knappt hälften av de undersökta fallen, 47 procent, bedömer Brå att det fanns ingen eller låg potential till fällande dom. Det kan bero på osäkerhet om kraven för brott är uppfyllda, att det finns tvivel om händelsen ägt rum, eller formella fel i anmälningen". Källa: SVT.
Citera
2022-10-30, 04:25
Medlem
Citat:
Ja partipolitik är er beef så det bryr jag mig inte om. Ja dom flesta invandrare är ok så vi behöver inte ens börja där utan detta landet har ju spårat så mycket att vi nu kanske har 50000 människor som har utvisats eller bara inte ska vara här så ut med dom så löser vi mycket men dom kan ingen hitta och skulle jag få bestämma så ut med alla ISIS krigare, nazister som åkte till Ukraina 2014 och sionister som åker till Israel, klipp passet och ut med fanskapen som strider för en annat land dom har visat sin lojalitet så man kan inte omringa sig själv med råttor som vi har gjort men det är ju inget unikt fenomen för Sverige, dom flesta länder i världen är i fritt fall av design men tror jag får sluta nu för kom på hur ot detta är.

Hmm jo man pausar eller sådär. Som att hon får ett psykbryt eller bara "fryser" mitt i som det snackas om innan nä. Tjejer som är extremt usla ligg och döda fiskar ja men dom ville ligga igen så det var fortfarande aldrig i närheten av våldtäkt så man undrar ju lite hur ni som har problem med det här beter er. Sexet har ett rätt definitivt slut för mig, jag kommer. Annars är det väl liksom alla situationer någonsin inom sex som kan hamna inom oaktsam det är därför det är godtyckligt nonsens eftersom sex handlar om passion. Fast vad hände SOM EN BLIXT FRÅN EN KLAR FUCKIN HIMMEL blir hon snustorr och obekväm??? Ehh 1000 kr nej svarar jag på det. Så funkar inte kvinnor. Pratar vi bara krogragg nu eller vad? Fumliga 14 åriga grabbar som har sex första gången? Annars så har du fått igång din kvinna så är hon redo när som och förspelet är ju konstant om du faktiskt vill knulla din kvinna och skall vi vara ärliga så efter 10 sprut är vi tämligen värdelösa och tomma men kvinnor har ingen begränsning på sina orgasmer som att dom tar slut om du förstår hur jag menar. Paolo Roberto utreddes ju under den tramslagen. Allt sånt måste givetvis genast bort för nazifeminism hör inte hemma i en modern demokrati även om du tycker motsatsen men låtsas som att du inte gör det.

Exakt. Flertalet av oss är helt ok. vi gör rätt för oss, jobbar och bidrar till samhället och välfärden, kan svenska (hey, jag är tex. född och uppvuxen här, även om jag är 2:a och 3:e generationens invandrare, så jag kan flytande svenska i både tal och skrift), vet lagar och värderingar i landet och följer dessa. Sedan finns det de invandrare som vi nog är många att anse att de inte har här att göra: några av dem lär sig inte språket, några av dem är kriminella eller begår andra brott (våldtäkter diträknat), några av dem utnyttjar välfärdssystemet utan att själva bidra till det, några av dem gillar inte Sverige och svenskar men har ändå mage att plocka russinen ur kakan de inte vill vara en del av, några dem är anhängare av IS eller är terrorister. Jag anser att dessa kan finna en annan plats på vårt stora klot att leva på. Där deras värderingar stämmer bättre överens med hur det är där. Detta anser jag även om infödda svenskar som gnäller över Sverige och svenskar "ja men flytta då!" blir min tanke. vill man inte leva här/inte integrera sig här, vare sig man är invandrare eller infödd svensk, så finns det säkert andra platser som passar en bättre att leva på. Hårt men sant. Flertalet av oss som bor här vill ju ha demokrati och följa lagar och göra rätt för oss. m.g.t.o.w tycks dock tro att en majoritet av oss invandrare är våldtäktsförövare... Så jädra fel. Visst: en majoritet av dömda sexualförbrytare är invandrare, så är det. Men det är fortsatt en minoritet av oss invandrare som är sexualförbrytare. Flertalet av oss är hyvens folk. Men politiker kan inte föra en oansvarig migrationspolitik för det, med tanke på de stora integrationsproblem som finns i landet.

Tja. Det har varit med en person jag har haft ett förhållande med. Som "uttråkat samtyckte" till pussar och lite kel. Men när jag kände i den nedre regionen för att "få igång ett mer aktivt och villigt samtycke", så var där noll respons. Och då bromsade jag upp givetvis och frågade "vill du inte ha sex?". "Nej" blev då svaret. Och då avbröt jag det hela, givetvis. Gick och gjorde annat för att lugna ner mitt eget kå*tslag. Hade jag istället fortsatt utan att fråga eller trots "nejet", för att jag ville, utan att ta hänsyn till partnern. Tja, då hade jag fan fått skylla mig själv om jag fått anmälan om oaktsam våldtäkt. För det är precis vad det hade varit, det. Men då fanns det iof. inget som hette oaktsam våldtäkt, så det hade väl blivit en anmälan om våldtäkt, som inte kunde bevisas, trots att det ju faktiskt hade varit exakt vad det hade varit.

Eller när jag låg och hånglade med en dejt på en fest. Dejten var absolut villig och på. Inget snack om den saken. Men alldeles tokfull. Och därmed alltmer trött och illamående. Så till slut märkte jag att där inte längre fanns något vidare "samtycke". Då la jag en filt på dejten, la mig sked och höll om dejten så att dejten fick somna gott i min famn (gick på några sekunder). Och sedan låg jag och tänkte på andragradsekvationer för att försöka få ner mitt eget kå*tslag. Hade jag istället fortsatt och tom. legat med dejten vid det läget, så hade jag fått skylla mig själv om det hade ramlat in en anmälan om oaktsam våldtäkt. Men då fanns det iof. inget som hette oaktsam våldtäkt, så det hade väl blivit en anmälan om våldtäkt, som inte kunde bevisas, trots att det ju faktiskt hade varit exakt vad det hade varit.

Det var de två situationer jag varit i, där jag låg i ett vägval och där jag definitivt fattade helt rätt beslut. Hade jag följt vad jag själv ville göra och inte brytt mig om den andra parten, tja. Då hade jag gjort fel och orätt. Det är jag mycket väl medveten om, eftersom jag kan läsa av sådana situationer.

Så det finns situationer där denna lag om oaktsam våldtäkt faktiskt skulle vara tillämpbara. Där en person låter sin egen kåthet och sexdrift gå före en annan persons personliga integritet. För även om inget våld används, så finns det situationer där det är tydligt att den andra inte vill. och då slutar man. Som jag har gjort i de situationerna. Annars är det ta mig fan oaktsam våldtäkt.

Sedan finns det fall som är ännu mer tydliga. Fall som tom. rubricerats som våldtäkt för att de är så pass tydliga, men som sedan har sänkts till oaktsam våldtäkt för att "uppsåt för våldtäkt saknas". Så nog fan behövs lagen om oaktsam våldtäkt alltid. Den lagen får folk (som annars är lite bakom flötet när det kommer till förmåga att läsa av andra) att tänka efter och inte bara köra på av egen kåthet, utan faktiskt ta hänsyn till sin partner också. Om dessa personer inte tar hänsyn till den andres ovilja, får de fan skylla sig själva om de åker på en anmälan om oaktsam våldtäkt. För de har: oaktsamt våldtagit en person. Eller kanske rent av våldtagit en person. Jag ser iaf. att lagen behövs, för att komma åt idioter som inte förstår att man i vissa situationer låter bli sex, då den andra tydligt med kroppsspråk etc. visar att hon/han inte vill.
Senast redigerad av TomatKungen 2022-10-30 kl. 04:33.
Citera
2022-10-30, 06:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Vi lever i en rättssäker stat. Där man "hellre ska fria än fälla om det inte är ställt utom allt rimligt tvivel att personen är skyldig till brott". Därav ser vi så få uppklarade våldtäktsmål. Ord står ofta mot ord. Men bara för att den anklagade inte blir fälld för våldtäkt, så innebär det inte att en våldtäkt inte har skett. Den går bara inte att bevisa. Och då ska man som sagt hellre fria än fälla. Precis som om bevisen brister när det kommer till mord eller cykelstölder.

Men det gäller inte för sexualbrott, där fäller man om det finns en trovärdig saga.

Citat:
Och enligt BRÅ läggs inte 95% av förundersökningarna ner pga. att de är falska. Utan av andra orsaker. "Drygt hälften av fallen, 53 procent, bedöms ha potential att leda till dom, och där läggs flest ned på grund av otillräcklig bevisning eller att målsäganden inte vill medverka."
Källa: SVT.

I många av dessa fall vet man inte ens vem som är gärningsman och då kan man förstås inte åtala. Därför är det långt färre fällande domar vid överfallsvåldtäkter än vid sex med en person kvinnan känner, ångersex.

Citat:
"I knappt hälften av de undersökta fallen, 47 procent, bedömer Brå att det fanns ingen eller låg potential till fällande dom. Det kan bero på osäkerhet om kraven för brott är uppfyllda, att det finns tvivel om händelsen ägt rum, eller formella fel i anmälningen". Källa: SVT.

När kvinnan inte lyckas berätta en trovärdig saga faller det ja. T.ex. att hon säger saker som bevisligen inte kan vara sant eller att hon tvingas ändra sin historia och därmed säger emot sig själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in