2022-11-09, 15:17
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Nämns det vilken tid man såg den?

Alltså köra på natten, hon var väl påverkad t.om
04 - 05.45. Hahaaa herregud köra bil påverkad! Jo jo det är nog värre än mordet!
Citera
2022-11-09, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Låst artikel, hade varit intressant att höra/läsa vad han berätta om när Johanna var tillbaka från McDonalds.

Han säger att han förmodligen hade somnat när hon återvände, och det han har att säga är det vi fått återberättat av grannen som körde JJ till McDonalds. Förutom då att han inget hörde, varesig av förflyttning eller bil som startade, trots att det var lyhört.

På fråga så säger han också att varken sett MH eller TT den kvällen, men av svaret att döma så har han nog sett MH där tidigare (inte helt säker på om han menar att han sett TT där tidigare).
Citera
2022-11-09, 15:18
Medlem
Fibonaccitals avatar
Nu är jag så jemla trött på grepen så det grep mig till att kolla runt var någonstans togs bilden på grepen?

Så jag lägger en länk till mitt tidigare inlägg p.g.a att MinKarta fungera bäst om man klickar på mitt gamla inlägg.

Grepen:
https://imgur.com/a/xQ2tq45

Mitt tidigare inlägg:
(FB) 21-åriga Tove försvunnen i Vetlanda (2022-10-16). Hittad död (2022-11-02)

Följ instruktionen.

Så nu har jag kollat på MinKarta för att kunna se en eventuell brunn och en pump.

På JJs föräldrahem hittar jag inte något intressant trots äldre flygbilder och maxad Zoom.

Däremot såg något som liknade en brunn på max Zoom vid torpet.
45 grader neråt till höger från torpet vid kanten av trädgården, halvt dold av en gran.

Det var detta, så nu struntar jag i grepen för ett tag.
Hoppas att Grepen, flåt jag menar Greven uppdatera sina fynd.
Citera
2022-11-09, 15:19
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
04 - 05.45. Hahaaa herregud köra bil påverkad! Jo jo det är nog värre än mordet!

Hade man varit oskyldig skulle man däckat efter en blöt utekväll, inte ta bilen till ett random åkeri...
Citera
2022-11-09, 15:23
Medlem
Källa

Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Låst artikel, hade varit intressant att höra/läsa vad han berätta om när Johanna var tillbaka från McDonalds.

Citat från VP
Citat:
Wilhelm säger att han förmodligen hade somnat när den misstänkta kvinnan och grannen kom tillbaka. Han berättar att ingen av grannarna hört något mer under natten.
— Det är ju väldigt underligt. I och med att det är så lyhört i huset så känns det svårt att flytta en kropp utan att någon skulle höra det. Det är ett riktigt mysterium hur detta ska ha skett, säger han.
Förutom de dunsar som Wilhelm beskriver har han inte hört några andra ljud.

Han säger också att hon är den ”minst sociala” i huset och håller sig till sin bekantskapskrets
Senast redigerad av HawkPie 2022-11-09 kl. 15:24. Anledning: Källa citat
Citera
2022-11-09, 15:31
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Nu är jag så jemla trött på grepen så det grep mig till att kolla runt var någonstans togs bilden på grepen?

Så jag lägger en länk till mitt tidigare inlägg p.g.a att MinKarta fungera bäst om man klickar på mitt gamla inlägg.

Grepen:
https://imgur.com/a/xQ2tq45

Mitt tidigare inlägg:
(FB) 21-åriga Tove försvunnen i Vetlanda (2022-10-16). Hittad död (2022-11-02)

Följ instruktionen.

Så nu har jag kollat på MinKarta för att kunna se en eventuell brunn och en pump.

På JJs föräldrahem hittar jag inte något intressant trots äldre flygbilder och maxad Zoom.

Däremot såg något som liknade en brunn på max Zoom vid torpet.
45 grader neråt till höger från torpet vid kanten av trädgården, halvt dold av en gran.

Det var detta, så nu struntar jag i grepen för ett tag.
Hoppas att Grepen, flåt jag menar Greven uppdatera sina fynd.

Gripande läsning om grepen. Själv försöker jag i mitt stilla sinne greppa varför folk inte kan släppa taget om grepen efter 2100+ sidor.

Nä, om man skulle ut och jobba lite i lagårn. Nån som har en grep till övers?
Citera
2022-11-09, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.-.
Hon finns också på en klassbild på en l*sa.hk insta, *=i.

Jag har konstaterat tidigare i tråden att hon inte verkar ha varit särskilt involverad i sin gymnasieklass. Men å andra sidan har hon tydligen ingått i ett "större gäng", och så kan det ju vara ibland, att man finner sitt umgänge utanför klassen och därmed hamnar lite utanför.

Ja, såg nu att du hunnit före mig där. Synd att de gjort klasskontot privat, följde inte tråden från början så hade velat se b.la. videon där hon beställer en ”Johanna”. Och visst är det så att man kan ha gott om vänner utanför sin gymnasieklass, tycker dock det är anmärkningsvärt att de umgås med folk som är så pass mycket äldre än de själva.
Citera
2022-11-09, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Tove kan mycket väl ha åkt med frivilligt till exempelvis torpet eller annat ställe. I vilket fall så tror jag inte att hon mördades i lägenheten. Men, vi får se.
Om hon nu åkte med frivilligt är tidsfönstret 04.00 då bilen finns på kamera på väg ut från Vetlanda till 05.45 då bilen är på väg tillbaka till Vetlanda väldigt litet för att hinna med mord och gömmande av kroppen.

Jag tror att T stryps av JJ i lägenheten ca 02.45 i samband med dunkandet som grannarna hört. MH kan vara inblandad genom fasthållande av T eller liknande. Några minuter senare går JJ ut i trapphuset för att kolla om det är "fritt fram" att släpa ut kroppen, vilket grannarna hör. Då kommer grannen ut och JJ hittar på storyn om att hon ska till McD. Hon får skjuts dit av grannen och är tillbaka runt 03.30. Om MH är kvar i lägenheten då vet jag inte, men är hon det så hjälps de åt att få ner kroppen till JJ's bil.

MH lämnar JJ efter de har fått in T's kropp i JJ's bil och JJ åker till sin pappas gård ensam. Anledningen till att jag tror att MH inte är med vid gömmandet av kroppen är att hon då borde ha informerat polisen vid förhör. Att två tjejer under 20 lyckas hålla hemligt i ett flertal förhör var kroppen är gömd tror jag inte. Den som anser sig som minst skyldig hade lagt skulden på den andre och berättat allt de visste, vilket jag tror MH har gjort. MH vet helt enkelt inte var kroppen är (om hon var med och bar ner kroppen till bilen vet hon bara att JJ kört iväg med kroppen). Är JJ tillräckligt stark att få ner T's kropp själv i trappen utan att väcka alla boende i huset, de hörde ju när hon öppnade dörren? Är det rimligt att JJ puttat ut T’s kropp från sin lägenhet ner på backen och sedan fått in kroppen i bilen själv? Jag är tämligen säker på att T dödades i lägenheten men känner stor osäkerhet kring hur kroppen lämnade lägenheten. Att MH nu är häktad för griftefridsbrott indikerar i alla fall att hon gjort något med T’s kropp efter döden.

Hade någon mer varit inblandad i förflyttandet av kroppen från lägenheten hade det krävts telefonkontakt och då hade vi sett minst en person till häktad (om det inte är killen i bilen som hon pratade med vid McD, men jag har svårt att tro att hon kan övertyga någon på 2 min att komma och hjälpa till att flytta en kropp).

JJ åkersjälv först norrut och förstör T’s mobil och gömmer den någonstans i närheten av den senaste pingningen mot masten. Sedan åker hon till pappans gård eftersom hon känner området väl. Nu undrar jag om hon väcker pappan och berättar vad som hänt och hon får hjälp att gömma kroppen, eller om hon själv kör så långt hon kommer med bilen och drar kroppen så långt hon orkar och gömmer den?

Om det nu är så att hon åker tillbaka till pappans gård och rider på morgonen efter att hon förflyttat cykeln, städat upp hemma osv. beror det på att hon vill gömma kroppen bättre.

MH åker på medhjälp till mord. JJ åker på mord. Döms någon mer för inblandning?
Citera
2022-11-09, 15:36
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Tack! Det är alltså ett antagande att det ev meddelandet till pojkvännen mitt i natten var det som fick polisen att dra igång allt.
Det är en "mediasanning" att T skulle ringt A och sagt att hon var på väg hem.
OM så vore fallet hade polisen säkert bekräftat det, eftersom de har bekräftat samtalet 1.49 som A ringde.
Någon form av oroväckande signal har säkert kommit från T/Ts tfn eller från J/M, dock oklart till vem, eftersom 2.30 är satt som "bortrövandetid".
Citera
2022-11-09, 15:38
Medlem
Hört att JJ gått med civilpolis (åklagare)mm i Vetlanda(gränsgatan,JJ's adress).....Idag ska det ha skett....kan inte svära på det men en polare i Vetlanda ringde o sa det....vad kan det betyda isf...
Citera
2022-11-09, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ellaaa
Angående diskussionen om JJ och Toves pojkvän:

Jag hade en gång en ”vän” som hade narcissistiska drag, och när jag reste iväg försökte hon vända folk emot mig genom att sprida falska rykten, sälja in sig hos killen jag var på g med genom att måla ut mig som en dålig person och prata sex med honom etc, allmänt försökte förstöra mitt liv av ren svartsjuka och illvilja.

Det här är ett klassiskt beteende hos en manipulativ person med bristande empati. Om personskildringen av JJ stämmer kan jag tänka mig att hennes ”konflikt” med Tove grundade sig i JJ:s svartsjuka eftersom Tove var så fin och omtyckt och läste till läkare etc. Hennes mörker blev så tydligt i Toves närvaro och JJ projicerade sitt självhat mot Tove.

Och det skulle därmed inte förvåna mig om hon när Tove var borta försökte ”förföra” hennes pojkvän som del i ett större mönster.

Dock tror jag att bilden är större än så. Bland annat eftersom Tove oroligt letade efter MH den kvällen. Kanske hade hon kommit ”hem till byn” stärkt av att ha brutit sig loss och var nu trött på den här småstadsbitchen som misshandlade folk psykiskt och hade den unga och känsliga MH i ett järngrepp.

Om hon kom hem och utmanade/hotade JJ:s makt och självbild så kan det nog med droger och alkohol inblandat ha varit nog som motiv till mord.

Tack. Du har just skrivit den bästa teorin och i slutänden tror jag att det är den som kommer visa hur verkligheten ser/såg ut. Det ligger både svartsjuka och avundsjuka bakom mordet. Det tror jag också.
Citera
2022-11-09, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av putte322
Hört att JJ gått med civilpolis (åklagare)mm i Vetlanda(gränsgatan,JJ's adress).....Idag ska det ha skett....kan inte svära på det men en polare i Vetlanda ringde o sa det....vad kan det betyda isf...

Kanske genomför rekonstruktion av händelsen? Läste nyss i en annan artikel att man brukar använda sig av civilpoliser då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in