2022-11-09, 14:05
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raggmunkaren
I brist på annat (samt brist på ny information i fallet) skrollade jag runt lite på Instagram igår bland folk som JJ gick gymnasiet med. Hon gick ju natur precis som Tove men reagerade på att hon knappt syns på någon bild eller händelse som någon av de i hennes klass med öppna profiler lagt ut från varken bal eller student. Kan ju vara långsökt och rena sammanträffanden, men hade hon vänner i sin egen klass? På en ”Ingridl*va” (*=o) på Instagram syns hon på en bild i ett inlägg från studenten, och tror även hon syns kort längst ut till höger i sista filmklippet i samma inlägg talandes i telefon (?) på själva utspringet (vilket också känns lite märkligt att prata i telefon just under utspringet, men men).

Som sagt, känns som man greppar efter halmstrån här lite och kanske läser in för mycket i saker pga ingen ny särskild info tillkommit nyligen. Men tycker ändå det är intressant när man läst alla rykten om hur hon är som person t.ex. att hon inte har så mycket vänner kvar, är väldigt krävande som människa osv, och så ser man hur mycket hennes klasskompisar ändå publicerat från bland annat balen och studenten men JJ verkar knappt varit en del av klassen. Umgicks hon bara med äldre som t.ex. ”Anna” som är 28 eller yngre MH som fortfarande går gymnasiet och beskrivits som JJ’s svans? Hur nära var JJ och Tove och hur lärde de känna varandra, det vill säga har de fortfarande gemensamma vänner? Man undrar ju eftersom det ändå varit så tyst från folk som känt de bägge. Det pratas väldigt mycket om potatisgrepen hit och dit, men det hade varit intressant att få mer information om vem JJ faktiskt är som person.

En annan sak jag tänkte på, ber om ursäkt ifall detta redan helt dementerats tidigare i tråden men det var ju tidigt på tal om att JJ skulle ha skrivit ”bitch” på någons bil, är detta något som visat sig inte stämma?

När jag läser detta tycker jag synd om JJ. Skolmiljö kan ställa till med mycket 😢
Alla människor pressas in i ett system där inte alla passar in. Undrar om man kunnat hjälpt henne JJ med sina tankar. Om så skulle Tove levt och MH varit fri. Synd om alla i denna tragedi
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lilla-Plutten
Kolla det som hänt för cirka 6 timmar sedan.
En av de häktade har blivit filmad ifrån o tillbaka där fyndplatsen var.
Är väl ntressant kanske.. Man måste kanske ha belägg för det oxå...

https://nyheter24.se/nyheter/inrikes/1098804-nya-sparet-i-mordet-pa-tove-i-vetlanda-bil-har-fangats-pa-film
Bara bilen alltså är identifierad. Snabb text är bra här
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilloVet9
Inte ikväll

Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Apropå Red herrings..
Rätta mig om jag har fel, men i podden* del 3 sägs väl att det ligger en grep mitt ibland skroten efter tömningen av dammen. https://poddtoppen.se/podcast/1651864932/forsvunnen/del-3-tove

Å andra sidan fyller podden * "Försvunnen" ingen funktion alls. Snarare rör den till och stör både polisens arbete och anhöriga, vad det verkar.

Stämmer. Han säger att det ligger en grep där. Ja den tillför ingenting, han går mest runt och flåsar i mikrofonen.
Citera
2022-11-09, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KonstapelKlang
Definitivt ett mordvapen av rang....
så du tror att JJ hade en potatisgrep liggandes i lägenheten, hon spetsar sitt offer, sen åker JJ hem till pappa och tar kort på den och ska sälja den.. är dina spekulationer?
Men jag håller absolut med, en grep kan vara ett vapen, men inte i detta fallet. Grepen är helt ointressant, iaf den grepen.
Citera
2022-11-09, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rengen
Håller helt med. Att markägaren sett JJ ridit är väl bara ett löst rykte som det finns noll belägg för.

Nej inte ett löst rykte. Jag har källa på detta. Trovärdigheten på mig kan du ju kolla upp genom att titta på mina inlägg jag gjort i tråden tidigare där alla uppgifter jag lämnat här stämt…
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilla-Plutten
Kolla det som hänt för cirka 6 timmar sedan.
En av de häktade har blivit filmad ifrån o tillbaka där fyndplatsen var.
Är väl ntressant kanske.. Man måste kanske ha belägg för det oxå...

https://nyheter24.se/nyheter/inrikes/1098804-nya-sparet-i-mordet-pa-tove-i-vetlanda-bil-har-fangats-pa-film
Att bilen fastnat på övervakningskamera på en Gulf-mack både på väg ut och på väg hem har varit känt i någon vecka nu. Det har diskuterats en hel del i tråden huruvida detta bidrog till att lokalisera fyndplatsen, men enligt polisen är så inte fallet.
Citera
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallonfisken
Jag har källa som är 100% trovärdig på att JJ setts till häst på söndagen. Har dock svårt att ange källa här tyvärr.
Vad gör Johannas pappa nu? någon skrev att han skulle resa bort
Citera
2022-11-09, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Det skrev du på kvällen samma dag hon hittades. Vem hörde du detta av och har du hört ytterligare saker om det?

Tyvärr var detta nog bara ett löst rykte och spekulation förstod jag efteråt. Får be om ursäkt för detta.
Citera
2022-11-09, 14:09
Medlem
Citat:
I brist på annat (samt brist på ny information i fallet) skrollade jag runt lite på Instagram igår bland folk som JJ gick gymnasiet med. Hon gick ju natur precis som Tove men reagerade på att hon knappt syns på någon bild eller händelse som någon av de i hennes klass med öppna profiler lagt ut från varken bal eller student. Kan ju vara långsökt och rena sammanträffanden, men hade hon vänner i sin egen klass? På en ”Ingridl*va” (*=o) på Instagram syns hon på en bild i ett inlägg från studenten, och tror även hon syns kort längst ut till höger i sista filmklippet i samma inlägg talandes i telefon (?) på själva utspringet (vilket också känns lite märkligt att prata i telefon just under utspringet, men men).

Som sagt, känns som man greppar efter halmstrån här lite och kanske läser in för mycket i saker pga ingen ny särskild info tillkommit nyligen. Men tycker ändå det är intressant när man läst alla rykten om hur hon är som person t.ex. att hon inte har så mycket vänner kvar, är väldigt krävande som människa osv, och så ser man hur mycket hennes klasskompisar ändå publicerat från bland annat balen och studenten men JJ verkar knappt varit en del av klassen. Umgicks hon bara med äldre som t.ex. ”Anna” som är 28 eller yngre MH som fortfarande går gymnasiet och beskrivits som JJ’s svans? Hur nära var JJ och Tove och hur lärde de känna varandra, det vill säga har de fortfarande gemensamma vänner? Man undrar ju eftersom det ändå varit så tyst från folk som känt de bägge. Det pratas väldigt mycket om potatisgrepen hit och dit, men det hade varit intressant att få mer information om vem JJ faktiskt är som person.

En annan sak jag tänkte på, ber om ursäkt ifall detta redan helt dementerats tidigare i tråden men det var ju tidigt på tal om att JJ skulle ha skrivit ”bitch” på någons bil, är detta något som visat sig inte stämma?

Bra input. Jag försökte också påbörja analysera hennes och M:s personligheter men ingen verkade intresserad. Ställde frågan om någon Vetlandabo har kännedom om hur J fungerat på sitt jobb? Hon har ju jobbat med barn. Det kräver ju egentligen både empatisk förmåga, dvs omtanke, samt stor dos tålamod. Hur fungerade hon i den miljön egentligen, undrar man ju?
Citera
2022-11-09, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Vad gör Johannas pappa nu? någon skrev att han skulle resa bort

Det har spekulerats att han skulle vara bortrest när JJ misstänkts ska ha begått mordet. Detta stämmer inte. Han var hemma. Han är också hemma nu och har setts vid flera tillfällen. Två bilar är hemma. Och även sonens bil har setts. Om han har för avsikt att resa iväg har jag inte hört något om. Jag har dock hört långt tidigare, alltså innan TT försvann att han pratat om att han vill flytta tillbaka till Israel. Men jag vet inte om detta är något som är ”klart” utan mer en önskan.
Citera
2022-11-09, 14:16
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Det stod inte heller så när jag läste det i AB.

Hur kan det vara oklart om informationen kommit från de häktade?
Det sitter folk i tråden som medvetet citerar artiklar fel eller själva ändrar i orginalartiklarna.

Nja, bli inte paranoid nu, hehe. Folk i tråden kan nog medvetet citera fel, eller komma ihåg fel, men ändra i originalartikel kan de inte.

Tyvärr har media själva börjat att "uppdatera" sina artiklar, alltså de "förnyar" en äldre artikel med lite ny info och då kanske måste ta bort något annat, för att ordmängd eller liknande fortfarande ska passa.

Sedan så tror jag också att polisen har börjat att använda media på ett lite annorlunda sätt, ex genom att ge lite disinformation.

Men bara mina gissningar.
Citera
2022-11-09, 14:17
Medlem
Citat:
I brist på annat (samt brist på ny information i fallet) skrollade jag runt lite på Instagram igår bland folk som JJ gick gymnasiet med.

Hon finns också på en klassbild på en l*sa.hk insta, *=i.

Jag har konstaterat tidigare i tråden att hon inte verkar ha varit särskilt involverad i sin gymnasieklass. Men å andra sidan har hon tydligen ingått i ett "större gäng", och så kan det ju vara ibland, att man finner sitt umgänge utanför klassen och därmed hamnar lite utanför.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in