Resultat: Vem hoppas du vinner årets Robinson?
Alex
19,91%
90 röster
Sandra
0,88%
4 röster
LO
14,60%
66 röster
Kristoffer
9,51%
43 röster
Helen
56,64%
256 röster
Isabella
3,54%
16 röster
Martin
2,88%
13 röster
2022-11-09, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Om man ska generalisera så ser det ut att primärt vara 45-65 åringar, med låg- till medelinkomst boendes på landet i gruppen. Men finns såklart folk i alla åldrar.

Här är screenshots av röstningen. Alex har gått om LO, och är numera storfavorit. Även Kris verkar ha vuxit hos folk.
https://anonfiles.com/57z686Gcye/F97E2C41-F90E-4D07-A5CE-B3453E1EAB46_png

https://anonfiles.com/ebzb87Gdy9/1C6FCBEB-FC94-4E6D-B8F7-62299A617A88_png

Ändå sjukt att INGEN gillar Sandra
Tänkte att det kunde vara något sånt när de hejar på Britten, en kvinna i deras ålder som de säkert känner samhörighet med. Kris har väl precis börjat få lite tv tid så han kommer nog växa hos folk som inte sett hans potential.
Sandra är ganska jobbig och elak mot Helen, men Isabella är inte så mycket bättre och ändå får hon röster. Kanske är för att Isabella representerar folk med diagnoser och går emot hur en tjej "ska vara".
2022-11-09, 11:39
Medlem
Puma006s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jultomtenbrannupp
Har dom två säsonger om året? Har väldigt svårt att tro det vet ett helt år sedan Joel, shev och allt vad de heter gnabbades på ön
Ja, detta är nytt i år att ha två säsonger per år, vår och höst.
2022-11-09, 13:36
Medlem
The.Swedes avatar
Jag hade ÄLSKAT att se en säsong bestående av två lag av olika grupper. Typ som australiens survivor hade (brains vs brawns) fast typ ett snutlag och ett brandmans lag, två yrken som har krav på fysik och viss mental kapacitet, hade varit så intressant att se hur det sociala hade utspelat sig där när alla är "av samma typ". (Mastiff ni får lov att stjäla min idé, men också swisha 100k)
2022-11-09, 14:45
Medlem
plumba69s avatar
Jag vill ha ut Britten nu
Det verkar vara en färglös työ
2022-11-09, 15:18
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The.Swede
Jag hade ÄLSKAT att se en säsong bestående av två lag av olika grupper. Typ som australiens survivor hade (brains vs brawns) fast typ ett snutlag och ett brandmans lag, två yrken som har krav på fysik och viss mental kapacitet, hade varit så intressant att se hur det sociala hade utspelat sig där när alla är "av samma typ". (Mastiff ni får lov att stjäla min idé, men också swisha 100k)
Ingen dålig ide men hur ska Sverige kunna undvara typ 12 poliser i 1½ månad.
Tycker också Australien survivor är mycket bättre. Bättre programledare, bättre produktion, bättre tävlingar och färgstarkare deltagare som inte är in kvoterade i någon skum kön, sexuell läggning och hudfärgsindelning.
2022-11-09, 15:38
Medlem
The.Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Ingen dålig ide men hur ska Sverige kunna undvara typ 12 poliser i 1½ månad.
Tycker också Australien survivor är mycket bättre. Bättre programledare, bättre produktion, bättre tävlingar och färgstarkare deltagare som inte är in kvoterade i någon skum kön, sexuell läggning och hudfärgsindelning.
polisen har väl också semester? Men hade ju inta varit tvunget att bara vara poliser i yttre tjänst,(lite blandat är skoj fast alla är i polisyrket) liksom nån utredare ett par vanliga poliser, nån föredetta polis, nån som varit polis i USA men bor i Sverige (om nån sån finns). Men just då det är personer som jobbar/jobbat som polis/brandmän som kräver bra fysik hade tävlingarna kunnat va mycket hårdare än som dom är nu, anpassade till 20 åriga Gretor och fläskberg...
2022-11-09, 16:33
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lala.
Vad är det för pundarsnack du pratar om?
Han kan inte hjälpa att han har släpig röst för att han knarkat, det är starkt av honom att kunnat lämna det livet bakom sig.
Vad är det som kommer avslöjas om Alex menar du? Du beter dig som att han fortfarande knarkar. Nu när han har ett nytt liv finns det ingen anledning att han håller på och spelar ”kärvänlig”, han kanske helt enkelt blivit det av att fått födas på nytt.

När det kommer till att du påstår att Valle var ärlig så håller jag inte med. Han skulle aldrig berätta för Andreas att han hade tänkt rösta på honom. Stackars Andreas som grät så mycket av att se sin idol lämna som var någon annan än vad Andreas hade hoppats. Dessutom funderar jag på ifall han var kär i Juli eller om han låtsades för att det skulle vara bra i tävlingen. Hoppas det var äkta. Juli blev ju störtkär.
Jag förstår inte heller allt hat emot Alex. Han var ju ärlig om sin bakgrund, och har förändrats nu. Jag gillar honom, även om han är lite tråkig eftersom han inte orsakar bråk eller drama, haha
2022-11-09, 17:01
Medlem
Zyxel04s avatar
Ulf bror kommer inte återuppstå "bara" för att han åker hem.

Pelles svärfar lär ha varit dåligt innan han åkte. Därmed borde Pelle kunnat förutse detta och helt enkelt tänkt igenom potentiella risker.
2022-11-09, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The.Swede
polisen har väl också semester? Men hade ju inta varit tvunget att bara vara poliser i yttre tjänst,(lite blandat är skoj fast alla är i polisyrket) liksom nån utredare ett par vanliga poliser, nån föredetta polis, nån som varit polis i USA men bor i Sverige (om nån sån finns). Men just då det är personer som jobbar/jobbat som polis/brandmän som kräver bra fysik hade tävlingarna kunnat va mycket hårdare än som dom är nu, anpassade till 20 åriga Gretor och fläskberg...
Eller kanske 12 poliser mot 12 gängledare 😀
2022-11-09, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Det finns många deltagare man avskyr, men för mig är Valle i absolut topp, som obehaglig människa. I alla årgångar. Han har från första avsnittet varit urtypen för en extremt lättkränkt blatte, med fruktansvärt självförtroende, trots att han faktiskt var dålig på det mesta.

Shevin är med på listan, men Valle är värst. Dessutom innehåller listan över de man avskyr betydligt fler kvinnor än män, av den enkla anledningen att jag föraktar alla som säger "en kvinna skall vinna".
Shevin är värre än Valle både i robinson och efter. Han har inte gjort några uttalanden om kritiken han fått vilket är bättre än att skylla ifrån sig (okej han har skyllt lite ifrån sig med konstiga ursäkter men han har inte gått till attack mot tittarna). Shevin menar att folk hatar henne p.g.a. av hennes ursprung, vilket de flesta folk skiter fullständigt i. Ja det finns rasister men ta ansvar i vad du gjorde i Robinson istället för att prata om annat i livet. Allt handlar om hur hon behandlar andra, vilket är något hon skiter fullständigt i. Det har funnits många utländska personer genom tiderna i Robinson som betett sig bra. Hon pratar om rasister hit och dit och målar upp sig till värsta offret. Hon drar med att Hayes och Angela också fått mest hat, men jag tror inte hon har några siffror på det och helt ärligt var Hayes den största idioten det året efter henne själv. Någon som fick mycket hat, som även var hennes vän i Robinson var Jessica, men såklart nämns det knappt eftersom hon var svensk och Shevin har ju kommit på en sååå bra ursäkt till allt hat som cirkulerar. Även hennes andra vän Peter fick hat, han var inte svensk men han var vit så det nämner vi inte heller...

Och hon är fortfarande besatt av att måla upp Joel (personen hon mobbade) till en dålig person, senast igår faktiskt. Hon tycker han ska ge HENNE en ursäkt. Hon är också besatt av rasism och hånar vita människor med kommentarer som "snark vita människors bortförklaringar", varför ens ta in ordet vit? Så himla onödigt. Det är så fascinerande att hon har så lite självinsikt.
Senast redigerad av chaga 2022-11-09 kl. 18:49.
2022-11-09, 18:59
Medlem
Efter jag fått ned det där så börjar jag nästan gilla Valle. Han var inte så taskig. Han hade mest efterblivna harmlösa kommentarer.
2022-11-09, 19:46
Medlem
I ett klipp Valle lagt ut där han förklarar att han ville vara vid Ulfs sida istället för att åka till Gränslandet så verkar han iallafall erkänna att det var en riktig förlust han gjorde i tävlingen. Inga direkta bortförklaringar eller att han skulle ha lagt sig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in