2022-11-09, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Punkt 1. Har polisen bekräftat att det var just meddelandet som fick dom att dra igång allt? Finns det några tider att förhålla sig till, t.ex när togs anmälan upp?
Punkt 1 har från första början varit ett telefonsamtal kl 02,30 från Tove till pojkvännen, där Tove uppger att hon är på väg hem.
Enligt media/press som hänvisat i sina artiklar skriver tex enligt uppgifter till våran tidningen.
Efterhand har dessa uppgifter gått över här i tråden att det skulle vara ett röstmeddelande från Tove till pojkvännen.

Det vi med säkerhet vet är att polisen har endast bekräftat samtalet som pojkvännen ringde Tove kl 01,49.
Därefter finns inga bekräftade uppgifter från åklagarens eller polisens sida. Jo att sista gången mobilmasten i Norra Vetlanda har kontakt med Toves mobil är runt kl 04,00.
( polis uppger att vi går ej ut med den exakta tidpunkten )

I en tidig publicerad artikel efterlyste polisen iakttagelser etc från kl 02,00 och framåt den natten Tove försvann.
( minns ej vilken nyhetstidning det stod i nu, kan leta om de behövs )
Citera
2022-11-09, 13:50
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maximilian25
Tydligen enligt många som hon tydligen ska sälja sen haha hade man använt den som mordvapen hade man väl inte sålt den då hade man kastat den i en sjö eller demolerat den totalt och slängt den någonstans.
Apropå Red herrings..
Rätta mig om jag har fel, men i podden* del 3 sägs väl att det ligger en grep mitt ibland skroten efter tömningen av dammen. https://poddtoppen.se/podcast/1651864932/forsvunnen/del-3-tove

Grepen är väl bättre lämpad för att skyffla undan hö, gräs, sly och mylla än ngt annat.
Å andra sidan fyller podden * "Försvunnen" ingen funktion alls. Snarare rör den till och stör både polisens arbete och anhöriga, vad det verkar.
Senast redigerad av Xedome 2022-11-09 kl. 14:07.
Citera
2022-11-09, 13:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Har du en skärmdump på att Johanna poserar vid en gammal vattenpump så är det en bra idé att lägga upp bilden i tråden som stödjer ditt påstående.
Nu är vi flera skribenter som ej kan finna en sån bild.

Har du inget belägg för vad du påstår så sluta snacka skit.
Räcker med all desinformation som redan sprids hej vilt i denna tråd.
Hur skickar jag en skärmdump här.
Bilden finns bara kvar nu, scrolla ner så ser man i alla fall att hon säljer. Ska kolla mer när jag kommer hem.

https://www.facebook.com/marketplace/item/605891217945996/?ref=facebook_story_share
Citera
2022-11-09, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lolnollkoll
Men varför skulle hon samla pins om baby- och barnprylar?? Och det är ju enligt mig sjukt mängder pins i de olika kategorierna?? 1500 "han" eller 560 "baby boys" 3120 "boys 2.0" 4400 "snus och lite annat". Orimliga jävla pins.

Är väl kanske inte helt ovanligt att vilsna längtar efter egen familj och barn för att kunna förverkliga sig själva, att bli mamma gör att hon får ett värde. Att ha ett barn gör att hon blir älskad villkorslöst.

Och den sjuka mängden pins! Ja har funderat på det. Har själv ingen riktig erfarenhet av borderline (hon hade ju pinat lite sånt med). Men som omedicinerad kan man inte komma in i maniska perioder då? För det verkar som sagt lite besatt att pinna en och samma (okända?) person om och om igen i olika vinklar.

Men å andra sidan mitt ena barn har autism (bla.) och kan lyssna på samma sak om och om igen. Så det kanske bara handlar om någon slags struktur, att hon tycker om att lägga saker i mappar. 🤷‍♀️
Citera
2022-11-09, 13:55
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ok men då stod media och fotade på den vägen du menar hon hittades längs. Jag tror efter att ha kikat på bilderna att det är längs vägen som börjar söderut från korsningen innanför. Kolla bilderna så ser den ut att gå åt höger och neråt. Jämför med karta och se hur respektive väg svänger.
Inte 100 på det men anar det är så.

Fyndplatsen, FP, är väl inte verifierad?

I presskonferensen sas det att man hittat kroppen öster om Vetlanda.
I Grevens sammanfattning står sydsydost som jag själv konstaterade är riktningen till JJs fars gård.

Frågan är vad är källan till FP? Har den blivit sydsydost för att JJs far har en gård där?

Säger polisen öster om Vetlanda så menas väl öster om centralorten.
Citera
2022-11-09, 13:56
Medlem
KonstapelKlangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilla-Plutten
Bilden finns bara kvar nu, scrolla ner så ser man i alla fall att hon säljer. Ska kolla mer när jag kommer hem.

https://www.facebook.com/marketplace/item/605891217945996/?ref=facebook_story_share

Definitivt ett mordvapen av rang....
Citera
2022-11-09, 13:58
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Så här stod det tidigare i artikeln i Aftonbladet:

Har Rulle skrivit det men sensurerats av Aftonbladet?

Skönt att utredningen "rullar på", ändå!

Går det matematiskt att beräkna eventuell färdväg utifrån när bilen passerade kameran, och data från bilen?
Citera
2022-11-09, 13:59
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Tove kan mycket väl ha åkt med frivilligt till exempelvis torpet eller annat ställe. I vilket fall så tror jag inte att hon mördades i lägenheten. Men, vi får se.

Jag tror att anledningen till det snabba gripandet av tjejerna är att de hittat något skit i lgh och det ev sms:et .

Skulle de gripit tjejerna bara för att de sågs ev sist med TT på kvällen har jag svårt att tro ?

Eller vad tror ni ?
Vad räcker för ett gripande ?
Citera
2022-11-09, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Fast hur vanligt är det med åtelkameror där man har vägar synliga, även om det är små grusvägar? Brukar inte åtlar vara mer lite mer svåråtkomliga, just för att minska risken att skrämma bort viltet? Jag har också varit inne på åtelkamera, men det var en gissning där fyndplats och övervakningskamera kombinerades, och jag kan ju tänka mig att flera sådana liknande gissningar kan bli till något folk "har hört".

Finns inga åtelkameror i närheten av fyndplatsen. Tyvärr… Det är som du säger inte så vanligt att det sätta upp på vägar. Men det kan förekomma, då i syfte att fånga lodjur på bild.
Citera
2022-11-09, 14:02
Bannlyst
Kolla det som hänt för cirka 6 timmar sedan.
En av de häktade har blivit filmad ifrån o tillbaka där fyndplatsen var.
Är väl ntressant kanske.. Man måste kanske ha belägg för det oxå...

https://nyheter24.se/nyheter/inrikes/1098804-nya-sparet-i-mordet-pa-tove-i-vetlanda-bil-har-fangats-pa-film
Citera
2022-11-09, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
En i tråden bor i närheten och känner till JJ pappa och markägaren mm. De uppgifterna tror jag på.

Jag har källa som är 100% trovärdig på att JJ setts till häst på söndagen. Har dock svårt att ange källa här tyvärr.
Citera
2022-11-09, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilla-Plutten

Ja den bilden har vi nog alla sett, men du påstår att hon poserar i bilden.
Finns ingen bild där Johanna står med en grep och poserar inför kameran.
( isf är jag blind )
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in