2022-11-07, 19:26
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maximilian25
Vi är nog på rätt spår i alla fall tror jag, man får liksom pussla ihop det utan egentligen ha några bevis liksom den ända pusselbiten som sknas för mig är varför inget skrik eller röster? det har jag ingen absolut ingen aning om. Kolla Jonna henningsson hon sprutade ju in rensprit och sömnmedel i kroppen på den hon mördade kanske något liknande här vem vet, därav inget skrik.

Ja, men jag tror mest på "snabb" strypning. Och att åklagaren går ut med omrubricering till mord tyder ju på att det finns sådana synliga skador på kroppen.

Droger tar rätt lång tid att analysera från blodprov, det borde inte vara klart ännu.

Men jag har varit inne på drog, JJs pappa har sysslat med travhästar, så smärtlindringsmedicin för häst kan ju JJ haft tillgång till, och spruta.

Men jag tror mest på strypning.

Mina spekulationer.
Citera
2022-11-07, 19:26
Medlem
Bollkalle19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maximilian25
Vi är nog på rätt spår i alla fall tror jag, man får liksom pussla ihop det utan egentligen ha några bevis liksom den ända pusselbiten som sknas för mig är varför inget skrik eller röster? det har jag ingen absolut ingen aning om. Kolla Jonna henningsson hon sprutade ju in rensprit och sömnmedel i kroppen på den hon mördade kanske något liknande här vem vet, därav inget skrik.

Nu dog ju L samtidigt som grannen stod vid ytterdörren. Absolut inte grannens fel, men det förhöjda stressen gjorde så att döden var den enda utvägen, där och då.

Tyvärr tror jag något liknande har skett här.
Kudde, påse, någon form av kvävning för att undvika skrik.
Senast redigerad av Bollkalle19 2022-11-07 kl. 19:28. Anledning: Tillägg
Citera
2022-11-07, 19:28
Medlem
Kämpendahls avatar
Det stör mig lite att båda flickorna fortfarande nekar till brott. De borde lätt ha utmanövrerats mot varandras uppgifter och någon borde teoretiskt ha börjat prata vid det här laget. Här ligger en gravad hund.
Citera
2022-11-07, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Kalla min tro för teori om du vill.

Jag tänker mig osämja, handgemäng, T.T. avlider i stridens hetta, M.H. och J.J. gör sig av med T.T. där hon sedan hittas.

Du borde kunna förklara varför mgm band fast T.T. vid en stol och inte på ett köksbord, varför just en stol?

Varför ens binda fast?

Kan stämma. För att en stol är lättare att välta omkull en stol tex, du verkar ta allt så allvarligt? det är teorier.
Citera
2022-11-07, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trustfew
Jag tror starkt på att M kommer börja prata snart. Hon kommer inte hålla det länge till.
Vi får se när de ska bli angivna mord och brott mot griftefrid och förhöras om det om MH börjar prata då.
Det lär bli under denna veckan.
Kanske har hon rannsakat sig själv under tiden i häktescellen, vi får väl.
Citera
2022-11-07, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flaskhals1
Det är ju också skillnad på att "bry sig om" en påverkad granne och att skjutsa denne till donken kl 3 på natten helt "out of the blue" skulle jag säga.

Jag menar, jag har knappt hälsat på mina grannar i trappen, men skulle jag se en granne stappla runt i trappan och ramla, är det självklart att jag hade hjälpt till. Men det är det ju inte frågan om här så vitt jag vet.
Vet vi att hon var galet påverkad? Jag har skjutsat ett antal grannar på natten. Av olika orsaker. Skulle jag se en granne som verkade påverkad och ev skulle köra bil hade jag antingen skjutsat eller larmat. Efter att jag sett om hon hoppade in i sin bil.
Citera
2022-11-07, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Ja, men jag tror mest på "snabb" strypning. Och att åklagaren går ut med omrubricering till mord tyder ju på att det finns sådana synliga skador på kroppen.

Droger tar rätt lång tid att analysera från blodprov, det borde inte vara klart ännu.

Men jag har varit inne på drog, JJs pappa har sysslat med travhästar, så smärtlindringsmedicin för häst kan ju JJ haft tillgång till, och spruta.

Men jag tror mest på strypning.

Mina spekulationer.

Vadå är det mord nu? det visste inte jag.
Citera
2022-11-07, 19:34
Medlem
Rengens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Markus.Hellner
Det ända som behövs är en kniv. Styckat massor med djur bara med kniv.
Du har erfarenhet . Men två oerfarma tjejer tror jag knappast klarar grovstyckning med typ en vanlig brödkniv.
Citera
2022-11-07, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Det stör mig lite att båda flickorna fortfarande nekar till brott. De borde lätt ha utmanövrerats mot varandras uppgifter och någon borde teoretiskt ha börjat prata vid det här laget. Här ligger en gravad hund.

Neka är det bästa försvaret tills polisen kommer med bevis som man inte kan neka till, då börjar ändrar i gmg utsagor.
Citera
2022-11-07, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wingsawiei
Nja, det behövs också kunskap och tid. Kunskap har de antagligen inte och tid hade de definitivt inte om man läser tidslinjen.
Jag tvivlar starkt på att de har styckat kroppen, helt enkelt därför att det enligt min mening inte verkar ha funnits någon rimlig anledning till det.

Finner det dock intressant att många verkar tro att det är komplicerat att stycka en kropp och att det krävs speciella verktyg. Den enda svårigheten är att klara av det mentalt, jag tror inte att vem som helst har kapacitet rent psykiskt att stycka en människa.

Klarar man den spärren och har lite grundläggande kunskaper i anatomi så kan armar, ben och huvud skiljas från överkroppen relativt snabbt utan andra verktyg än en bra kniv.

Här finns inte någon vettig förklaring till varför de skulle ha gjort det. Att få ut en hel kropp ur lägenheten och dumpa den oupptäckt måste vara betydligt lättare än att lyckas städa bort alla spår av en styckning i bostaden.
Citera
2022-11-07, 19:36
Medlem
Chrizzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vevve79
Kan ju vara så att grannen som är i samma ålder är lite förtjust i jj..

Håller med, tror nog mer att Grannen var förtjust / småkär i JJ och därför erbjöd henne skjuts
Citera
2022-11-07, 19:36
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morrmorromorrfarr
VEM KÖRDE?

Har inte så mycket att tillägga då det är flera skribenter här som håller sig till fakta och logik men har några tankar.

Anledningen till att JJ var ute i trapphuset och upptäcktes av en granne skulle kunna vara så enkelt att hon kollade så att "kusten klar", ställa upp porten och/eller köra fram bilen.
Drog en nödlögn om mc Donalds till grannen, alltså inte genomtänkt för att skapa alibi.

Då det inte framkommit någonting om var MH befann sig under natten och dagen efter kan man spekulera i olika scenarier.
Är det helt omöjligt att MH gått hem medan TT var kvar i lägenheten? Att JJ slagit ihjäl TT och sedan ringt dit MH för hjälp. Grannar vittnar ju om att det varit "spring i trappen" under natten Finns det något belägg för att MH varit onykter under kvällen? På hennes TikTok-presentation står att hon inte festar. Kan hon vara nykterist? I så fall användbar som chaufför (i händelse av poliskontroll). Som det verkar så är hon oxå under JJ:s kontroll (mer eller mindre) och därför användbar som medhjälpare.

Mobilerna är spårade och rörelsemönstren för båda MGM ledde även till likets fyndplats.
Tror du inte det även betyder hur MHs mobil rört sig och var hon befunnit sig?
Polisen vet precis var hon befunnit sig och vilken tid hon befunnit sig var.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in