2022-11-09, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RFT
Ja, allt beror ju på hur vilken vikt man lägger vid olika inlägg i tråden. Det vi sysslar med här på Flashback är inget annat än spekulationer, gissningar, antaganden, hypoteser osv. Och det gör vi utifrån rykten, från källor som inte kan kontrolleras, från MGM:s sociala medier, och från vad som framkommit i dagstidningar, radio och TV.

Jag vidhåller fortfarande att det ENDA som vi säkert vet är detta:
1. Ett meddelande till pojkvännen, får polisen att dra igång en insats.
2. Två tonårsflickor häktas.
3. T hittas död, mördad.
4. Misstankegraden mot de två tonårsflickorna stärks.

Allt annat i tråden är spekulationer. Och jag säger inte att det är något fel med det. Det är väl just den funktionen Flashback-trådar om brott ska ha. Folk(även jag) tycker att det är spännande att spekulera och vrida och vända på olika hypoteser, i diskussion med andra människor. Så har det "alltid" varit. Flashback är "krogdiskussionernas" motsvarighet på webben.

Punkt 1. Har polisen bekräftat att det var just meddelandet som fick dom att dra igång allt? Finns det några tider att förhålla sig till, t.ex när togs anmälan upp?
Citera
2022-11-09, 13:06
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Och dörrvakter….
Där har ni precis vad ni efterfrågat gällande vittnesmål om vem JJ och MH gick iväg med osv. osv.
Ni vet också var dörrvakten som såg till att släppa ut alla från nöjet bor va? Bra.

Dörrvakt på ett småhak i Vetlanda? Finns det ens? Det är inte precis Avenyn eller Stureplan.
Citera
2022-11-09, 13:06
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mess11
Kanske missförstod inlägget jag svarade på, håller naturligtvis med 100%. Finns inte skuggan av en chans att pojkvännen var iblandad.

Citat:
Ursprungligen postat av drolkar
Eller ringt från bilen innan hon hoppade ur, telefonen blir kvar i bilen när hon går ut, vilket kanske förklarar varför de hade hennes telefon med till mcdonalds efteråt.

Kvar i grannens bil?
Ni vet han som skjutsade endast JJ till donken?
Citera
2022-11-09, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Fast de omhäktades egentligen en dag "för tidigt", också. Det var på torsdagen som "tiden gick ut" för omhäktning.

Mycket märkligt, jag tror aldrig jag har sett det förut.

Sånt händer relativt ofta, man måste planera en omhäktning där dag och tid passar både rätten, åklagaren samt försvararna.
Citera
2022-11-09, 13:22
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Härligt du är bäst!

Kanske också lägga till
7 november
Som det ser ut nu misstänker åklagaren inte heller att fler är inblandade i ärendet.
”Inga misstankar mot någon annan i nuläget”, skriver Adam Rullman.

Så här stod det tidigare i artikeln i Aftonbladet:
Citat:
”Inga misstankar mot någon annan i nuläget”, skriver Adam Rullman.

Samtidigt utesluter han inte att fler personer kan komma att gripas.

”Man ska aldrig utesluta någonting”, skriver Adam Rullman vidare.

Har Rulle skrivit det men sensurerats av Aftonbladet?
Citera
2022-11-09, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av easycomeeasygo
Vad gjordes under alla denna tid? Var det inte så att fyndplatsen låg ca 15 min bilväg från centrala Vetlanda eller minns jag fel?
Vet att någon skrev (högst obekräftade uppgifter) att någon ska ha sett MGM sitta i en immig bil vid en märklig tidpunkt och plats. Kanske kan ligga något i det trots allt. Varför skulle det annars ta så lång tid?

Med reservation för att jag kan ha virrat till det en aning.

Dumpad kroppen? Försökt hitta en plats? Många frågor känner jag själv nu
Citera
2022-11-09, 13:31
Medlem
I brist på annat (samt brist på ny information i fallet) skrollade jag runt lite på Instagram igår bland folk som JJ gick gymnasiet med. Hon gick ju natur precis som Tove men reagerade på att hon knappt syns på någon bild eller händelse som någon av de i hennes klass med öppna profiler lagt ut från varken bal eller student. Kan ju vara långsökt och rena sammanträffanden, men hade hon vänner i sin egen klass? På en ”Ingridl*va” (*=o) på Instagram syns hon på en bild i ett inlägg från studenten, och tror även hon syns kort längst ut till höger i sista filmklippet i samma inlägg talandes i telefon (?) på själva utspringet (vilket också känns lite märkligt att prata i telefon just under utspringet, men men).

Som sagt, känns som man greppar efter halmstrån här lite och kanske läser in för mycket i saker pga ingen ny särskild info tillkommit nyligen. Men tycker ändå det är intressant när man läst alla rykten om hur hon är som person t.ex. att hon inte har så mycket vänner kvar, är väldigt krävande som människa osv, och så ser man hur mycket hennes klasskompisar ändå publicerat från bland annat balen och studenten men JJ verkar knappt varit en del av klassen. Umgicks hon bara med äldre som t.ex. ”Anna” som är 28 eller yngre MH som fortfarande går gymnasiet och beskrivits som JJ’s svans? Hur nära var JJ och Tove och hur lärde de känna varandra, det vill säga har de fortfarande gemensamma vänner? Man undrar ju eftersom det ändå varit så tyst från folk som känt de bägge. Det pratas väldigt mycket om potatisgrepen hit och dit, men det hade varit intressant att få mer information om vem JJ faktiskt är som person.

En annan sak jag tänkte på, ber om ursäkt ifall detta redan helt dementerats tidigare i tråden men det var ju tidigt på tal om att JJ skulle ha skrivit ”bitch” på någons bil, är detta något som visat sig inte stämma?
Citera
2022-11-09, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Sluta fantisera, knappast att dom fick ut henne levande från JJ lägenhet, hon hade väsnats så det skriker om det!!

Tove kan mycket väl ha åkt med frivilligt till exempelvis torpet eller annat ställe. I vilket fall så tror jag inte att hon mördades i lägenheten. Men, vi får se.
Citera
2022-11-09, 13:32
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VilloVet9
Jag hörde reportern på ”Försvunnen” på slutet bara som i förbigående nämnde att det låg en grep där också.

Att man(JJ) i affekt kanske bara slår o slår Tove i ex huvudet, det skulle kunna orsaka hemska skador

Hon hade då alltså en gammal potatisgrep i lägenheten som mordvapen?
Citera
2022-11-09, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Hon hade då alltså en gammal potatisgrep i lägenheten som mordvapen?

Tydligen enligt många som hon tydligen ska sälja sen haha hade man använt den som mordvapen hade man väl inte sålt den då hade man kastat den i en sjö eller demolerat den totalt och slängt den någonstans.
Citera
2022-11-09, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Har du en skärmdump på att Johanna poserar vid en gammal vattenpump så är det en bra idé att lägga upp bilden i tråden som stödjer ditt påstående.
Nu är vi flera skribenter som ej kan finna en sån bild.

Har du inget belägg för vad du påstår så sluta snacka skit.
Räcker med all desinformation som redan sprids hej vilt i denna tråd.

Blev nyfiken..räckte med att skriva GREP i sökrutan på Marketplace, då dök en annons från JJ upp. Att hon POSERAR vid nämnda pump med grepen är inte sant...däremot står grepen snyggt lutat mot pumpen. Huruvida någon lagt ut annonsen i hennes namn låter jag vara osagt.
Citera
2022-11-09, 13:44
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allakantralla
Aha, så var det inte formulerat när jag läste, men detta var ju tydligt.

Det stod inte heller så när jag läste det i AB.

Citat:
Kvinnorna har inte heller förhörts efter att fler rubriceringar tillskrivits i ärendet. Det är också oklart om kvinnorna kommer tillskrivas de nya misstankarna.

Hur kan det vara oklart om informationen kommit från de häktade?
Det sitter folk i tråden som medvetet citerar artiklar fel eller själva ändrar i orginalartiklarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in