2022-11-08, 21:32
Medlem
ellaaas avatar
Lilla Tove lämnade den där hålan och startade ett nytt liv som avspeglade hennes godhet. Hon skulle bara ha fortsatt på det spåret, hon var för bra för de här giftiga människorna.
Citera
2022-11-08, 21:33
Medlem
MrFiremans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjorvenkorven123
Hoppas dom sökt av det vattnet redan, smidigt ställe att stanna bilen och kasta telefonen.

Smidigt ställe även med tanke på att pappan mer eller mindre har som heltidssysselsättning att hålla kolla på Emåns vattennivå...!😐

Och något som förbryllar mig är varför man lägger tid o energi på att sälja en ynka Gödselgrep under söndagen?
Hade man helt plötsligt inget behov av den längre? 😐
Citera
2022-11-08, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Jag säger ju det, det gick jävligt snabbt så polisen har mycket mer på dem än vad vi har en aning om. Och ändå sitter fjortisbrudarna och blånekar. Fast ena farsan fått hjärtinfarkt, morsan hamnat på psyket, deras kompis är död och alla runt om kring dem lider.

Så kan de med och äta sina ballerinakex (eller vad fan de får till 3-fikat) neka all inblandning och spelar offer. De satsar nog på skadestånd och en lyxresa också. Helt genomruttna verkar de vara.

De har mördat pga hat, svartsjuka och rädsla!

Vilka droger tog de, psykadeliska svampar, amfetamin, extacy, LSD etc?

Vidriga typer.....
Citera
2022-11-08, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Danner.

Fånig fråga. Ingen av oss här kan bevisa någonting alls.

Exakt, det är i det närmaste omöjligt att bevisa att man — inte — har en relation med någon som bor i samma stad som en själv.
Citera
2022-11-08, 21:36
Medlem
Har fortfarande så sjukt svårt att förstå att dom klarar av att hålla käften efter så lång tid i häktet! Håller med andra skribenter här FUP kommer bli galet intressant att få läsa igenom!
Citera
2022-11-08, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meredith
Nä, man vet ju inte. Men jag tänker att två så unga, och i sammanhanget orutinerade, misstänkta, borde ha svårt att hålla emot i längden. Dessutom är de två, de kan väl inte båda hålla precis samma linje i förhören. Någon av dem borde till slut säga "för mycket", d v s något som förhörsledaren kan komma åt dem med. Men å andra sidan, det krävs ju att det är rutinerade förhörsledare och inga klantskallar.

Dom har såklart redan lämnat motstridiga uppgifter, det lär visa sig vad det lider.
Citera
2022-11-08, 21:39
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
De omhäktades den dagen eftersom åklagarens tidsfrist löpte ut efter fjorton dagar. I samband med omhäktningen släpptes på vissa restriktioner för båda, sannolikt eftersom det anses otroligt tufft att sitta med fulla restriktioner samt att de inte längre har samma möjlighet att påverka utredningen.

Att kroppen hittades just den dagen har ingen koppling till omhäktningen.

Fast de omhäktades egentligen en dag "för tidigt", också. Det var på torsdagen som "tiden gick ut" för omhäktning.

Mycket märkligt, jag tror aldrig jag har sett det förut.
Citera
2022-11-08, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mess11
Exakt, det är i det närmaste omöjligt att bevisa att man — inte — har en relation med någon som bor i samma stad som en själv.
Att använda "ingen kan bevisa någonting" för att pusha skitkonstiga konspirationsteorier är bara sjukt töntigt.

Givet den information som vi har så kan vi dra mer eller mindre sannolika slutsatser. Det är så klart inte helt omöjligt, men det finns absolut ingenting som tyder på att pojkvännen skulle vara inblandad. Bara det faktum att polisen i princip avskrivit honom talar sitt tydliga språk.

Vill man lyfta fram honom som misstänkt så behöver man ha mer på fötterna än "han känns sus".
Citera
2022-11-08, 21:43
Medlem
Om ni söker på JJs fullständiga namn på VSCO så kommer ni hitta hennes profil där ganska lätt
Citera
2022-11-08, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Det är inte ovanligt med att förtränga hemska upplevelser, särskilt bland barn och omogna tonåringar.
Inte bara obehagliga händelser och gärningar man varit med om utan även gärningar man själv deltagit i, vanligt bland mobbare att senare i livet inte ha en aaaning om att ”Ida” i samma klass blev mobbad.
Kallas infantil amnesi och finns på riktigt, så misstänker att minst en av MGM kommer få PTSD diagnos.
Inte alls förvånad att dom nekar till brott
Obs!
Inte det Quicks läkare dillade om gällande förträngda minnen o sexuella övergrepp i barndomen.

Kan finnas en gnutta av sanning i detta — men det man kommer bäst ihåg är hemska upplevelser som man varit med om själv. Om du som barn mobbat något annat barn kan det naturligtvis glömmas bort.

Det du hänvisar till är också extremt tvetydigt. Vad menas med att ”förtränga” ett minne? Det betyder ju ingenting. Jag kan förtränga att jag behöver besikta bilen, kommer ju på det ibland, men inget som jag går och tänker på. Ett ’dåligt samvete’ som jag tänkter att jag tar i sista sekund eller kort därefter…

Det finns en besatthet hos vissa att finna stöd för att minnen kan raderas. Teorin är att minnena är så hemska så att det skulle skada personen som har dem i sådan grad att det evolutionsmässigt är bättre om de kan raderas. Oavsett om detta är logiskt eller inte — så är det fakta att evolutionen inte har skapat denna mekanism i en människa. Förmodligen är det extremt mycket bättre rent evolutionellt att komma ihåg hemska/farliga saker än att glömma bort dem.
Senast redigerad av Mess11 2022-11-08 kl. 21:53.
Citera
2022-11-08, 21:48
Medlem
Citat:
Att använda "ingen kan bevisa någonting" för att pusha skitkonstiga konspirationsteorier är bara sjukt töntigt.

Givet den information som vi har så kan vi dra mer eller mindre sannolika slutsatser. Det är så klart inte helt omöjligt, men det finns absolut ingenting som tyder på att pojkvännen skulle vara inblandad. Bara det faktum att polisen i princip avskrivit honom talar sitt tydliga språk.

Vill man lyfta fram honom som misstänkt så behöver man ha mer på fötterna än "han känns sus".

Kanske missförstod inlägget jag svarade på, håller naturligtvis med 100%. Finns inte skuggan av en chans att pojkvännen var iblandad.
Citera
2022-11-08, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFireman
Smidigt ställe även med tanke på att pappan mer eller mindre har som heltidssysselsättning att hålla kolla på Emåns vattennivå...!😐

Och något som förbryllar mig är varför man lägger tid o energi på att sälja en ynka Gödselgrep under söndagen?
Hade man helt plötsligt inget behov av den längre? 😐
Nja mer smidigt för man passerar Emån påväg ut till pappan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in