2022-11-08, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johann78
Problemet är väl just det att om du planerar att mörda någon så inte fan gör du det hemma i din lägenhet timmen efter att halva byn såg er gå hem tillsammans?

Men polisen har som sagt länge varit inne på människorov och klurar fortfarande på om platsen där hon hittades också är mordplatsen. Det indikerar ju att det kan finnas ett lager till av komplexitet som vi inte känner till. Kanske är det här planerat, men som något annat än mord och gick sedan väldigt fel.

Precis, planen kanske var att lura hem henne och "prata" men som sen ändrades med hjälp av droger, hat och hybris.
Citera
2022-11-08, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GulKnoxPortion
Jag kan mycket väl missat det, men är det klarlagt att JJ hade TT's mobil? Eller är det en klassisk trådsanning som du tar som fakta?
Polisen har gått ut med information om att de via uppkoppling mot olika mobilmaster ser att TTs mobil gör precis samma resa från (området runt) JJs lägenhet till (området runt) McDonalds vid samma tidpunkt, och tillbaka.

Den rimligaste tolkningen är så klart att JJ har med sig TTs mobil under den resan. Men det är inte en absolut sanning.
Citera
2022-11-08, 15:03
Medlem
Citat:
Jag kan mycket väl missat det, men är det klarlagt att JJ hade TT's mobil? Eller är det en klassisk trådsanning som du tar som fakta?

Ja det har väl stått i ett flertal artiklar att TT’s mobil har ”följt med” JJ under resan till och från donken. Det kan de se även om de inte har hittat mobilen efteråt förstår jag det som.
Citera
2022-11-08, 15:03
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
Utveckla resonemanget. En man spränger sin egna arm (eller vad han nu gjorde) och det är relaterat till T/J/M hur då menar du?

Haha jag är inte insatt i det ärendet men om det är så kan det ju inte ha med detta ärendet att göra...

Tänkte mer om det var något drogrelaterat skit som ev kunde härledas till den här tråkiga händelsen.
Citera
2022-11-08, 15:06
Medlem
ellaaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Dom vet att hon blivit mördad men inte av vem,
JJ o MH nekar för att det är som en användare skrev så är det deras sista livliva.
dom har säkerligen kommit överens om att neka så långt det går och inte gola.

Tror också det. De tänker kanske att sålänge vi nekar finns en chans att folk tvivlar på deras skuld, men så snart de erkänner är det 100% kört.

Dessutom är det skammen. Kanske hellre till och med bli dömd mot sitt nekande och behålla identifikationen som en icke-mördare för sig själv och sin familj.

Frågan är hur länge de klarar att hålla ut, åtminstone MH.
Citera
2022-11-08, 15:07
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Återigen återkommer jag till det genomsökta torpet i närheten av var Tove fanns död. Kan de tre åkt dit (skulle stämma med iaf DEN gångens mobilpejling) lämnat henne levande där och nån annan har begått brottet? Men herregud då skulle dom ju sagt det?
Sluta fantisera, knappast att dom fick ut henne levande från JJ lägenhet, hon hade väsnats så det skriker om det!!
Citera
2022-11-08, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.-.
För att lägga till ytterligare komplexitet kan ju "människorov" vara nåt vi inte instinktivt tänker på som människorov också. Inte en klassisk "kidnappning", utan lite vad som helst för sätt att hålla offret borta från något.

Citat:
Ursprungligen postat av skaladlok
Precis, planen kanske var att lura hem henne och "prata" men som sen ändrades med hjälp av droger, hat och hybris.

Planen kanske var att bjuda henne på något spetsat (rohypnol?). Detta går fel och tar inte som det var tänkt. I rädsla över att T ska ropa på grannen som knackar på så kväver de henne, möjligen av misstag. Hittar polisen spår i lägenheten av den typen av droger så förklarar det att de länge arbetar efter att hon inte mördats i lägenheten.
Citera
2022-11-08, 15:11
Medlem
Fibonaccitals avatar
Här är Fyndet och Häststallet för den som undrar

Ni kan kolla terräng och en massa andra saker här där den ungefärliga fyndplatsen var.
Ni kan också zooma in till torpet.
Skuggorna på granar och annats syns på marken och vägen ungefär hur gamla de är.
Man kan också se med de olika kartorna vilka träd som är planterade.

Gå längst upp till höger och välj väldigt många olika kartbilder.

https://minkarta.lantmateriet.se/plats/3006/v1.0/?e=511912&n=6357709&z=13&mapprofile=flygbild&backg round=2&boundaries=false&name=Ungef%C3%A4r%20h%C3% A4r%20%C3%A4r%20fyndplatsen

Här ligger också var häststallet ligger där JJ växt upp.

https://minkarta.lantmateriet.se/plats/3006/v1.0/?e=514420&n=6356809&z=14&mapprofile=flygbild&backg round=2&boundaries=false&name=Stallet

Som sagt, använd Zoomen.
Senast redigerad av Fibonaccital 2022-11-08 kl. 15:15. Anledning: Stavfel
Citera
2022-11-08, 15:11
Avstängd
Citat:
Iaf från lägenheten till donken, och förmodligen efter TT dött...
Citera
2022-11-08, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LillBurtan
Hur är det om båda nekar och det inte går att bevisa vem som dödat… blir båda friade i brist på bevis och döms då endast för griftefridsbrott?

Sånt har hänt förr. Tex Da Costamordet och Mats Alm som kom undan med enbart griftefrid på sitt ex som han troligen hade styckat. Finns flera exempel, men jag tror att polisen kommer lösa detta fall fullt ut.
Citera
2022-11-08, 15:13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ellaaa
Tror också det. De tänker kanske att sålänge vi nekar finns en chans att folk tvivlar på deras skuld, men så snart de erkänner är det 100% kört.

Dessutom är det skammen. Kanske hellre till och med bli dömd mot sitt nekande och behålla identifikationen som en icke-mördare för sig själv och sin familj.

Frågan är hur länge de klarar att hålla ut, åtminstone MH.
Tror nog att det kan komma en tår eller så, men inte mer, jag tror faktiskt inte på ett erkännande, men däremot kan jag tänka mig att det blir en beskyllning av den andre, JJ mot mh eller vice versa...
Citera
2022-11-08, 15:16
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhis
Precis, jag har läst i omgångar i tråden.
För mig är vittnet som skjutsade JJ minst lika trolig gärningsman ihop med någon annan. Sparkarna och dunsarna kanske kom från deras eget agerande.. När sen JJ råkade komma ut för att åka till MCD så blev det ett perfekt alibi för honom. Vittnet blev lite kall när han såg cykeln, som kanske JJ vart överraskad av att den stod kvar när TT redan skulle ha lämnat huset, som vittnet kanske inte visste om, han påpekade för JJ om kassen, så inte hon skulle ta bevisen som fanns kvar. Kanske låg TT i vittnets bil redan, därför registrerades TT mobil på samma resa. Vittnet flyttade sedan cykeln så att JJ skulle tro att TT hämtat den.

Annars finns inte så kalla och beräknande tjejer i den ålder om de inte var väldigt höga.

Ja rent tekniskt sätt skulle hon väl kunnat bli indragen och ev våldtagen i grannens lgh när hon var på väg hem och dumpad på kanske en plats som GM visste JJ red på ?

Men det förklarar ju inte tjejernas turer med bil m.m och ev bevis i JJ lgh,,,
För polisen borde väl ha kunnat säkra spår i lgh skulle jag tro,efter det greps ju tjejerna omgående
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in