2022-11-08, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Ööhh! Hur tänker du dig att det skulle gått till?

Den kanske är använd mot Tove, att skada henne. Kanske JJ var aggressiv, ville skada Tove så mycket som möjligt.

Klart intresserad av den upplysningen att man hittat mängder prylar på botten av dammen ” däribland en grep” sa han lite snabbt i den 3 i ”Försvunnen”

En teori.
Citera
2022-11-08, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilloVet9
Den kanske är använd mot Tove, att skada henne. Kanske JJ var aggressiv, ville skada Tove så mycket som möjligt.

Klart intresserad av den upplysningen att man hittat mängder prylar på botten av dammen ” däribland en grep” sa han lite snabbt i den 3 i ”Försvunnen”

En teori.

Hur ska hon sälja grepen på söndagen ifall den ligger på botten av dammen?

Edit: Och varför skulle man vilja sälja ett mordvapen? Jag är trött, är det något jag missar?
Senast redigerad av Chatuli 2022-11-08 kl. 23:02.
Citera
2022-11-08, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Hur vet du att en grep hittades?

En grep måste ju vara bland dom sämsta mordvapnen som finns. Tänk dig en jättestor gaffel med rundade spetsar för att förhindra att du ska sticka dig.

Hade du tänkt gräva en grav? Glöm det, som att äta sopa med en gallel.

Jag hörde reportern på ”Försvunnen” på slutet bara som i förbigående nämnde att det låg en grep där också.

Att man(JJ) i affekt kanske bara slår o slår Tove i ex huvudet, det skulle kunna orsaka hemska skador
Citera
2022-11-08, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chatuli
Hur ska hon sälja grepen på söndagen ifall den ligger på botten av dammen?

Hon kanske aldrig fick den såld o måste kasta den nånstans.

Dammen tömma ju senare vet vi
Citera
2022-11-08, 23:03
Medlem
Citat:
Jag hörde reportern på ”Försvunnen” på slutet bara som i förbigående nämnde att det låg en grep där också.

Att man(JJ) i affekt kanske bara slår o slår Tove i ex huvudet, det skulle kunna orsaka hemska skador

Ok tack. Den är nog lika effektiv som en osthyvel. Fruktansvärd tortyrredskap men nästintill omöjligt att ha ihjäl någon med den.
Citera
2022-11-08, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Jävlar vad folk snöar in på den där grepen som inte ens är vass. När genier spekulerar så dödas någon med en grep och dagen efter läggs grepen ut på Blocket för försäljning. Jag väntar bara på att den där grepen ska uppnå status trådsanning.

Men jag tycker som många andra att dagen efter att JJ enl anklagelserna så åker hon hem och lägger ut en grep till försäljning.

Får hon sälja den?

Iallafall så hittas i den damm man tömde just en
GREP

Intressant tycker jag i sammanhanget
Citera
2022-11-08, 23:10
Medlem
sybels avatar
Citat:

En teori.
Men hur tänker du att J ska hantera grepen för att skada T?
Citera
2022-11-08, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Hur kommer det sig att du spelar ner de häktade till oskyldiga?

Va? Inte en chans att jag gör. Var har du fått det ifrån?? Däremot tänker jag på en tänkbar, obs tänkbar(!!!) variant där slagsmål utbryter i lägenheten och T slås mer eller mindre medvetslös, släpas ner till bilen och körs ut i skogen där hon dumpas - och dör av skadorna eller av kyla.

Om vi bara hade vetat vad kriminalteknikerna har hittat eller inte hittat i lägenheten så hade flera varianter på eventuella scenarier kunnat avfärdas, av det vi läser här…

…och hade vi känt till motivet så visste vi ÄNNU mer.
Senast redigerad av zilvereko 2022-11-08 kl. 23:15.
Citera
2022-11-08, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Va? Inte en chans att jag gör. Var har du fått det ifrån?? Däremot tänker jag på en tänkbar, obs tänkbar(!!!) variant där slagsmål utbryter i lägenheten och T slås mer eller mindre medvetslös, släpas ner till bilen och körs ut i skogen där hon dumpas - och dör av skadorna eller av kyla.

Om vi bara hade vetat vad kriminalteknikerna har hittat eller inte hittat i lägenheten så hade flera varianter på eventuella scenarier kunnat avfärdas, av det vi läser här.

Fast dem är ju omhäktade för även brott mot griftefriden - dvs Tove var död när hon flyttades
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Ok tack. Den är nog lika effektiv som en osthyvel. Fruktansvärd tortyrredskap men nästintill omöjligt att ha ihjäl någon med den.

Iallafall skulle jag som kriminalare absolut vilja undersöka om det är samma grep som JJ ville sälja på söndag
Citera
Medlem
Spotlifes avatar
Grepen är fortfarande tillsalu.https://www.facebook.com/marketplace/item/605891217945996/?hoisted=false&ref=category_feed&referral_code=nul l&referral_story_type=post&tracking=browse_serp%3A e16ad148-71f7-44ba-942f-4fd4c1b9ed70
Ring på den nedre annonsen då JJ har lite svårt att svara just nu
https://vetlandatorget.se/hus_och_tradgard/3586232-potatisgrep_
Den kanske hjälper någon att få knölarna ur jorden?
Citera
2022-11-08, 23:13
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Men jag tycker som många andra att dagen efter att JJ enl anklagelserna så åker hon hem och lägger ut en grep till försäljning.

Får hon sälja den?

Iallafall så hittas i den damm man tömde just en
GREP

Intressant tycker jag i sammanhanget
Är det samma grep? Hur menar du att grepen skulle ha använts innan den las ut till försäljning? Om du dödar någon med kniv. Vad blir då din första tanke? Att göra dig av med kniven eller lägga ut den till försäljning på Blocket?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in