Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-11-09, 12:16
Medlem
Skyliner.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagejagvemedu
Han spelar nog bara psyksjuk. Mellan raderna är han ju fullt närvarande..
vidrig nmr tönt. Har han bajsat på sig ännu?
Spelar psyksjuk? Du tycker han verkar normal annars eller? Helt normalt o kniva ned nån utan vidare lixsom? Utan att ens känna nån ånger över det i efterhand? Ja visst det låter friskt
Citera
2022-11-09, 12:19
Medlem
Jagejagvemedus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skyliner.
Spelar psyksjuk? Du tycker han verkar normal annars eller? Helt normalt o kniva ned nån utan vidare lixsom? Utan att ens känna nån ånger över det i efterhand? Ja visst det låter friskt

Med tillräckligt mycket agg/påtryckningar ja.
Detta är ett terrordåd av NMR, inget annat.
Citera
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Engström säger att han ville slå tillbaka mot hela svenska folket och att det var det bästa stället att göra det.

Alltså är det jag som är offret.
Citera
Medlem
Skyliner.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Händer titt som tätt. Bara två månader innan detta hade en man ihjäl sin syster och syskonbarn.

Ganska lika. Han hade också sökt hjälp, inte fått det och likt Theodor bott i skogen en tid.

Sedan hjälp är väl lite oklart. Vilken som kan hjälpa. Kanske mer som det var förr med att folk spärrades in för livet inom mentalvården. Innan det här med att folk skulle vara i frihet och att alla kan botas kom upp på agendan. Mest för att det är för dyrt att spärra in.
Ännu ett tillägg på mitt föregående inlägg om min psykiskt störda mamma. Gissa vart hon bor för tillfället? Börjar på T och slutar på ält. Börjar bli kallt nu dock så ska bli intressant o se hur hon löser den biten för hon vägrar nämligen gå till soc.
Citera
2022-11-09, 12:24
Medlem
Halloj, ursäkta om det här tagits upp tidigare, men vet man om engström hade konto här? Tänkte ifall han vädrat sitt snack om ”spökpojke” i nåt forum.
Citera
2022-11-09, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Han försökte ju få hjälp men vården struntade i honom.

Struntade å struntade har du fattat hur avvecklad sjukvården inom psyk är?
Citera
2022-11-09, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av President
Sådana efterblivna psykopater som tar droger och får paranoia behöver tidigt låsas in på psykhem för tvångsvård. Att låta dem ha frispel hos hjälplösa föräldrar är livsfarligt och leder till sådana vansinningsdåd och hämnd på samhället som i detta fallet. Det finns gott om sådana individer… de flesta dras till extrema grupper och de flesta lyckas leva miserabelt utan att skada andra men samtliga behöver vård med tvång.
Är det klarlagt att han är psykopat?
Citera
2022-11-09, 12:27
Medlem
Straminskys avatar
Tycker ni att han gjorde rätt?
Citera
2022-11-09, 12:31
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straminsky
Tycker ni att han gjorde rätt?

Han uppnådde inget. Ett likartat miffo kommer ta över och så rullar det på som vanligt.

Edit: Men det kanske inte var meningen heller. Ofta i dessa vansinnesdåd så är det för att ge igen på samhället.
Citera
2022-11-09, 12:32
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rawjudge
Struntade å struntade har du fattat hur avvecklad sjukvården inom psyk är?
Jag är synnerligen väl insatt i vården efter att i många år försökt hjälpa närstående. Psykiatrin har blivit såhär dysfunktionell för att medborgarna accepterar det. Många försvarar till och med det samhällssystem som skapat denna dysfunktionella psykiatri.

Det här fallet är ett bra exempel där många gastar om högerextremism, nazism och terror istället för att försöka förstå de bakomliggande problemen.

Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Är det klarlagt att han är psykopat?
Han är diagnostiserad med asperger eller autismspektrumstörning.
Citera
2022-11-09, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
*klipp*

Han är diagnostiserad med asperger eller autismspektrumstörning.
Ja men det gör honom ju inte till psykopat.

Schiz och Asperger köper jag men inte psykopati.
Citera
2022-11-09, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagejagvemedu
Han spelar nog bara psyksjuk. Mellan raderna är han ju fullt närvarande..
vidrig nmr tönt. Har han bajsat på sig ännu?

Kan bara säga att du inte förstår detta. Han spelar inte alls.

Citat:
Ursprungligen postat av ”Arthur Fleck”
Det värsta med att ha psykisk störning är att omgivningen förväntningar sig att man ska bete sig normalt.

Citat:
Ursprungligen postat av ”Tyler Durden”
När man har insomni så är ingenting verkligt, allting är en kopia av en kopia av en kopia

TE mår inte bra! Han kommer att få vård! Det finns många människor i samhället som borde få vård som inte får vård!

Ni som inte har Aspergers syndrom kan inte förstå vilket helvete det är med denna störning. Aspergers syndrom är en stort spektrum. Vissa klarar sig i samhället, vissa klarar sig inte i samhället. För mig är Aspergers syndrom ett helvete. Om jag inte får mitt glas med saft 18:07 på kvällen så blir det fullständigt kaos.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in