2022-11-08, 20:45
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glödskal
De får väl sälja kortlekarna som en månadstidning med redaktionellt material och reklam på kortens baksidor. Det finns väl ingen lag som säger vilket format en tryckt tidning måste ha? Tror jag.
Nej, det gör det nog inte - man jag tror ändå inte att kortlek eller samlarkort kvalar in.
Jag kan ha fel förstås.
Citera
2022-11-08, 20:50
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
I vår familj är vi överens om att om man satt sig i en situation så för man ta ansvar för den ... Vi övriga skulle i så fall stötta varandra i att hantera vad förövaren dragit på oss.

Nej, problemet för dig är att jag inte anser att det skall lämnas öppet för nya offer.

Vad lämnar du öppet, fiska gäddorna lika nu, sätt sen dit dem, gäddorna är körda, varför krävs det en bisarr Freakshow?
Du ser väl här i tråden, folk längtar till nästa gädda, inte är det i omtanke för ev offer, nej det är för att njuta av en ny uthängning.
Senast redigerad av UnitedKingdom 2022-11-08 kl. 20:53.
Citera
2022-11-08, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Nylongäddan sålde sin Stinger 8 juli i år förresten.
https://www.blocket.se/annons/stockholm/kia_stinger_gt_3_3_t_gdi_awd_pano_harman_kardon_36 6hk/102009987

Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Enl senaste inlägget från Sara var det jävligt nära med självmord nr 3 på senaste gäddan...

Vilken gädda? Kan du länka inlägget vart hon nämner detta?
Citera
2022-11-08, 21:10
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Vad lämnar du öppet, fiska gäddorna lika nu, sätt sen dit dem, gäddorna är körda, varför krävs det en bisarr Freakshow?
Du ser väl här i tråden, folk längtar till nästa gädda, inte är det i omtanke för ev offer, nej det är för att njuta av en ny uthängning.
Det du kallar för FreakShow ger andra möjlighet att skydda sina barn och det ger möjlighet för offer att träda fram.

Jag kan se att de finns de som bara har sensationslystnad - ja. Men det gäller långt ifrån alla.
Det är proportionellt färre med sensationslystnad än det är förövare som vill tysta Dumpen för att de inte skall störas i sitt jagande efter barn ... om vi pratar om tråden.

Dumpen når ju dock ut långt utanför tråden.
Citera
2022-11-08, 21:15
Medlem
micro113s avatar
Har någon läst Fup för Märstagäddan än?

Jag har påbörjat och läst mammans förhör.
Min uppfattning är att hon är mer oroad för att han skall vara otrogen än vad han utsatt barnet för.
Det borde vara deras barn - men hon pratar bara om två andra barn som hon har.

Jag har inte läst allt än -- men hittills känns det som om Dumpen inte bara räddade barnet från pappan som utsatte det för brott utan också från en mamma som inte ser eller bryr sig om barnet.
Citera
2022-11-08, 22:11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lysturken
Kortlekar är kanske svårt att uppdatera men man kan köra varianten med samlarbilder. Ungefär som Pokemon men med pedofiler. Pedomon. Vissa ges ut i färre exemplar och blir mer värda än andra. Man kan även ha särskilda "guldserier" som trycks i ännu färre exemplar, t.ex. "Golden Dicks", "Hall of Shame Platinum" eller "Star Predator". Grundserien blir 150 bilder där nya kan tillkomma i uppdaterade utgåvor. Golden Dicks är särskilt utvalda kukar på guldskimrande bakgrund, tolv kort som är svåra att få tag på. "Hall of Shame Platinum" är sex flashiga silverkort på favoritpedofiler som Lelle Sköj och Kinky-Brian. Och till sist "Star Predator" som är den mest exklusiva serien bilder med alla dömda barnvåldtäktsmän. Rödsvart, stilren med skrämmande bakgrund och det bästa ur FUPen på baksidan: Kalmarmannen, Haningegrisen, Tömmar-Janne. Jag föreställer mig att ett Star-kort går för tiotusentals kronor på svarta marknaden.

I grundserien har man även skalor på olika styrkor och "krafter" som pedofilerna har, som samlarna kan använda för att spela med korten, så som är möjligt med Pokemon-korten. Egenskaper som bedöms kan vara manipulationsförmåga, överfallskapacitet, sprutstyrka, och någon hemlig dödande egenskap som t.ex. "Tandlossningsklusterbomb" på Cigarett-Berra, "Gravidmage-anfall" på Kinky-Brian och "Tokrunkareldkastare" på Mr X. Jag tror faktiskt varenda unge skulle glömma sina Pokemon-kort om man drog igång Pedomon istället.

Som att: jag byter mitt hotellgäddkort mot ditt pappagäddkort? Och du får ett robinsongäddkort mot mitt kuratorgäddkort? Nej, två kort är det värt. Han har ju värsta superkrafterna och kan både tortera och våldta 3-åringar.

Det är nog lite trevligare med pokemon, även om de ser töntiga ut.
Citera
2022-11-08, 22:13
Medlem
Eittols avatar
Är det någon som kan säga vilka gäddor det är som tagit livet av sig?
Citera
2022-11-08, 22:15
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KallaKarar
Som att: jag byter mitt hotellgäddkort mot ditt pappagäddkort? Och du får ett robinsongäddkort mot mitt kuratorgäddkort? Nej, två kort är det värt. Han har ju värsta superkrafterna och kan både tortera och våldta 3-åringar.

Det är nog lite trevligare med pokemon, även om de ser töntiga ut.
Jag tänker lite så här . ... att om man tar Dumpen och ämnet för tråden seriöst så är nog kommentarer om både Pokemonkort och annat uttömt nu.

Tråden handlar trots allt om förövare som vill sexuellt utnyttja barn och hur dessa förövare skall avslöjas och vilken konsekvens som är rimlig.
Citera
2022-11-08, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eittol
Är det någon som kan säga vilka gäddor det är som tagit livet av sig?

Den ene är en man som konfronterades när han satt i bakluckan tillsammans med en hund. Själva konfrontationen var ganska ”alldaglig” och inte minnesvärd på något sätt, förutom efterspelet då…

Den andra begick självmord innan han publicerades på dumpen och har således ingen video.
Citera
2022-11-08, 22:26
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag tänker lite så här . ... att om man tar Dumpen och ämnet för tråden seriöst så är nog kommentarer om både Pokemonkort och annat uttömt nu.

Tråden handlar trots allt om förövare som vill sexuellt utnyttja barn och hur dessa förövare skall avslöjas och vilken konsekvens som är rimlig.

Och jag tänker lite så här: Jag tar detta på största allvar. Men jag kan också ha lite kul de få gånger jag får chansen i en så allvarlig tråd.

Och ja, jag tycker t.ex. att rebusarna är roliga. Och jag kan skoja om pokemonkort, springande gäddor, så länge det blir rätt i slutänden.

Däremot tycker jag att det är taskigt att framhålla exempelvis pappagäddans bristande längd - för den kan han ju inte göra något åt. Är nog inte så kul för en man att vara så liten.
Citera
2022-11-08, 22:30
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Den ene är en man som konfronterades när han satt i bakluckan tillsammans med en hund. Själva konfrontationen var ganska ”alldaglig” och inte minnesvärd på något sätt, förutom efterspelet då…

Den andra begick självmord innan han publicerades på dumpen och har således ingen video.

Det var sorgligt att mannen med hunden i bakluckan tog livet av sig. Han verkade faktiskt snäll.

Men - han var ändå där för att knulla ett barn.
Citera
2022-11-08, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KatanaYabaiYomi
Vilken gädda? Kan du länka inlägget vart hon nämner detta?
Ska se om jag hittar det. Tror det var näst senaste gäddan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in