2022-11-08, 21:15
Medlem
Citat:
Enligt uppgifter ska en bil, kopplad till en av de häktade kvinnorna, ha fångats på bild i centrala Vetlanda med hjälp av en övervakningskamera vid två tillfällen tidigt på söndagsmorgonen den 16 oktober då Tove försvann.
Strax innan klockan 04 ska bilen ha åkt ut från stan, i riktning mot fyndplatsen, och sedan ska bilen ha åkt in mot stan igen vid 05.45.

Från Vetlanda posten nu i eftermiddags. Talar ju rätt starkt för att åtminstone JJ har dumpat kroppen.
Citera
2022-11-08, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LillBurtan
Är den man älskar borta letar man… Jag hade gått bärsärkagång och letat konstant och gått skallgång om min man försvann och jag hoppas att han hade letat efter mig med om jag försvann…

Jag håller med andra skribenter som tycker det är lustigt att pojkvännen inte letade för det ÄR konstigt att inte vilja leta efter den man älskar och vill leva sitt liv med.. däremot behöver det inte ha något med skuldfrågan att göra.. jag tror inte han är skyldig till något annat förutom att vara en pojkvän som inte bryr sig tillräckligt för att leta…

Det är inte alls konstigt. Alla reagerar olika. Jag har dessutom för mig (?) att pojkvännen fick röstmeddelande från toves telefon på natten där det sas att hon var på väg hem. Ponera då att det inte är T som ringde samtalet utan J eller M.. pojkvännen hör detta och får jävligt dålig magkänsla i ljuset av att T inte kommit hem.. det skulle förklara varför han inte ville leta.
Citera
2022-11-08, 21:17
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
De är så jävla ruttna som inte berättar och låter alla leta som idioter även fast de vet. Det är inte bara Toves nära och kära som behöver svar, deras nära och kära mår också skit här på utsidan. Jävla skitungar är de. Ruttna och iskalla. De är inte de första ungdomarna som har ihjäl en kompis men dessa två kommer bli världskända för hur iskallt de uppför sig efter själva mördandet.

En annan sak som jag vill påminna om. Tove anmäldes försvunnen på morgonen och polisen tog det på allvar just den morgonen. Fast hon var 21 år gammal och lika gärna hade kunnat hållit sig borta. So vuxna människor gör ibland! Så något måste ha sagts i röstmeddelandet till pojkvännen som gjorde att inte bara han utan även polisen fattade direkt att hon var i fara. Och Johanna och Maja blev misstänkta för människorov dagen därpå. Mindre än 24 timmar efter att man började leta.

Så de har mycket mer på dessa två än vi har en aning om.

JJ och MH blev misstänkta, förhörd (MT i alla fall) och JJs hus och LGH genomsökta av polis redan på söndagen den 16 oktober.
Citera
2022-11-08, 21:18
Medlem
Om nu pojkvännen är helt oskyldig vilket allt tyder på, som att han ringde polisen direkt då han fattat misstankar, är det ju såklart hemskt att ens misstänks honom för något.
Citera
2022-11-08, 21:18
Medlem
MrFiremans avatar
Hur märker man att någon har psykopatiska drag?

– Det kan till exempel vara någon som ofta ljuger obehindrat och samvetslöst, är gränslös, socialt dominant och har alltid en häftig historia i bakfickan. Urtypen är den charmiga, manipulativa sol- och våraren. När det låter för bra för att vara sant så är det ofta det. Bristen på empati kan lysa igenom, de bryr sig helt enkelt inte om andra. En del människor lägger inte märke till den typen av drag i en annan person och då kan man råka illa ut. Investera aldrig pengar eller känslor i dessa människor.

Källa: Rättsmedicinalverket
Citera
2022-11-08, 21:22
Medlem
Citat:
De är så jävla ruttna som inte berättar och låter alla leta som idioter även fast de vet. Det är inte bara Toves nära och kära som behöver svar, deras nära och kära mår också skit här på utsidan. Jävla skitungar är de. Ruttna och iskalla. De är inte de första ungdomarna som har ihjäl en kompis men dessa två kommer bli världskända för hur iskallt de uppför sig efter själva mördandet.

En annan sak som jag vill påminna om. Tove anmäldes försvunnen på morgonen och polisen tog det på allvar just den morgonen. Fast hon var 21 år gammal och lika gärna hade kunnat hållit sig borta. So vuxna människor gör ibland! Så något måste ha sagts i röstmeddelandet till pojkvännen som gjorde att inte bara han utan även polisen fattade direkt att hon var i fara. Och Johanna och Maja blev misstänkta för människorov dagen därpå. Mindre än 24 timmar efter att man började leta.

Hoppas dom sökt av det vattnet redan, smidigt ställe att stanna bilen och kasta telefonen.
Citera
2022-11-08, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Ett rimligt scenario, inte sant?
Det är fullständigt orimligt att TTs pojkvän skulle ha haft ett förhållande med JJ och att han på något sätt skulle vara inblandad. Det hade lämnat spår. Han hade suttit häktad.

Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Kan du bevisa motsatsen?
Fånig fråga. Ingen av oss här kan bevisa någonting alls.
Citera
2022-11-08, 21:24
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
JJ och MH blev misstänkta, förhörd (MT i alla fall) och JJs hus och LGH genomsökta av polis redan på söndagen den 16 oktober.

Jag säger ju det, det gick jävligt snabbt så polisen har mycket mer på dem än vad vi har en aning om. Och ändå sitter fjortisbrudarna och blånekar. Fast ena farsan fått hjärtinfarkt, morsan hamnat på psyket, deras kompis är död och alla runt om kring dem lider.

Så kan de med och äta sina ballerinakex (eller vad fan de får till 3-fikat) neka all inblandning och spelar offer. De satsar nog på skadestånd och en lyxresa också. Helt genomruttna verkar de vara.
Citera
2022-11-08, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
Det är det som kallas trådsanning…

Hur det är en trådsanning eller ej lär nog komma fram förr eller senare.

Även om ingen pratar kommer de plocka ut allt från JJs och TTs mobiler och gå igenom.

Fupen ska bli väldigt intressant att ta del av likaså motivet åklagaren kommer lägga fram.

Vi får se om det landar i en trådsanning eller vad.
Citera
2022-11-08, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFireman
I podavsnitt nr 3 så säger man att samma dag som Tove hittas så släpps mediarestriktionerna för en av de misstänkta?
Kan det verkligen stämma och för vem av de bägge i så fall?
De omhäktades den dagen eftersom åklagarens tidsfrist löpte ut efter fjorton dagar. I samband med omhäktningen släpptes på vissa restriktioner för båda, sannolikt eftersom det anses otroligt tufft att sitta med fulla restriktioner samt att de inte längre har samma möjlighet att påverka utredningen.

Att kroppen hittades just den dagen har ingen koppling till omhäktningen.
Citera
2022-11-08, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Tror du. Mordet på Malin Lindström i Husum fick man ju inte någon förklaring till av gärningsmannen. Han hittade bara på osannolika förklaringar runt omkring men inte att han dödade henne. Sedan lär det väl vara stängda dörrar vid rättegången för att de är under 21 år. Men det som står i Fup går ju läsa om vad de kommit fram till. Men själva handlingen kanske man aldrig får höra om.
Nä, man vet ju inte. Men jag tänker att två så unga, och i sammanhanget orutinerade, misstänkta, borde ha svårt att hålla emot i längden. Dessutom är de två, de kan väl inte båda hålla precis samma linje i förhören. Någon av dem borde till slut säga "för mycket", d v s något som förhörsledaren kan komma åt dem med. Men å andra sidan, det krävs ju att det är rutinerade förhörsledare och inga klantskallar.
Citera
2022-11-08, 21:29
Medlem
RFTs avatar
Citat:
Tove anmäldes försvunnen på morgonen och polisen tog det på allvar just den morgonen. Fast hon var 21 år gammal och lika gärna hade kunnat hållit sig borta. So vuxna människor gör ibland! Så något måste ha sagts i röstmeddelandet till pojkvännen som gjorde att inte bara han utan även polisen fattade direkt att hon var i fara. Och Johanna och Maja blev misstänkta för människorov dagen därpå. Mindre än 24 timmar efter att man började leta.

Du har en viktig poäng här. Vi får vänta på FUP.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in