2022-11-08, 20:45
Medlem
Bollkalle19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Det är inte ovanligt med att förtränga hemska upplevelser, särskilt bland barn och omogna tonåringar.
Inte bara obehagliga händelser och gärningar man varit med om utan även gärningar man själv deltagit i, vanligt bland mobbare att senare i livet inte ha en aaaning om att ”Ida” i samma klass blev mobbad.
Kallas infantil amnesi och finns på riktigt, så misstänker att minst en av MGM kommer få PTSD diagnos.
Inte alls förvånad att dom nekar till brott
Obs!
Inte det Quicks läkare dillade om gällande förträngda minnen o sexuella övergrepp i barndomen.

För att komma ifrån den tragiska historia kring förträngda minnen.
Kan man använda ordet undanträngda minnen.

Jag är inte heller förvånad över deras nekande. Det är mycket lättare att hålla distans och fortsätta ljuga/neka än att rasa ihop och erkänna vad man gjort. Skammen en få bära då?!
Folk har sned syn på lögnernas orsaker. Lögner skyddar en på ett sätt.
Senast redigerad av Bollkalle19 2022-11-08 kl. 20:46. Anledning: Felstavning
Citera
2022-11-08, 20:45
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Athenaa
Förståeligt. Men hur kan man då neka mot brott under förhören om bevis finns? Det går inte ihop för mig.. Det finns väl ingen anledning för polisinspektören att försöka få ur dem ett erkännande om de har konkreta bevis att lägga fram ändå att det är de.

Försöker någon att få mgm att erkänna, och vad skall erkännas? Är det inte snarare så att åklagaren är intresserad av en berättelse om vad som har hänt?

Åklagaren låter inte mgm få veta allt som åklagaren vet.

Syftet med förhör är inte att tvinga fram ett erkännande, meningen med förhör är att mgm ska berätta vad som har hänt samt ge åklagaren information som hjälper utredaren att nå fram till vad som har hänt.

Mgm är på sannolika skäl misstänkta för brott, nedkokat anser åklagaren att det är sannolikt att mgm är skyldiga till brott, ett erkännande förändrar inte saken på något avgörande vis som jag ser det.
Citera
2022-11-08, 20:46
Medlem
Fibonaccitals avatar
Jag funderar på hur det går till att kunna sköta ett sådant stort ställe med hästar, fyra fordon osv.
Single man med inte alltför hög inkomst

Frugan/sambon har flyttat in till stan.

https://www.ratsit.se/19740728-Ilan_Leshem_Nye/RCsHU8wmabKy0RnbbKu998NPmDgMb4J5cALUanmCIhQ#merInf o

https://www.bolagsfakta.se/740728RQOC-LESHEM,_ILAN#oversikt

Har ett företag, ingen anställd, reggad för att betala moms. Men ingen omsättning/inkomst.
Hur går det till?

https://minkarta.lantmateriet.se/plats/3006/v1.0/?e=514405&n=6356754&z=11&mapprofile=flygbildmedgra nser&boundaries=true&name=JJs%20pappa

Kan det vara någon typ av business som TT ville avslöja?

Okay - konspiration, konspiration, jag vet. Jag bara vred några stenar just nu...
Citera
2022-11-08, 20:48
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sufend
Vad har jag missat, varför verkar det som att de inte har bevis så det räcker?

Klart de har bevis.

Hoppas Tove har klöst och slitet ut hår från den som tog hennes liv. De kan neka hur mycket de vill men vem annars skulle ha gjort det? Obduktionen blir klar i slutet av veckan, de är körda båda två.

Jag ber till gud att hennes dna hittas på väggen hon sparkade och mördarens dna finns under hennes naglar. Och sen måste ju Toves telefon hittas också, men den har de väl kastat i nån jävla damm...hoppas polisen använder alla resurser för att hitta svar på vad hände under natten.

JAG KAN INTE FATTA HUR DE ORKAR SITTA SÅ LÄNGE OCH NEKA!

Var det trådsanning att MH hade fått samtala med en anhörig innan Tove hittades?
Citera
2022-11-08, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Finns ju inga belägg för det du skriver överhuvudtaget. Tycker närmast att det är fruktansvärt hur folk här på nätet väljer att skuldbelägga pojkvännen och kalla JJ för älskarinna är ju bara sjukt?
Menar ni på fullt allvar att det enda ni kan tänka er att tjejerna är osams över är en kille?
Låt för helvete AW vara ifred och sörja.

Ett möjligt motiv är svartsjuka. Så det är inte konstigt att den teorin kommer upp. Fortfarande verkar det oklart om vad konflikten mellan tjejerna, som nämnts i tråden, skulle handlat om.
Citera
2022-11-08, 20:53
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det finns personer som använder just ett sådant beteende, att försöka sno andras killar. Skälen kan vara olika. Säkert inte ovanligt för att själv känna sig betydelsefull, se om man kan, bara för att. I grunden handlar det inte sällan om låg självkänsla.

Men det kan också vara av hämnd mot en person, för att förstöra, kränka någon.

Det skulle ju inte förvåna mig om det kanske va så i det här fallet.

Skulle inte heller förvåna mig om konflikten inte handlade om något väldigt bagatellartat från start. Det har ju pågått länge om jag fattat det rätt. Kanske toppades det med ett försök från jj med att klistra på toves kille?
Jag skulle också kunna tänka mig det; Ett kompisgäng från början, där folk senare började para ihop sig och A då föredrog T framför J.
Citera
2022-11-08, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jesss1234
Eller hur. Jag hade betett mig samma sak. Bara tanken att man ska behöva leta efter den man älskar och inte ens veta vilket skick kroppen är i!
Är den man älskar borta letar man… Jag hade gått bärsärkagång och letat konstant och gått skallgång om min man försvann och jag hoppas att han hade letat efter mig med om jag försvann…

Jag håller med andra skribenter som tycker det är lustigt att pojkvännen inte letade för det ÄR konstigt att inte vilja leta efter den man älskar och vill leva sitt liv med.. däremot behöver det inte ha något med skuldfrågan att göra.. jag tror inte han är skyldig till något annat förutom att vara en pojkvän som inte bryr sig tillräckligt för att leta…
Citera
2022-11-08, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps

Jag ber till gud att hennes dna hittas på väggen hon sparkade och mördarens dna finns under hennes naglar. Och sen måste ju Toves telefon hittas också, men den har de väl kastat i nån jävla damm...

Mobilen kan ha slängts i Emån, dom kör över den på färden ut till dump-platsen.
Citera
2022-11-08, 20:58
Medlem
tingsryd2.8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Jag funderar på hur det går till att kunna sköta ett sådant stort ställe med hästar, fyra fordon osv.
Single man med inte alltför hög inkomst

Frugan/sambon har flyttat in till stan.

https://www.ratsit.se/19740728-Ilan_Leshem_Nye/RCsHU8wmabKy0RnbbKu998NPmDgMb4J5cALUanmCIhQ#merInf o

https://www.bolagsfakta.se/740728RQOC-LESHEM,_ILAN#oversikt

Har ett företag, ingen anställd, reggad för att betala moms. Men ingen omsättning/inkomst.
Hur går det till?

https://minkarta.lantmateriet.se/plats/3006/v1.0/?e=514405&n=6356754&z=11&mapprofile=flygbildmedgra nser&boundaries=true&name=JJs%20pappa

Kan det vara någon typ av business som TT ville avslöja?

Okay - konspiration, konspiration, jag vet. Jag bara vred några stenar just nu...

Det står att företaget skall syssla med "01420 - Uppfödning av andra nötkreatur och bufflar". Han kanske reggade för att han funderade på att starta nån form av djurnäring som sen aldrig blev av?
Citera
2022-11-08, 21:00
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Även om du inte vill kännas vid det har det faktiskt framkommit, vid några tillfällen, i tråden om en potentiell otrohetsaffär mellan dem. Så helt out of the blue är det inte.

Och att det var guld och röda rosor är nog en sanning med modifikation mtp att grannarna vittna om att flertalet högljudda gräl mellan dem hördes från AWs lägenhet.
Det är det som kallas trådsanning…
Citera
2022-11-08, 21:00
Medlem
Bollkalle19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Ett möjligt motiv är svartsjuka. Så det är inte konstigt att den teorin kommer upp. Fortfarande verkar det oklart om vad konflikten mellan tjejerna, som nämnts i tråden, skulle handlat om.

Det kan också vara så att JJ inte fattade AW nej. JJ kan lika gärna varit en stalker, svårt att acceptera ett nej. Hört av sig då och då och trott att hon skulle bli vald, bara genom att vara ett "bättre" alternativ?

AW kanske har satt tydliga gränser, men JJ är för självgod för att inse det.
Kanske är det detta TT vill hjälpa JJ att förstå, och be henne att lämna dom två ifred?
Därför blir TT ett hot och ett jävla svin som påstår att JJ är o-vald?

Eller nåt sånt..

Tillägg: jag tror inte att den ursprungliga konflikten är svaret i denna händelse. Däremot kan den sprickan vara anledning till varför "allt blir TT's fel", att den tidigare osämjan spär på JJ's känslor och om nu TT på något sätt råkar kränka JJ, kan det varit droppen som fick JJ i röd zon.

MH kan har varit en oskyldig statist eller en lojal, osäker vän.
Det lär förundersökningen visa.
Senast redigerad av Bollkalle19 2022-11-08 kl. 21:06. Anledning: Tillägg
Citera
2022-11-08, 21:01
Medlem
MrFiremans avatar
I podavsnitt nr 3 så säger man att samma dag som Tove hittas så släpps mediarestriktionerna för en av de misstänkta?

Kan det verkligen stämma och för vem av de bägge i så fall?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in