2022-11-18, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Decoz
Om åklagaren trodde att informationen som de lämnade ut idag skulle få flashback att sluta spekulera...Jäklar vad fel han hade Herregud...
Bensin på elden.
Citera
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Decoz
Om åklagaren trodde att informationen som de lämnade ut idag skulle få flashback att sluta spekulera...Jäklar vad fel han hade Herregud...

Blir bara värre, nu vill jag ha utredningen på MH som är officiell.
Citera
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nu ligger jag "mil" efter, och håller å med tusen grejor samtidigt, så risken är väl att allt redan har skrivits.

Jag lyssnade just på SR där rubriken är:"Den ena misstänkta kvinnan skyller på den andra"

https://sverigesradio.se/artikel/den-ena-misstankta-kvinnan-skyller-pa-den-andra

Man förstår ju att denna kvinna är MH och att hon då hävdar att hon var full.

Så med den ändrade spelplanen och tiderna, som framkommit, funderar jag ändå just nu om det går att diskutera i MH termer om vad som har hänt :
(min fetning)

"Bland annat berättar polisen att deras uppfattning är att huvuddelen av brottsligheten har begåtts mellan 02.00 och 02.45 den aktuella natten.

– Vi har fått fram tidpunkten genom förhör och analyser av material, säger Rickard Finndahl, chef för grova brott på Höglandet.
"

https://www.vetlandaposten.se/2022-11-18/chefen-for-grova-brott-vi-har-fatt-fram-tidpunkten-genom-forhor-och-analyser

Jag ska lyssna igen senare, men har MH själv sett Tove lämna lgh?
Kan MH ha varit så påverkad att hon inte riktigt fattade vad som hände?
Kan det vara så att det faktiskt är JJ som är ensam skyldig till brottet?
Kan Tove ha blivit attackerad utanför huset?
Inskuffad i bagageluckan av JJ ensam?
Kan verkligen de höga dunsarna vara enbart av MH, full? Och hon själv inte skulle märka något?
Kan MH haka på den här historien, en gång uppfunnen av JJ när hon träffade på grannen?
När ska då MH ha gått hem?

Det låter ganska oroligt att dunsarna ska ha orsakats av MH. Det är min tanke. Och att ett sådant högt ljud sedan kan faktiskt bara råkat ha varit just den natten, och just då när Tove försvann?

Samtidigt är ju den slarvigt parkerade cykeln ett frågetecken, och påsen som blev kvar där...

Tog MH något mer än vanlig alkohol?

Jättekonstigt allt.
Det som sätter alla dina funderingar i hörnan är ju att polisen misstänker BÅDA. Det gör de inte utan underlag, så jag tror att man kan utgå ifrån att M varit i högsta grad delaktig.
Men med det rasande tempo tråden snurrar i, de mängder både tänkbara och fullkomligt hårresande "teorier" och sparsmakat med fakta går ens egna tankar i spinn och man tappar lätt bort vad som egentligen är vad.
Citera
2022-11-18, 20:31
Medlem
Smilla77s avatar
Nu skyller den ena kvinnan på den andra.. undrar om det är MH som tyckte JJ betedde sig konstigt.. känns som hon bluffar.
Citera
2022-11-18, 20:32
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jesss1234
Dunsarna skulle ju aldrig förekommit om Tove redan var borta och MH sov som hon säger

Det blir lite svårt att få ihop så höga dunsar som grannen berättar med att MH skulle vara kvar i lgh. Enligt reportern säger MH inte att hon sov, utan "vilade" och att de inte varit våldsamma mot Tove och att Tove lämnat.

Jag lämnar allt lite öppet nu, och får fundera lite mer.
Polsien har naturligvis så mycket mer.

Som Avel påekar, finns mycket information i mobilen, och även att ha mekat med mobilen säger en del.
Citera
2022-11-18, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zerx
MH är ung, uppväxt i en pingstfamilj och fått påhälsning av närstående, väldigt tveksamt att hon ljuger om detta och om inte, förvånar det mig inte att detta kommer ut i media nu för att JJ ska läsa, en strategi från polisen som väldigt löst har beskrivit vem/vilka som gjort vad. En bil tillhörande misstänkt har setts i övervakningsfilm men inget om vem/vilka personer. JJ åkte till donken med TTs mobil och hon var den som hade koll på cykeln osv. MH kan mycket väl vara oskyldig. JJ var hästtjej, dom som vet, dom vet vilken fysisk styrka dessa har.

Det skulle isåfall innebära att JJ har gjort allt själv , inklusive få ut i bilen , medan MH sov av sig fyllan o inte hörde något av de ljud som grannarna hörde
Eller har hon bevittnat allt som oskyldig men inte förhindrat något tro ?
Citera
2022-11-18, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemmatant
Det skulle isåfall innebära att JJ har gjort allt själv , inklusive få ut i bilen , medan MH sov av sig fyllan o inte hörde något av de ljud som grannarna hörde
Eller har hon bevittnat allt som oskyldig men inte förhindrat något tro ?

Osannolikt men ändock inte omöjligt enligt mig. Tror denna nya info från polisen sprids för att få en reaktion från JJ, nu när hon vet att vi alla fått MHs version.
Senast redigerad av zerx 2022-11-18 kl. 20:42.
Citera
2022-11-18, 20:38
Medlem
Tror som det stod i en artikel: De tre tjejerna kom hem till JJ, MH däckade, JJ mördade TT av fortfarande oklar anledning.
Citera
2022-11-18, 20:39
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hydrangea
Kom nu ihåg att i tidiga förhör påstår MH att hon även var med JJ på donken, enligt uppgifter.

Källa (betalsida):
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/jllVGn/uppgifter-detta-vet-vi-om-toves-forsvinnande

Citat AF enligt ovan länk:
02.45: De två misstänkta kvinnorna har enligt uppgifter uppgett för polis i tidiga förhör att de två har åkt till McDonalds denna tid. Dessa uppgifter dementeras senare av en granne.

Stämmer dessa uppgifter så är MH’s trovärdighet redan bränd hur mycket hon än försöker prata sig ur detta.

Det var nytt för mig, har tidigare trott att endast Johanna uppgav att både hon och Maja åkte till Mc Donalds efter att TT gått hem.

Har dock fått höra att TT syntes på McDonalds efter Nöjet och innan hon gick hem till JJ. Kan det vara det MH syftar på. Att alla tre tog en sväng till McD innan de var i lägenheten?
Citera
2022-11-18, 20:40
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Det som sätter alla dina funderingar i hörnan är ju att polisen misstänker BÅDA. Det gör de inte utan underlag, så jag tror att man kan utgå ifrån att M varit i högsta grad delaktig.
Men med det rasande tempo tråden snurrar i, de mängder både tänkbara och fullkomligt hårresande "teorier" och sparsmakat med fakta går ens egna tankar i spinn och man tappar lätt bort vad som egentligen är vad.

Jag har tyvärr inte tid nu, så jag håller mig till mina "källor", dvs hakar på dig och några fler. Får väl läsa ikapp någon gång... när det nu ska bli.

Det är väl lite så att man inte vill att två tjejer ska göra något sådant här fruktansvärt. Det övergår det man kan ta in.

Skulle var mycket skönare om det var bara en "vrickad" . Det blir ändå begripligare... iaf lite mer.

Så har man faktiskt i åtanke fallet med Amela, där mgm blev helt friad från misstankar från att ha suttit på sannolika.

Men visst, här är det ändå NOA som är inkopplat, och det känns ändå som att de har jobbat enormt hårt och målinriktat, och något kanske de ändå har på MH, mer än att hon "bara vilade" medan dunsar och slag skedde ilgh och en av kompisarna råkade enormt illa ut, fick sitt liv avslutat.
Citera
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel

Jag har tyvärr inte tid nu, så jag håller mig till mina "källor", dvs hakar på dig och några fler. Får väl läsa ikapp någon gång... när det nu ska bli.

Det är väl lite så att man inte vill att två tjejer ska göra något sådant här fruktansvärt. Det övergår det man kan ta in.

Skulle var mycket skönare om det var bara en "vrickad" . Det blir ändå begripligare... iaf lite mer.

Så har man faktiskt i åtanke fallet med Amela, där mgm blev helt friad från misstankar från att ha suttit på sannolika.

Men visst, här är det ändå NOA som är inkopplat, och det känns ändå som att de har jobbat enormt hårt och målinriktat, och något kanske de ändå har på MH, mer än att hon "bara vilade" medan dunsar och slag skedde ilgh och en av kompisarna råkade enormt illa ut, fick sitt liv avslutat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemmatant
JJ har ju inledningsvis sagt att Tove o hon blev vänner och att Tove cyklade hem ca 03
Måste väl bli konstigt om hon senare säger ser Tove var död när hon kom från mcd

Jo dem har nog ljugit om det mesta fram tills nu när det bara rullar upp bevisning på bordet och de inser att de måste prata om de överhuvud ska ha en chans.

Kan mycket väl tänka mig att bilfärden blivit en plåga att förklara. Även cykeln och matningen från mobilerna. För att inte glömma grannen mm mm..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in