2022-11-08, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sohefall
vet inte hur exact den är, men räcker ju att kolla på sin egna mobil om man söker något, för jäkla precist
men det kanske är i bebyggelse den är såpass exakt?

Jag kanske minns fel men var det inte så i mordet på Tova för några år sedan att mördarens telefon talade om exakt hur han gått fram och tillbaka mellan sitt hus och den sjö han sänkte kroppen i?

Jag har för mig att hans telefon hade varit väldigt precis med steg hit och dit, och det är ju ändå kanske fem år sedan så tekniken lär ju ha utvecklats ännu mer sedan dess.
Citera
2022-11-08, 19:59
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Danner.
Just motiv är väl en av de pusselbitar som helt saknas. Det pratas om att ett kompisgäng tidigare splittrats i en äldre konflikt och att denna eller en annan konflikt mellan tjejerna skulle pågått under kvällen. JJ sa själv att de gick till hennes lägenhet för att prata ut och att TT lämnade efter att de blivit vänner igen.
TT och JJ de skulle ju prata ut och TT var ju inte rädd ?
Hon skulle väll hem till JJ den natten. JJ har friskvård den dagen ? ;/
JJ som efter dramat är avklarat (mord eller inte) åker och känner sig hungrig.
Kanske visste hon att det blir ingen familj för "border-autism"-bruden.
Det ordnar kanske någon fängelsevakt.
Citera
2022-11-08, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melbie
Fast kommentaren är ju under en statusförändring "i förhållande" från 2018. Där någon idag kommenterat typ "hoppas han lämnat dig..." Antar kommentaren syftar på hennes pojkvän från 2018. Kan ju lika gärna ha tagit slut 2019 redan så tror inte den killen är inblandad, vem han än är.

Ja nej såg det också. Något märklig kommentar. Tror inte alls den killen är inblandad vi överhuvudtaget.
Citera
2022-11-08, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mange30
Dom kan väl inte åka in om det inte finns bevis.

Bevis lär finnas
Citera
2022-11-08, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Athenaa
Jajo, men ingen kan väl dömas utan konkreta bevis? De kan ju liksom inte bara ta förgivet när de ska döma folk..

Vem säger att de inte har bevis?
Citera
2022-11-08, 20:03
Medlem
Läser i dagens DN-artikel om fallet att båda MGM nekar till de nya misstankarna om mord. Åklagaren har med andra ord lyft detta i förhören. Om detta stämmer så tolkar jag det som att det inte är tack vare MGM som man hittat T:s kropp, eftersom det låter orimligt att någon av MGM skulle ha gett information till fyndplats av en död kropp om man inte har något med dödsorsaken att göra? Eeeeeeeller... Så hävdar MGM olycka eller naturlig dödsorsak möjligen. Eller att annan GM ansvarar. Helt glasklart är det inte. Men att åklagaren tycks ge uttryck för att utredningen går åt rätt håll låter ju positivt i alla fall.
Senast redigerad av linakova 2022-11-08 kl. 20:21.
Citera
2022-11-08, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Lite intressant!
Det görs undersökning på olika platser och det har gjorts fynd på olika platser, berättar åklagaren.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/kvinnorna-delgivna-misstanke-om-mord
Var och vad kan det tänkas vara?

Håller med om att den sista meningen där är intressant, ”fynd på olika platser”
Citera
2022-11-08, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Finns ju inga belägg för det du skriver överhuvudtaget. Tycker närmast att det är fruktansvärt hur folk här på nätet väljer att skuldbelägga pojkvännen och kalla JJ för älskarinna är ju bara sjukt?
Menar ni på fullt allvar att det enda ni kan tänka er att tjejerna är osams över är en kille?
Låt för helvete AW vara ifred och sörja.

Ett rimligt scenario, inte sant?

Kan du bevisa motsatsen?
Citera
2022-11-08, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
Vem säger att de inte har bevis?

Ingen har påstått det. Men det allmänheten får veta just nu är att det inte finns några konkreta bevis, då hade de inte skrivit att man fortsätter leta osv och be om hjälp från allmänheten. Liksom om det hade funnits konkreta bevis hade man väl inte fortsatt och låtsas som ingenting och att man inte har det? Då kan man bara avsluta hela kaoset direkt.
Citera
2022-11-08, 20:11
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seaside0099
Håller med om att den sista meningen där är intressant, ”fynd på olika platser”
Lägenheten, bilen och fyndplatsen är väl då givna, tänker jag. Kan de månne även hittat något i dammen?
Det här lär dra ut på tiden med en hel del som skickats till NFC, verkar det som.
Citera
2022-11-08, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Finns ju inga belägg för det du skriver överhuvudtaget. Tycker närmast att det är fruktansvärt hur folk här på nätet väljer att skuldbelägga pojkvännen och kalla JJ för älskarinna är ju bara sjukt?
Menar ni på fullt allvar att det enda ni kan tänka er att tjejerna är osams över är en kille?
Låt för helvete AW vara ifred och sörja.

Hela fallet är sjukt och folk vill bara ha upprättelse.
Sen är det ett diskussionsforum där många alternativa motiv tas upp och ventileras innan vi vet. Man väljer själv i vilka diskussioner man vill delta i eller inte.
Precis som man får vara objektiv eller subjektiv i sitt förhållningssätt och tycka vad man vill. Jag håller inte nödvändigtvis med dig men jag läser vad du skriver.
Citera
2022-11-08, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Tror att något utslagsgivande händer på vägen mellan Nöjet och bostäderna. Har andra scenarier i huvudet än de i tråden, men vågar man yppa dessa med risk för trådsanningar. :S

edit. Med tanke på att vi har rasister i tråden som till varje pris ska in och förstöra med sina eviga offerkoftor om invandrare (här också!) skriver jag definitivt mera senare. Bbl

Berätta, vad tror du och varför?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in