2022-11-08, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chatuli
Satt och grunnade lite på det här jag med. TT kan ha blivit drogad/pissfull hemma hos JJ (ramlat, legat och spytt och sparkat i väggen osv, därav dunsarna), hon ringer sedan pojkvännen sluddrandes kl 02.30 och berättar att duktiga, nyktra MH ska köra hem henne strax. Pojkvännen vet då även att MH är med denna natt. JJ åker till McD endast för att träffa upp grabbarna i bilen, som har mer droger som JJ kan fylla TTs kropp med. JJ och MH lyckas leda TT ut till bilen tyst utan att bli upptäckta. TT däckar i bilen. JJ ser sin chans att styra om bilen till "det perfekta stället att avsluta detta på" (där kroppen senare hittas).

Det där tror jag inte ett dugg på. Tror knappast de PLANERADE ett mord i den egna lägenheten då hade en annan plats varit bra mkt bättre. Att hitta rätt droger få i henne tillräckligt, och att båda tyckt att detta var en bra lösning på något. Nej jag köper inte att det var annat än att det gick helt överstyr.
Citera
2022-11-08, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muffin6666
Precis. Och pojkvännens synbara handlingsförlamning efter att initialt ha larmat (tillräckligt kraftigt för att polisen ska undersöka direkt) kan komma sig av att han känner ångest och skuldkänslor iochmed att han haft ngt med JJ. Även om det bara är en oskyldig flirt eller vänskap så kan det ju kännas som att han har del i det som hänt. Vilket då naturligtvis inte är rationellt.

Ja det kan vara en oskyldig reaktion från hans sida. Eller en skyldig.
Fick själv lite konstiga vibbar av hans passivitet och totala tystnad i fallet.
Dessutom av hans mammas uttalande att hon inte hört från henne (JJ?) på ett år typ.

Om han fortsatt spela dubbelspel (vilket jag misstänker pga intensiteten i fallet) har han fått värsta utgången man kan tänka sig. Flickvännen mördad och älskarinnan i häktet.

Tror knappt han hunnit i kapp sitt känslotillstånd ännu. Men det lär nog visa sig vilken roll han spelat.

Jag hoppas för hans skull att jag har fel men det hela känns tyvärr fullt möjligt och skulle förklara det mesta.
Citera
2022-11-08, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Ja det kan man verkligen undra vem ”han” är.

Jag tror motivet grundar sig i en killes handlingar tyvärr. AW närmare bestämt. Sen tror jag att de har rätt mgm i häktet.

Gäller bara för utredarna att lirka fram sanningen. Den sitter nog långt inne. Sårade egon behöver nog lite tid till insikt.

Tror det som finns i JJs mobil kan vara nyckeln till att hon öppnar upp till slut.

Fast kommentaren är ju under en statusförändring "i förhållande" från 2018. Där någon idag kommenterat typ "hoppas han lämnat dig..." Antar kommentaren syftar på hennes pojkvän från 2018. Kan ju lika gärna ha tagit slut 2019 redan så tror inte den killen är inblandad, vem han än är.
Citera
2022-11-08, 19:21
Medlem
Byxan81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hostan20
Om det finns dna från tjejerna på T, så blir de dömda, för mord. Oavsett ifall de nekar eller.?

Sluta med idiotiska frågor! Om du umgås med dina vänner en kväll, sitter bredvid varandra i soffan, och sen går en och dör, så kan du fundera på om du kommer åka dit för mord.
Citera
2022-11-08, 19:22
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Så kan det verkligen ha legat till, att det har föreommit något bakom ryggen på Tove och som blossade upp i en farlig konflikt när hon kom hem.

På sätt och vis hoppas jag att det inte ligger till så. Naturligtvis för Toves skull, men även för hennes killes skull. Vilken skuldbörda att dra på.

Samtidigt skulle det ändå kännas som ett mer begripligt motiv (klassikt typ) mot att det bara handlar om en bagatellartad konflikt, som då handlar mer om allmän lättkränkthet och mord bara för mordet skull.

Sen känner man ändå att det finns ju inget som är rimligt att döda någon för, oasvsett. Så oändligt meningslöst och så oändligt smärtsamt.

Och hur man än vrider på det så är det obegripligt.
Någon har tidigare skrivit att J försökt få till det med A, men att han inte varit intresserad. Obs! Endast lös, overifierad trådinfo.
Citera
2022-11-08, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Det håller jag för lika osannolikt som att mordet var planerat. Den vaga tidsangivelsen 02.30 om att TT på något sätt meddelar sig till AW - på ett sådant sätt att man dagen efter omgående fattar misstanke om människorov - borde indikera att händelseförloppet påbörjats dessförinnan. Det behöver inte heller vara inspelade bakgrundsöjud eller annat - det kan räcka med att TT skriker "- Släpp mig!!!!" tex.

Nu tror inte jag att samtalet/meddelandet innehöll nåt alarmerande. Det fanns andra orsaker till att ta det på största allvar redan första dagen. Men när tror du människorovet påbörjades och i vilken form?
Citera
2022-11-08, 19:25
Medlem
SloppySecondss avatar
Ungf. när skulle JJ hotat bränna ner ex.pojkvännens lägenhet/hus ?
Citera
2022-11-08, 19:27
Medlem
Xedomes avatar
Funderar på torpet. Får anstränga mig lite. Hittade det inte på lantmäterikartan - men antar att torpet ligger nära fyndplatsen.
Citera
2022-11-08, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hostan20
Om det finns dna från tjejerna på T, så blir de dömda, för mord. Oavsett ifall de nekar eller.?

Själva nekandet eller erkännandet spelar mindre roll. Men om deras dna hittas på mordvapnet är det en bit på vägen.
Citera
2022-11-08, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81
Sluta med idiotiska frågor! Om du umgås med dina vänner en kväll, sitter bredvid varandra i soffan, och sen går en och dör, så kan du fundera på om du kommer åka dit för mord.

Jag menar naturligtvis sammantaget med andra bevis, bilen som befunnit sig på särskilda platser, ev ett mordvapen etc hajar du??
Citera
2022-11-08, 19:31
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Nu tror inte jag att samtalet/meddelandet innehöll nåt alarmerande. Det fanns andra orsaker till att ta det på största allvar redan första dagen. Men när tror du människorovet påbörjades och i vilken form?
Tror att något utslagsgivande händer på vägen mellan Nöjet och bostäderna. Har andra scenarier i huvudet än de i tråden, men vågar man yppa dessa med risk för trådsanningar. :S

edit. Med tanke på att vi har rasister i tråden som till varje pris ska in och förstöra med sina eviga offerkoftor om invandrare (här också!) skriver jag definitivt mera senare. Bbl
Senast redigerad av Xedome 2022-11-08 kl. 19:37.
Citera
2022-11-08, 19:31
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melbie
Fast kommentaren är ju under en statusförändring "i förhållande" från 2018. Där någon idag kommenterat typ "hoppas han lämnat dig..." Antar kommentaren syftar på hennes pojkvän från 2018. Kan ju lika gärna ha tagit slut 2019 redan så tror inte den killen är inblandad, vem han än är.

Angående JJ och pojkvän

2018-02-17 lägger JJ upp två bilder på Facebook som en H*ampus K*armetun gillar med ❤️

2018-08-17 JJ noterar på Facebook att hon är i förhållande.

2020-05-12 HK folkbokförd till Stationsgatan 4 C.

2020-05-17 HK gör ett privat inlägg på fb med ❤️❤️

2020-06-01 JJ gillar ett inlägg på HK fb.

2020-11-06 JJ folbokförd till sin fars adress i Nye.

2021-04-07 brinner det utanför en lägenhetsdörr på Stationsgatan. Händelsen utreddes som mordbrand.

2022-02 flyttar HK till annan adress tillsammans med sin nuvarande flickvän.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in