Citat:
Ursprungligen postat av
viperstyle
Ja sjuk svartsjuka (eller separationsångest?) är en farlig trigger. Uppenbarligen var det en utlösande faktor när JJ såg rött och hämnden för exet kom iom branden.
Det ligger nära till hands att se parallellerna nu när TT kom hem och återtog kontrollen och markera reviret genom flytt till AW. Konflikten blossar oundvikligen upp här.
Jag börjar tro att TT blev en trigger då hon kom hem till Vetlanda igen och blev en kil mellan AW och JJ, vilka jag misstänker fortfarande haft någon form av relation när TT varit borta.
Sen har AW förmodligen ej varit ärlig mot någon av tjejerna utan levt loppan med båda två. Därav alla högljudda bråk mellan AW och TT?
Faktumet att bli lämnad/förlora har nog åter lett till utgången för JJ när hon fullständigt åter tappar impulskontrollen.
Det är nog även så som du skriver att MH backat upp JJ i det hela pga något överdrivet lojalitetsband.
Så kan det verkligen ha legat till, att det har föreommit något bakom ryggen på Tove och som blossade upp i en farlig konflikt när hon kom hem.
På sätt och vis hoppas jag att det inte ligger till så. Naturligtvis för Toves skull, men även för hennes killes skull. Vilken skuldbörda att dra på.
Samtidigt skulle det ändå kännas som ett mer begripligt motiv (klassikt typ) mot att det bara handlar om en bagatellartad konflikt, som då handlar mer om allmän lättkränkthet och mord bara för mordet skull.
Sen känner man ändå att det finns ju inget som är rimligt att döda någon för, oasvsett. Så oändligt meningslöst och så oändligt smärtsamt.
Och hur man än vrider på det så är det obegripligt.