2022-11-08, 10:40
Medlem
Queenofqueenss avatar
När man talar om gravfridsbrott menar man att man flyttat hennes kropp efter mordet eller efter att man lagt ut henne i en skog sedan flyttat henne igen?
Jag tyckte att jag kände av det här när jag bedömde först att hon låg vid ekenässjön, kan någon utomstående hjälpt tjejens och flyttat kroppen i motsatt riktning?

Hur som haver. Även om jag inte kände tove är jag en medmänniska. Det är så hemskt och det här är ett fall man kommer ha med sig. Alla tankar till anhöriga. Och till Tove som inte fick leva sitt liv.
Citera
2022-11-08, 10:41
Medlem
ellaaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilssonc
Nej, senaste inkom 1/11, finns i tråden.. Någonstans 😅

Ok, tack! Det är fortfarande en hel vecka sedan dock. Kan restriktioner släppas utan att omhäktning sker?
Citera
2022-11-08, 10:42
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BayouX
Nu har dom börjat snacka:

”Nu utreds även mord och gravfridsbrott. Detta efter förhör med kvinnorna.
– Det har framkommit nya detaljer i förhör som gör att vi kan ta det här steget, säger J*ohnny G*ustafsson, presstalesperson på polisen i region Öst.”

https://www.expressen.se/nyheter/polisen-utreder-mord-efter-toves-dod/

Jo visserligen, men dom detaljerna kom fram redan innan själva kroppen hittades.
Han säger ju i samma andetag, att inga nya förhör med MGM hållits efter likfyndet.
Så att någon gjort medgivanden/undsluppit sig detaljer var innan kroppen hittades.
Citera
2022-11-08, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Skulle explosionen kunna ha samröre med händelsen...?

Utveckla resonemanget. En man spränger sin egna arm (eller vad han nu gjorde) och det är relaterat till T/J/M hur då menar du?
Citera
2022-11-08, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bigPapaBeard
Ja..? Hon skulle inte gå fri "Bara" för att vara inblandad i röjande av bevis eller kropp. Inblandad som inblandad, klart hon sitter häktad då.

Hon kan ju även vara häktad av skyddande av brottsling m.m
Citera
2022-11-08, 10:52
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Jag skulle egentligen svara Avel här som du gjort men hittar inte det inlägget.

Jag tänker att det är ett naturligt ställe att fortsätta sökandet på. Om man ifrån T-korset vid Koltorpet går riktning mot JJ pappas bostad och den vägen och gör söket 10 meter in i skogen så kliver man på kroppen. Jag tror bl.a söken där ute har varit baserade på hur /var JJ ridit tidigare samt markägarens vittnesuppgifter.

Om du använder de grå pilarna vid inläggen, kommer du tillbaka till det inlägg som skribenten svarat på. T ex Sybel som svarar på Avels inlägg hittar du altså genom att klicka på pilen till vänster om Sybel. På det viset kan du följa en "tråd"konverstion i tråden bakåt.

Så det är det här inlägget du letade efter:

Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Blir intressant att se sen när/om det går till åtal hur nära de var först. Om det framgår.
Och inte minst hur de kom fram till den riktade insatsen.

Polisen pratar om en ”unik” plats. Anar man en fingervisning om att de varit så nära det går men att hon var ”gömd” i skogen? För människor då men för hundar?

Blir alltså intressant att se om fyndplatsen har några särskilda kännetecken. Har markerat ett par i kartan (försänkningar o dyl) så får man se sen om det kan vara nåt sånt.

Likaså kan du klicka på den grå pilen i den grå listen ovanför inlägget (där datum och kl.slag står) för att se vilka som svarat på inlägget.
Citera
2022-11-08, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boeingpilot

Precis det jag vill trycka på. Hon behöver inte vara inblandad i självaste mordet/olyckan, utan kan även sitta häktad för annat, tex skyddande eller medhjälp i brottet på annat vis.
Citera
2022-11-08, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ellaaa
Det är faktiskt sant. Att MH var i lägenheten bygger väl bara på vad JJ har uppgett? Ihop med alla andra lögner. Å andra sidan tror jag inte MH skulle ha kunnat sitta häktad så här länge om inte polisen haft något på henne.

Medhjälp eller försök/risk till att undanröja bevis är också ett brott, och kan absolut vara anledning till att fortfarande sitta häktad en längre tid.
Citera
2022-11-08, 10:54
Medlem
R.Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabfrulle
Jo eftersom människorovet är satt vid 02:30 så är det garanterat nått med det samtalet som pojkvännen uppfattat som misstänksamt och det har nog varit såpass misstänksamt att polisen tror sig veta att det är då hon blev kidnappad.
Att de blev häktade såpass snabbt tyder också på att det är något som polisen vetat från början som inte har kommit ut.

Gissar själv att hon blivit tvingad att ringa och säga att hon är påväg hem för att det ska verka som hon var på väg hem när hon blev mördad, alltså att morded var planerat men att det samtalet inte gick särskilt bra för mgm då Tove antingen sagt något som hinta på att hon var under tvång och hot eller pratat på ett väldigt misstänksamt sätt.

Det är möjligt att det var så det gick till, MGM är nog inte de mest genomtänkta brottslingarna. Men det vore ett väldigt stort risktagande att låta TT ringa sin pojkvän. För allt de vet kan ju TT hinna haspla ur sig var hon befinner sig, att de tänker skada henne osv. Då har de gjort sig själva till huvudmisstänkta innan brottet ens hunnits begå.

Jag tror hellre att TT har ringt själv, antingen innan hon blivit attackerad eller i samband med det hela. Om hon ringt innan har hon kanske hunnit börjat oroa sig för sin säkerhet och pratat på ett sätt där det blir mycket oroväckande när hon sedan aldrig kommer hem. Eller så har hon, som någon annan nämnde, lyckats komma åt samtalsknappen och dunsarna/sparkarna har fångats upp av telefonen. Ev också konversation mellan MGM som misstänkliggör dem ytterligare.
Citera
2022-11-08, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boeingpilot

Precis.
Citera
2022-11-08, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Jo visserligen, men dom detaljerna kom fram redan innan själva kroppen hittades.
Han säger ju i samma andetag, att inga nya förhör med MGM hållits efter likfyndet.
Så att någon gjort medgivanden/undsluppit sig detaljer var innan kroppen hittades.

Kan vara så att efter att GM fått följa nyheter och sett att kroppen hittats har någon av GM själv börjat prata. Alltså inga nya förhör har gjorts, men någon av GM har erkänt, behövs inga förhör för det, räcker att GM vill tillkännage något.
Och nu väntar man in obduktionsresultatet innan man ändrar rubriceringar.
Citera
2022-11-08, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68

Jag tror det är en feltolkning av artikelförfattaren. Vad polisen egentligen säger är ju att nya uppgifter har framkommit i förhör, men inte att det är förhör med mgm eftersom de ju uppenbarligen inte blivit hörda efter fyndet. Tror men ska tolka det som att någon annan har berättat någonting avgörande för polisen. Kanske att någon har observerat bilen nära fyndplatsen tidigt aktuella morgon, men det är ju bara en spekulation såklart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in