2022-08-06, 17:14
Medlem
Vad tycker ni om mallar som CVkungen använder sig utav? Det vill säga, utformningen på dem dels vad gäller specifika egenskaper/områden man är duktig inom som man kan välja till extra sen spalter som visar en skala 1-10 i hur stark/bra man är inom dessa; exempelvis marknadsföring. försäljning, ledarskap (eller you name it).

Verkar ju extremt löjligt faktiskt att ha sådant och borde väl bli bakvänt tycker man själv, eller är det så den men mest optimala utformningen är på ett CV? Vem fan sitter, helt seriöst dessutom, och rangordnar upp olika områden man kan i en högst subjektiv "skillnivå"?
Citera
2022-08-10, 11:01
Medlem
Kommer inte igång med att skriva mitt cv så jag funderar på att anlita någon.
Hittade www.cv-akuten.com och cvgruppen någon som har testat dem? Vilken var bäst?
Citera
2022-08-10, 17:20
Citat:
Ursprungligen postat av FrankScalice
Hittade www.cv-akuten.com och cvgruppen någon som har testat dem? Vilken var bäst?

Inte testat cv-gruppen men jag blev nöjd när jag beställde från cv-akuten
Citera
2022-08-23, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrankScalice

planerar på att köpa därifrån idag, återkommer med review!
Citera
2022-08-25, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av proxy-usuario
planerar på att köpa därifrån idag, återkommer med review!

Nu fick jag det, det blev jävligt bra!
Citera
2022-11-03, 21:11
Medlem
euqueros avatar
Ska skriva ett nytt cv och tydligen har jag använt en gammal layout hittills. Alla exempel jag får upp på google har namnet på personen överst och sedan yrkestiteln. Om man nu funderar på att byta yrkesbana och skickar cv till en arbetsgivare inom ett annat område än det man är utbildad till och har jobbat inom så kan man väl ändå inte skriva dit yrket man vill byta från? Men vad skriver man istället?
Skriver man...
...det man vill satsa på: "Aspirant till cirkusverksamhet"?
...det man är bra på: "Expert på jonglering"?
...övrig kompetens som kan vara relevant: "Mångsidig tältuppsättare"?
Eller kan man bara lämna just det fältet blankt utan att det ser konstigt ut?
Citera
2022-11-08, 14:50
Medlem
Skulle ni säga att det personliga brevet är avgörande i 9/10 fall?
Citera
2022-11-15, 13:35
Medlem
Vad hade ni skrivit i det personliga brevet om ni inte fick fortsätta efter provanställningen på förra jobbet? 2 relevanta referenser finns. Ska man utelämna det helt bara? Tänkte sen när jag hunnit bli arbetslös efter att sista dagen passerat.
Citera
2022-11-15, 13:42
Medlem
mdlbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apanola12
Vad hade ni skrivit i det personliga brevet om ni inte fick fortsätta efter provanställningen på förra jobbet? 2 relevanta referenser finns. Ska man utelämna det helt bara? Tänkte sen när jag hunnit bli arbetslös efter att sista dagen passerat.

Söker du samma typ av jobb som det du nyss haft? Ingen idé att förklara sig för mycket, men om det kommer upp kan du skylla på att jobbet inte kändes rätt av någon anledning. Men det funkar ju inte om du kommer till intervju för ett identiskt jobb.
Citera
2022-11-15, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mdlb
Söker du samma typ av jobb som det du nyss haft? Ingen idé att förklara sig för mycket, men om det kommer upp kan du skylla på att jobbet inte kändes rätt av någon anledning. Men det funkar ju inte om du kommer till intervju för ett identiskt jobb.

Jag kommer förmodligen mest fokusera på identiska jobb. Ruggig arbetsmiljö på nuvarande, men trevligt yrke i grunden. Hade börjat söka andra jobb själv men blev förekommen
Citera
2022-11-15, 13:54
Medlem
mdlbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apanola12
Jag kommer förmodligen mest fokusera på identiska jobb. Ruggig arbetsmiljö på nuvarande, men trevligt yrke i grunden. Hade börjat söka andra jobb själv men blev förekommen

Att det är just sex månader kan väcka misstanke, men om det går kanske du kan säga att det var en tidsbegränsad anställning.
Citera
2022-11-15, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mdlb
Att det är just sex månader kan väcka misstanke, men om det går kanske du kan säga att det var en tidsbegränsad anställning.

Ja jag antar att det kommer fram. Har dock 2 referenser som är de jag jobbat närmst med. Varav en har arbetsledande roll. Kontorschefen är den som inte var nöjd vilket också kändes lite taget ur luften.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in