2022-11-07, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stalin Jr.
70 000 volontärer som inte ens blev inkallade har ställt upp.

Hur många har flytt landet? Några tusen?

Nyttig idiot 2.0

Inser du inte att Expressen och alla andra väst-msm är en del av krigspropagandan?

Idioter, frågan är om det är bra för Ryssland att bli av med de generna eller om de volontärerna kunde gjort nytta hemma med att gräva diken och sånt trots att de är efterblivna.
Senast redigerad av YBB641 2022-11-07 kl. 22:56.
Citera
2022-11-07, 22:45
Medlem
mobeltasss avatar
Citat:
Skrev de det i Expressen eller?

Vet du bara vad rysk media är? Du verkar uppenbarligen obildad i vår media.
Varför är det så?
Citera
2022-11-07, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
De är inget direkt hot mot Ryssland.

Ryssland har enorma gränser som är svåra att försvara. Därför är det viktigt med minst neutrala grannar. Om man ser på Ukraina är de som en tratt rakt in i Ryssland. Det är en gräns som är oerhört svår att försvara. Och Nato kan relativt snabbt bygga upp en stor styrka som kan avancera.

Det kan man inte från Sverige eller Finland. Där tar det tid och är svårt att avancera. Inte alls samma hot.
Är du dum på riktigt eller?

Det kan man inte från Finland😅😅😅
Ja jösses än är inte sista idioten född!!
Citera
2022-11-07, 22:48
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kollektion
Putin får nobben. Turkiet låter inga fartyg passera!

https://twitter.com/InUAOfficial/status/1589725377420677120?cxt=HHwWgMCquduz648sAAAA
Trafik till och från Svarta havet regleras av Montreux-konventionen från 1936.
Länder som är i krig får enligt konventionen inte passera Bosporen, om de inte har sin hemmabas på den sida av Bosporen som de är på väg till. I detta fallet ville Ryssland skicka in fartyg för att mörda civila ukrainska barn, och då blev det stopp. Märkligt att de låg och väntade i nio månader i hopp om att Turkiet plötsligt skulle ändra sig.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Montreux_Convention_Regarding_the_Regime_of_the_St raits
Citera
2022-11-07, 22:53
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ryssland har enorma gränser som är svåra att försvara. Därför är det viktigt med minst neutrala grannar. Om man ser på Ukraina är de som en tratt rakt in i Ryssland. Det är en gräns som är oerhört svår att försvara. Och Nato kan relativt snabbt bygga upp en stor styrka som kan avancera.

Det kan man inte från Sverige eller Finland. Där tar det tid och är svårt att avancera. Inte alls samma hot.
Estland och Lettland har lång gräns mot Ryssland, och båda de länderna är redan Nato-medlemmar. Kan Ryssland leva med den gränsen, men är beredd att mörda och våldta tusentals civila ukrainska barn för att få kontroll över deras gräns? Det hänger inte riktigt ihop. De borde rimligtvis börja våldta Estländska och Lettländska kvinnor och barn för att vara konsekventa.
Citera
2022-11-07, 22:54
Medlem
D3adknights avatar
Citat:
Allt det har mindre betydelse eftersom man har enorma naturtillgångar, som är värdefulla. Och såklart en stark militär.

Har Ryssland en stark militär?

Bra på att gömma den är dom. Bra på att få soldater att falla ner i gyttjan. Bra på att visa hur korruption kan förgöra. *Bra på att "träffa" (missa) sina mål. Bra på att visa total avsaknad från någon form av kommunikation. Bra på att få total panik.

* Beror på hur man ser på saken, om att träffa civil infrastruktur är militärstrategiskt hållbart över tid, istället för att rikta in sig mot verkliga mål som är strategiskt viktiga så lyckas man ju. Hänvisar till missilerna och flertalet galna mål som exempelvis förskolor, skolor och sjukhus i krigets inledning.
Och att man inte blivit bättre på att kommunicera.
Citera
2022-11-07, 22:54
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Skrev de det i Expressen eller?

Skrev de i RT att några tusen har flytt Ryssland?
Citera
2022-11-07, 22:55
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Tungt argument.
Stalins söner,det gick väl sådär för dom, eller?
Alkis och en nolla till.
Citera
2022-11-07, 22:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CanisMinor
Skrev de i RT att några tusen har flytt Ryssland?

Både RT och Expressen är parter i detta krig, delar av krigsmaskineriet. Jag är medveten om det.
Du verkar tro att bara RT är del av krigspropagandan. Det är skillnaden på mig och dig.
Citera
2022-11-07, 23:01
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Både RT och Expressen är parter i detta krig, delar av krigsmaskineriet. Jag är medveten om det.
Du verkar tro att bara RT är del av krigspropagandan. Det är skillnaden på mig och dig.

Skillnaden på dig och mig brukar man säga, sedan så poängterade jag bara dina fantasier och 70.000 döda ligger nog närmare än några tusen som flytt Ryssland.

Sug på den JR.
Citera
2022-11-07, 23:11
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
I stället för att gå in på det jag skrev och argumentera för eller emot så hakar du upp dig på ordföljden.
Den är på den nivån du ligger.

Nej, jag hakar upp mig på din lögn om att endast ett par tusen har flytt Ryssland. Vilket i sin tur talar för att du svamlar och jag ogillar svammel.

Men om du vill argumentera... Vem säger att endast ett par tusen har flytt Ryssland sedan SMO, eller kriget i sitt rätta ord?
Citera
2022-11-07, 23:11
Medlem
D3adknights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CanisMinor
Skillnaden på dig och mig brukar man säga, sedan så poängterade jag bara dina fantasier och 70.000 döda ligger nog närmare än några tusen som flytt Ryssland.

Sug på den JR.

Tusen som flytt? Har du inte hört? Ingen flyr denna stormakt, alla skulle bara på semester samtidigt. Och att det råkar vara i samband med mobiliseringen är bara ren otur.

(Kan innehålla spår av ironi och sarkasm) 🙃

För att va petiga så är det inte tusentals, utan hundratusentals. (Vet att du poängterar i din skrift och denna skrift är inte direkt riktad mot dig). 🙂

Edit: stavning. 😅
Senast redigerad av D3adknight 2022-11-07 kl. 23:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in