2022-11-07, 21:01
Medlem
raskenss avatar
Lite mer skön pansarslakt lagomt till kvällsfikat. Orcherna vet verkligen hur man skapar underhållninggenom att köra rätt i i minfält

https://twitter.com/kr007t/status/1589649452008366080?t=cC7J0JMK_gQ1avCx0KeEoQ&s=19
Citera
2022-11-07, 21:02
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
De kommer vara helt ute ur leken, det är därför jag undrar vad som kommer hända med deras roll i säkerhetsrådet och vetorätten
På sikt borde de kastas ut.
Om man inte gör det försvagas FN ännu mer.
Citera
2022-11-07, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Plötsligt är det många som vill bli en del av BRICS. Iran, Argentina, Saudiarabien, Turkiet, Egypten m fl.

Det finns många som vill bryta dollarns makt, och därmed USAs.
Jag tror inte övriga BRICS-länder vill ha med Ryssland, värdelös valuta, paria , fattigare för var dag som går ,
Ryssland har blivit ett sänke , Saudiarabien, Turkiet ,Egypten vill inte beblanda sig med Ryssland längre !
Citera
2022-11-07, 21:06
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guuben
Zelensky ville att Nato skulle bomba Ryssland innan Ryssland använder kärnvapen mot Ukraina. Liksom i ett preventivt syfte.

Videosamtal mellan Zelensky och Lowy institute i Australien.
https://youtu.be/zHDPj04F7rg
Lyssna själva, jag kommer inte ihåg var uttalandet sades.
Sen kom ju förstås en dementi att Zelensky inte alls menat det han sade.
Inte en rad I vår MSM.
Du talade tidigare om moral. Anser du att Ryssland har någon moralisk rätt att ta Ukraina och hur motiverar du det i så fall. Jag inser väl också att din ovilja att prata om mord på civila som Ryssland utfört, påminner om hur de som var nazister under WWII, inte ville kännas vid morden på judar och en del fortfarande inte vill.
Var hamnar din moral här och hur motiverar du ditt ställningstagande.
Citera
2022-11-07, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Plötsligt är det många som vill bli en del av BRICS. Iran, Argentina, Saudiarabien, Turkiet, Egypten m fl.

Det finns många som vill bryta dollarns makt, och därmed USAs.
Var har du läst detta? Var snäll att styrka påståendet så att det inte blir ännu en "bara för att jag kan sprida skit på FB, så gör jag det" grej. Tack på förhand
Citera
2022-11-07, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YerBlues
Jag tror inte övriga BRICS-länder vill ha med Ryssland, värdelös valuta, paria , fattigare för var dag som går ,
Ryssland har blivit ett sänke , Saudiarabien, Turkiet ,Egypten vill inte beblanda sig med Ryssland längre !

Allt det har mindre betydelse eftersom man har enorma naturtillgångar, som är värdefulla. Och såklart en stark militär.
Citera
2022-11-07, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erektidiot
Precis. Chefsingenjörerna på Raytheon extraknäcker inte som lektorer. Det är de för kompetenta till.

Citat:
Robert McBride (PhD, 2005) and Rich Scholes (MS, 1996) are both ECE alumni who have spent their careers working at Raytheon Missiles & Defense. As adjunct faculty members, they’re also passing on their expertise to engineers of the future.

[..]

ROBERT: I started teaching at the university in 2009. I have taught everything from Discrete Control Theory, Continuous Systems Modeling and Elements of Electrical Engineering (Circuits), to Computer Programming for Engineering Applications (C Programming).

RICH: I started teaching Ethics and Contemporary Issues for undergraduate students in January 2018. I heard that the department was looking for someone with industry experience to teach this class, and I have always enjoyed teaching.
https://ece.engineering.arizona.edu/news-events/raytheon-contributes-ece-education-mission
Citera
Medlem
goseigens avatar
Ryssar berättar i en artikel i the Guardian om Rysslands briljanta taktik.

En kille blev inkallad den 16 oktober och skickades till fronten 1 november.

Efter ett dygn hade ukrainarna bombat bort 440 av ursprungligen 570 man.

Vilket djävla skitland Ryssland är.

Fungerar det på det viset så finns det ingen chans för dem att vinna, så det bästa de kan göra är att störta Putin och dra sig tillbaka.

https://www.theguardian.com/world/2022/nov/07/we-were-completely-exposed-russian-conscripts-say-hundreds-killed-in-attack
Citera
Medlem
guubens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Du talade tidigare om moral. Anser du att Ryssland har någon moralisk rätt att ta Ukraina och hur motiverar du det i så fall. Jag inser väl också att din ovilja att prata om mord på civila som Ryssland utfört, påminner om hur de som var nazister under WWII, inte ville kännas vid morden på judar och en del fortfarande inte vill.
Vad hade din kommentar med Zelenskys uttalande att göra.
Mitt ställningstagande pro Ryssland har jag redan deklarerat flera ggr här i tråden.
Citera
2022-11-07, 21:10
Medlem
Hur är fördelningen med döda ryska soldater - är det nyfolket eller gammelfolket - är det kadyrov/wagner eller unga nytvångsrekryterade ryssar?

Läs ryssarna har varit i ukraina sen feb - men i vilken omfattning är de avskurna så alla nyrekryterade
hamnar någon annanstans
Citera
2022-11-07, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte

Moralen består av att det bor ryssar där, att NATO inte får få fäste och att man utövar geopolitik. Putin har varit rak i att han tänkte agera om man fortsatte. Och sedan agerade han.
Citera
2022-11-07, 21:12
Medlem
Tvonds avatar
Pissryssarna fortsätter att käka VOG17 i Bakhmut

https://twitter.com/i/status/1589708178039545856
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem