2022-10-14, 00:22
Medlem
bunjackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flazbaz
Var Probe Swedish Match? Har för mig att det var något annat bolag. Mackmyran smakar tyvärr mer begagnat hö med en stark odör av ammoniak. Probe däremot var ljusår bättre, med en sötaktig smak av rökig Whisky, och jag saknar den starkt.

Edit: Och recensionen du svarade på postades 2005-09-03, 16:19...

Ja då det var det hm tyckte prillorna var goda probe fanns 2005 Ja det togs bort ca 2016 eller 2017 det fanns lös och original portion om jag minns rätt försvann lössnusen först
Citera
2022-10-14, 20:17
Medlem
Kollade inte datumet alls där haha. Jo probe var bättre än GM mycket bättre flera snussorter som försvann runt 2013-2015 även Red Man tuggtobak togs bort. Prince hade ett snsus Camel hade ett General Long ett annat.
Citera
2022-10-19, 12:02
Medlem
flazbazs avatar
Jacobssons Glögg & Kanel
Portion, ej vitt, 20st/dosa (20 gram)
Pris 52 kr i random kiosk.

Så mycket jul det blir utan att kalla det jul-snus. Jag har försökt själv att göra liknande snus, men detta är snäppet bättre. Finns en mängd olika aromer och smaker att försöka finna namnet på, precis som det ska vara med glögg-kryddning. Priset avskräcker dock lite.

Betyg 4/5.
Citera
2022-10-21, 22:05
Medlem
Gaia snus
Lös snus , 40gram om jag inte missminner mig
~90 kronor för en dosa

Ska innehålla enbart svensk lokalproducerad tobak vilket jag förmodar bidrar till det höga priset.

Smaken skulle jag beskriva som vanlig tobakssmak, inget märkvärdigt på något sätt. Har en rätt mild smak utan något som sticker ut.
Konsistensen är i ärlighetens namn rätt kass, prillan har svårt för att hålla sig i e bra ”form” under läppen och bryts ner till en smet väldigt fort. Absolut inget fel i smaken i sig men konsistensen är definitivt inget jag skulle säga är tillfredställande. Snuset är relativt grovmalen.

Slutsats: Absolut inte värt sitt pris någonstans. Måste tyvärr påstå att snuset är mer likt ett budget-snus än något av Swedish match’s klassiker (general, grov etc). Kommer inte att köpa detta snuset igen.

2/5 i betyg från mig, mycket på grund av snuset och den fula designen på dosan. Hade det varit ett billigt snus hade betyget mycket väl kunnat stiga till 3.5/5 , kanske mer. Det är som sagt inget fel på snuset i sig smakmässigt, men det är inte värt 90:- för en dosa under några som helst omständigheter.
Citera
2022-10-27, 10:47
Medlem
flazbazs avatar
Lundgrens Skymning (Limiterad utgåva)
Vit portion med Lundgrens vanliga tunna hålade påsar.
Pris: 50kr i tobaksaffär

När man pratar om Lundgrens numera brukar det handla om överdådiga smaker, med mycket frukter och/eller örter i en angenäm mix med tobakssmaken. Kanske har man blivit lite bortskämd med detta, för jag blev smått besviken över denna produkts smak. som tagits fram i samarbete med Brutes. Standard snussmak med en svag ton av äpple smakar det i min mun. Prillorna är även något för torra och inte angenäma under läppen, utan att ta ner den och smaska runt på den, vilket utlöser en obehaglig beska. Besviken. 2/5.
Citera
2022-11-07, 22:23
Medlem
Explorerns avatar
Produkt: Volt Dark Frost

Finns som: portion.

Smakar: De 5 första prillorna smakar det mörka bär och mentol som Volt utlovar, såklart med viss artificiell smak och lukt, men nu i slutet av dosan klarar jag knappt av den längre. Den smakar och luktar som en redigt använd disktrasa.

Betyg: 3. Det är en stark Nikotin påse och du får det du förväntar dig när du köper en sådan.

Pris: 45kr
Citera
2022-11-10, 05:16
Medlem
Produkt: Swave Daiquiri
Finns som: Nikotinpåsar
Smakar: Daiquiri, Jordgubb
Betyg: 2/5
Pris: 45:-

Smakar nästan bara krämig jordgubb, prillan är välfylld men rinner avsevärt mer än de flesta andra all-white snus. Lågt betyg pga. att du med 99% säkerhet kommer tröttna på smaken efter 1 prilla och sen kasta resten.
Citera
2022-11-10, 05:21
Medlem
Produkt: Loop Red Chili Melon
Finns som: Nikotinpåsar
Smakar: Melon(!), Chili
Betyg: 3/5
Pris: 37:- (extrapris)

Denna kommer 2a på min all white lista. Torr prilla med mycket smak. Smakar väääldigt mycket melon, efter ungefär 20 minuter kommer chili smaken, och den är väldigt bra dessutom. Helt okej styrka, föredrar däremot starkare när det kommer till all-white. Mycket värt att testa en dosa om man funderar.

Lågt betyg pga. att jag inte är ett superfan av all white. Min enda 5/5 allwhite är velo freeze..
Citera
2022-11-10, 17:35
Medlem
Scaevolas avatar
Dags för en klassiker!

Produkt: Ettan
Finns som: Lös, portion och vit portion. Här avses dock lössnuset.
Smakar: Tobak, salt, rök och en väldigt behaglig ton av läder.
Betyg: Jag har ALLTID gillat Ettan, att snusa Ettan för mig är att snusa historia och framgång. Så det kan tyvärr inte bli ett lägre betyg än 9/10.
Pris: 55 kr hos den lokala tobakshökaren, hade priset kunnas sänkas med en 5 kr så hade det med enkelhet blivit 10/10.

Mitt råd är: köp, snusa och må bra!
Citera
2022-11-10, 18:55
Medlem
flazbazs avatar
Klint, all white portion, Liquorice styrka 3/4.
Innehåll : 16.8 gram, 24 slimmade påsar.
Pris: okänt, fick en dosa

Jag är lite allergisk mot den här vita tandkrämsgeggan som kalla nikotinpåsar. Liksom många andra innehåller den här xylitol, och jag får en stark flashback till barndomens tandkräm. Den har en sötaktig, till en början ganska behaglig salmiak-ton. Efter en halvtimma eller så blev det väldigt sött och sliskigt, och jag spottade ut. All white är inte min grej, så jag sköljde ur tandkrämen, och tog en redig prilla lös av mitt hembakta äppelsnus istället. Det är tobaken jag vill ha, inte nikotinpåsar. Jag ger (återigen) upp all-white, ska försöka lura på någon arbetskamrat den här dosan imorgon.

Betyg 1/5.
Citera
2022-11-15, 21:22
Medlem
bunjackens avatar
Produkt: Jakobsson julesnus lös
Finns som: Lös och portion.
Smakar: smakar gott lite glögg
Betyg: 5/5
Pris: ca 560 kr/ stock ( jag köpte 2 stockar)

Mycket gott snus lite dyrt kanske julesnus kommer varje år men lös som funnits förut men försvunnit har kommit tillbaka i limiterad upplaga 20 års jubileum

Övrigt mycket fin dosa lättbakat innehåll bekväm malning dock inte 50 gram utan 42 gram
Citera
2022-11-18, 16:50
Citat:
Ursprungligen postat av Alchemist8
Gaia snus
Lös snus , 40gram om jag inte missminner mig
~90 kronor för en dosa

Ska innehålla enbart svensk lokalproducerad tobak vilket jag förmodar bidrar till det höga priset.

Smaken skulle jag beskriva som vanlig tobakssmak, inget märkvärdigt på något sätt. Har en rätt mild smak utan något som sticker ut.
Konsistensen är i ärlighetens namn rätt kass, prillan har svårt för att hålla sig i e bra ”form” under läppen och bryts ner till en smet väldigt fort. Absolut inget fel i smaken i sig men konsistensen är definitivt inget jag skulle säga är tillfredställande. Snuset är relativt grovmalen.

Slutsats: Absolut inte värt sitt pris någonstans. Måste tyvärr påstå att snuset är mer likt ett budget-snus än något av Swedish match’s klassiker (general, grov etc). Kommer inte att köpa detta snuset igen.

2/5 i betyg från mig, mycket på grund av snuset och den fula designen på dosan. Hade det varit ett billigt snus hade betyget mycket väl kunnat stiga till 3.5/5 , kanske mer. Det är som sagt inget fel på snuset i sig smakmässigt, men det är inte värt 90:- för en dosa under några som helst omständigheter.

Jag provade båse lös- och portionsvarianten och tycker lös är OK men portionerna alldeles för torra. Lyxsnus för de med gott om pengar så inget för mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in