2022-11-07, 20:05
Medlem
Skaraborg2s avatar
Helt unikt fall i Sverige.

Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Första, andra eller tredje generationen är fortfarande invandrartjejer.

Hur många fall finns det i Sverige där svenska tjejer i den åldern har mördat? Hur vanligt var det fenomenet innan invandringen satte fart för 40 år sedan?

Precis. Det har i allra högsta grad betydelse. Tar du tex bort alla utom vita i NY så försvinner 98% av alla mord/grov misshandel. Afroamerikanska kvinnor tror jag i absoluta tal mördar fler än vita amerikanska män. Jag lägger in en brasklapp att det kan vara per 100.000 också. Invandrar-spåret, dvs icke-svensk/vit är i allra högsta grad relevant. Nu kan de onda inte heller kunna använda Kevin-fallet för att visa att svenska pojkar också mördar. Undrar just hur många Kevin-fall det finns.

Mig veterligen har detta aldrig någonsin hänt i Sverige att två tjejer mördat en tredje tjej.

Däremot i USA är inte detta alldeles helt ovanligt. Skylar Neese - fallet 2012-07-06 är ett bland de mest kända fallen.
Senast redigerad av Skaraborg2 2022-11-07 kl. 20:10.
Citera
2022-11-07, 20:05
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maximilian25
Kan stämma. För att en stol är lättare att välta omkull en stol tex, du verkar ta allt så allvarligt? det är teorier.

Allvarligt?

Jag ifrågasätter din teori då jag finner den tagen ur luften.

Är seriöst intresserad av fallet och försöker förstå hur du kommer fram till att fastbunden vid en stol är en rimlig och relevant teori.

Du bör ha en idé om varför mgm band fast T.T. vid en stol, vad skulle uppnås tänker du?

Eller producerar du en teori vilken som helst bara för att du kan?
Citera
2022-11-07, 20:07
Medlem
Fibonaccitals avatar
Den där tomtägaren som såg JJ på en häst.

Här är lite avståndet från stallet:

https://www.google.com/maps/dir/57.3540433,15.2395651/57.3618118,15.19599/@57.3572685,15.2011547,2946m/data=!3m1!1e3!4m2!4m1!3e1

10 min på häst/cykel 3 km
6 min med bil 3 km

Så här ser stallet ut:

https://minkarta.lantmateriet.se/plats/3006/v1.0/?e=514428&n=6356815&z=14&mapprofile=flygbild&backg round=2&boundaries=false&name=Stallet
Citera
2022-11-07, 20:07
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
Jag vet inte varför men känner mig så övertygad om att det är JJs verk. Hon måste ha sån jävla övertro på sig själv. Hon ansåg nog absolut de skulle komma undan. Tror hon har planerat och organiserat allt (efter hon dödade T), sagt åt MH exakt vad som ska göras och vad de ska berätta för polisen. Har dock förhoppningar om att MH redan har berättat sanningen för polisen. Kanske det står att hon nekar pga hon menar på det var JJ som mördade T, och inte hon. JJ måste haft någon sjuk fantasi om att döda T, vilket triggades tillräckligt mycket denna kväll efter all tjafs. Tror JJ visste redan på väg hem till hennes lägenhet att hon skulle misshandla eller göra något med T. För bristen på högljudda röster eller så talar emot det var helt spontant.

Hade man bråkat och ”råkat” slå för hårt så kompisen dog då ringer man någon. Man kör inte iskallt iväg kroppen till en skog och slänger cykeln. Åh just det, åker till McDonalds för grannen fångar en i trapphuset plus hinner snicksnacka med kompisar på McDonalds. Dessutom lägger hon ut Facebook annons och rider häst och går till jobbet på måndagen. Sedan har hon mage nog att blåneka när polisen tar in dem. Psykopat vibbar. MH har man åtminstone inte hört något om från mordnatten tills hon häktas så tror hon har stängt in sig hemma pga all ångest osv.

Jag tycker dina tankar är intressanta.

Nu kan vi inte säkert veta om det var skrik, bråk innan. Det kanske var lite tystare, grannarna kanske inte hörde det. Eller så reagerade de , eller kanske vaknade de först när dunsarna kom.

Men det är verkligt otäckt att tänka på att om det faktiskt varit tyst innan, då kan det vara precis som du säger. Att det innan funnits ett sådant hat mot TT och att mordet har föregåtts av tankar på att skada/döda henne och nu tog hon tillfället i akt. Behöver inte vara så planerat, men det har funnits sådana tankar sedan tidigare.

På det viset kan det påminna om hur män som dödar kvinnor kan fungera. I många fall har det innan mordet funnits tankar på att döda, även om det sedan inte sker på just det sättet.

Om det är så som någon i tråden säger, att MH inte har hängt så länge med JJ, och jag får absolut den känslan, att det är mellan JJ och TT som konflikten gäller, då förstår jag inte hur hon får med MH på tåget.

Är hon styrd, är hon rädd, eller är det som det kan bli i sådana realtioner med personer som har narcissistiska/psykopatiska drag (jag lutar åt det hållet också) att hon kontrollerar och styr andra som hon kan, genom manipulation, kyla/värme och andra vanliga knep såsom lögner/undanhållande/gaslighting?

Men man kan inte veta heller. Även personer som kan verka snälla, tillbakadrgana kan ha mörka sidor som andra inte känner till.

Att ingen erkänner ställer verkligen till det för mig.
Citera
2022-11-07, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Borde inte den varit beslagtagen då?
Poddaren såg ju en Suzuki hemma hos pappan efter några dagar.

Säger han verkligen Suzuki? Och inte bara "liten, röd bil"?
Citera
2022-11-07, 20:11
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Neka är det bästa försvaret tills polisen kommer med bevis som man inte kan neka till, då börjar ändrar i gmg utsagor.

Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Nej, det är vanligt att mördare nekar. Finns inget att vinna på att erkänna.
Jo, men det här är ju inte två personer som är uppväxta bland gängkriminella i utanförskapsområden. Det här är två ostraffade tjejer som suttit i förvar i över två veckor. Att ingen av dem börjat prata ännu förvånar mig lite faktiskt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flaskhals1
Så kan det väl absolut vara, men inget jag minns mig sett eller läst.
Kollade i del tre av sammanfattningen. AB har skrivit att grannen sagt det.

Ett antal hammarslag, stol/soffa/kyl som slogs i golvet, sparkar i badrummet och spring i trappen har det varit. OM allt stämmer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Polisen har sagt att de letat i det generella området, inte exakt där hon hittades.

Blir intressant att se sen när/om det går till åtal hur nära de var först. Om det framgår.
Och inte minst hur de kom fram till den riktade insatsen.

Polisen pratar om en ”unik” plats. Anar man en fingervisning om att de varit så nära det går men att hon var ”gömd” i skogen? För människor då men för hundar?

Blir alltså intressant att se om fyndplatsen har några särskilda kännetecken. Har markerat ett par i kartan (försänkningar o dyl) så får man se sen om det kan vara nåt sånt.
Citera
2022-11-07, 20:12
Medlem
-Dizzy-s avatar
Största frågetecknen är, varför skriker inte TT och hur får dom ut henne ur lägenheten... resväska?
Citera
2022-11-07, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ellaaa
För folk som undrar om JJ och MH verkligen kan vara skyldiga eftersom de inte pratat än, tror jag svaret isåfall kan finnas i JJ:s personlighet och dynamiken i deras relation.

Om det skulle stämma att JJ är en narcissistisk sociopat (vilket hon måste vara ifall hon mördat Tove och sedan betett sig som hon gjort) så tror hon att hon står över alla andra idioter, och att vad hon än säger kommer folk att tro henne.

För en narcissist finns inget värde i sanningen. De ljuger tills de får som de vill. DE dikterar sanningen och folk SKA tro dem, oavsett vad som hänt. Om någon har mage att gå emot dem så har de inget värde som människor. Och det är orättvisa! (Vilket för övrigt är precis det ord som JJ:s advokat uppgav att JJ använt om att hon blivit omhäktad).

Vad gäller samvetskval så existerar inte det hos en narcissist. Vad de än gjorde så var det faktiskt inte så fel ändå, den dödade hade ju gjort sig förtjänt av det. Dessutom var det någon annans fel. Men för att slippa konsekvenser pga av idioterna som inte fattar det så är det väl bäst att neka ändå.

Det enda som skulle få en narcissistisk sociopat att erkänna ett fel är om de tror att de har något att vinna på det. Och ljugandet kommer att fortsätta under erkännandet.

Vad gäller MH, kan inte en sådan känslig person ha någon annan relation till en narcissist än att vara totalt dominerad, manipulerad och troligtvis skrämd till lydnad.

Väldigt intressant analys av det hela. Även om det är helt meningslöst att spekulera utan att veta bakgrundsfakta, så grubblar jag lite av och till på just dynamiken mellan JJ och MH. Samtidigt vet jag hur det är när manipulerande personer slår klorna i en. De kan verkligen spela på alla strängar som krävs för att de ska få sin vilja igenom eller att dominera.
Jag tänker mig delvis en dynamik, inte olika kanske, mördaren och "anstiftaren" till mordet på T*eres Joh*nsson R*jo.
Citera
2022-11-07, 20:14
Medlem
Citat:
Kan stämma. För att en stol är lättare att välta omkull en stol tex, du verkar ta allt så allvarligt? det är teorier.
Stol? Källa på det. Spekulation eller?
Citera
2022-11-07, 20:15
Medlem
Skaraborg2s avatar
Mycket intressant läsning.

Citat:
Ursprungligen postat av euromixers
Och för er som inte har Facebook.

https://www.bildtagg.se/bild/srpl1woh0d66fpb4c5kdjm5

https://www.bildtagg.se/bild/355ngqsyaaj8xx6cdal33gl5

Stort tack för dessa mycket intressanta länkar.

Har inte Facebook.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in