2022-11-07, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Det stör mig lite att båda flickorna fortfarande nekar till brott. De borde lätt ha utmanövrerats mot varandras uppgifter och någon borde teoretiskt ha börjat prata vid det här laget. Här ligger en gravad hund.
Det är det som är det konstiga
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Det stör mig lite att båda flickorna fortfarande nekar till brott. De borde lätt ha utmanövrerats mot varandras uppgifter och någon borde teoretiskt ha börjat prata vid det här laget. Här ligger en gravad hund.

Nej, det är vanligt att mördare nekar. Finns inget att vinna på att erkänna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maximilian25
Vadå är det mord nu? det visste inte jag.
Ja, det är misstänkta för mord och brott mot griftefriden.
Citera
2022-11-07, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissBobby
Vet vi att hon var galet påverkad? Jag har skjutsat ett antal grannar på natten. Av olika orsaker. Skulle jag se en granne som verkade påverkad och ev skulle köra bil hade jag antingen skjutsat eller larmat. Efter att jag sett om hon hoppade in i sin bil.

Det vet jag inte, men man får väl förutsätta att alkohol har varit inblandat under kvällens gång, då förfest samt krogen verkar varit kvällens agenda.

Absolut, skulle man se en påverkad granne påstå sig köra bil så hade man ju försökt ingripa. Men situationen i fråga är nog att de stötte på varandra i trappen utanför hennes lägenhet och där samtal uppstått. Där meddelande hon att hennes mamma skulle komma och hämta henne för att köra till donken varpå grannen erbjuder sig att köra henne kl 03 på natten.

Det är åtminstone pyttelite märkigt i min bok. Något som gör det ytterligare lite märkligt är att de finns inga uppgifter på att JJ och grannen skulle varit överdrivet nära bekanta.
Citera
2022-11-07, 19:39
Medlem
ShortEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maximilian25
Vadå är det mord nu? det visste inte jag.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/WR0MGK/mord-utreds-efter-toves-dod

Citat:
Mord utreds efter Toves död
Av: Beri Zangana, Amanda Hällsten

21-åriga Tove från Vetlanda hittades död förra veckan.

Två kvinnor sitter sedan tidigare häktade misstänkta för människorov.

Nu omfattar utredningen även mord och gravfridsbrott.
Citera
2022-11-07, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Ja, det är misstänkta för mord och brott mot griftefriden.

Tack för svaret man hinner inte med i den här tråden mord va jag inne på från början sen hur det gått till har fått mig att tänka på så olika sätt. hur, när, varför osv osv.
Citera
2022-11-07, 19:41
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bigPapaBeard
Absolut, om vi visste att hon ens var där under den tiden. Men det finns inget som styrker att hon kom fram till JJ's lägenhet ihop med TT och JJ? Ingen har väl iakttagit dessa 3 väl framme på plats, varken grannen, grannsonen eller andra vittnen?

Som sagt, vill vara ödmjuk i denna fråga då jag kan missat något; Men som jag förstår det så har dom bara synts ihop alla tre, när dom gick ut från Nöjet. Inget som styrker att MH faktiskt slog följde till JJ's lgh?

Så hennes mobil har själv råkat följa med hem till JJ och sen ut till skogen för att dumpa liket?
Citera
2022-11-07, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flaskhals1
Det vet jag inte, men man får väl förutsätta att alkohol har varit inblandat under kvällens gång, då förfest samt krogen verkar varit kvällens agenda.

Absolut, skulle man se en påverkad granne påstå sig köra bil så hade man ju försökt ingripa. Men situationen i fråga är nog att de stötte på varandra i trappen utanför hennes lägenhet och där samtal uppstått. Där meddelande hon att hennes mamma skulle komma och hämta henne för att köra till donken varpå grannen erbjuder sig att köra henne kl 03 på natten.

Det är åtminstone pyttelite märkigt i min bok. Något som gör det ytterligare lite märkligt är att de finns inga uppgifter på att JJ och grannen skulle varit överdrivet nära bekanta.
Grannen trodde väl inte på det hon sa utan trodde att hon skulle köra själv. Eller minns jag fel?
Citera
2022-11-07, 19:42
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reveenka
Hmm.. Kanskje de har holdt henne igjen i leiligheten når hun ville dra? (Før de drepte henne) da blir det vel frihetsberøvelse?

Ja, olaga frihetsberövande.
Har du rätt i! Tänkte inte på att den brottsrubriceringen också finns, om aktuellt :

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Olaga_frihetsber%C3%B6vande
Senast redigerad av Xedome 2022-11-07 kl. 19:45.
Citera
2022-11-07, 19:46
Medlem
Hade fler avsnitt kommit ut i podden? Hittar bara 2.
Citera
2022-11-07, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Jag funderar på när cykeln blev flyttad till Gänsgatan 16.

Markägaren har sett JJ rida i närheten. Var det på söndagen?
(FB) 21-åriga Tove försvunnen i Vetlanda (2022-10-16). Hittad död (2022-11-02)

På söndagen såg någon JJ, MH och JJs farsa i en immig bil. Tror det var run 7 tiden.

Övervakningsfilmer från natten finns vid en mack där JJ’s bil passerar strax innan 04.00, samma bil syns åka tillbaka 05:45.

Det verkar vara ganska jobbigt för MGM att hinna med allt.

Rätta mig om jag har fel. Lite svårt att hinna med ibland...

Dom tre har inte setts i en immig bil. En skribent skrev att hen hört att någon hen känner såg JJ & MH i Illharjen tidigt på morgonen. De stod där i ca en timme.

Pappan har någon annan skrivit att någon hen känner såg, (eller åtminstone en man som var lik JJs pappa) tidigt på morgonen i Illharjen.

(Mycket tveksam uppgift enligt mig)
Citera
2022-11-07, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissBobby
Grannen trodde väl inte på det hon sa utan trodde att hon skulle köra själv. Eller minns jag fel?

Så kan det väl absolut vara, men inget jag minns mig sett eller läst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in