2022-11-07, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Ganska sjukt att sitta och googla efter sånt.

Men det förändrar knappast att Putin är hatad i väst bl a för att stå för traditionella värderingar.
Nej...han är inte hatad för sina värderingar utan pågrund utav att han är ryss. Detta har vi i "väst" burit med oss sedan urminnes tider att tycka illa om, med all rätta också. En commie är en commie även när commien verkar bete sig civiliserat och utvecklat. En parasit är en parasit och dessa skall tyckas illa om oavsett. Putin ÄR en parasit
Citera
2022-11-07, 20:03
Medlem
aztlans avatar
Citat:

Men det förändrar knappast att Putin är hatad i väst bl a för att stå för traditionella värderingar.
Inkluderar hans traditionella värderingar mycket kärlek män imellan med tanke på att ni är så många ryska män som njuter av varandra sexuellt?
Citera
2022-11-07, 20:04
Moderator
-Info-s avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Riddim
Det är ryska värderingar vi hatar i väst, inte traditionella.

Ja. Ryska värderingar hittar vi närmast här i väst i tunga kriminella gatugäng från förorterna.

I dessa gäng hittar vi också folk som tycker om att mörda, råna, plundra och våldta, som ryssarna gör i Ukraina.
Citera
2022-11-07, 20:05
Avslutad
Citat:

Traditionella värderingar? Att stå på alla fyra med befälens pitt i arslet? Därför tonåringar hellre flyr utomlands än att bli påsatt av terrorbögstatens soldater.
Citera
2022-11-07, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aztlan
Inkluderar hans traditionella värderingar mycket kärlek män imellan med tanke på att ni är så många ryska män som njuter av varandra sexuellt?
Det är en sjuk fixering.

Putin lyfter fram traditionella värderingar och väljer bort det perversa. Många som hatar Putin är däremot helt fixerade vid det perversa.

Det är naturligtvis också anledningen till att det finns många i väst som faktiskt gillar hans politik. Han kan föra långa samtal om filosofi och geopolitik, men också om de traditionella värderingar som alltmer försvinner i väst. Trots att ingen riktigt röstat fram det.
Citera
2022-11-07, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YBB641
Inte för att vara sån, men 😀. Skulle du välja Kanada eller Ryssland om du blev tvungen att flytta till ett av dem? Gärna varför också. Jag hade valt Kanada. Inte främst för funktionalitet eller välstånd utan kanske mest för att känna mig lite friare att ha åsikter och uttrycka dem.
Jag svarade ju redan på det. Angående åsikter så känner jag mig helt fri att säga vad jag tycker i Ryssland, men jag hade nog fått knipa igen om en del saker i Kanada, och då ungefär samma saker som man inte "får" tycka i Sverige. Inte för att det är någon jätteavgörande faktor i en valsituation (det är din prioritering, inte min), men åsiktsklimatet i Sverige (och, föreställer jag mig, Kanada) är ju sådant att man får använda t.ex. Flashback för att ventilera lite ibland, så att det inte kokar över.
Citera
2022-11-07, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Jag svarade ju redan på det. Angående åsikter så känner jag mig helt fri att säga vad jag tycker i Ryssland, men jag hade nog fått knipa igen om en del saker i Kanada, och då ungefär samma saker som man inte "får" tycka i Sverige. Inte för att det är någon jätteavgörande faktor i en valsituation (det är din prioritering, inte min), men åsiktsklimatet i Sverige (och, föreställer jag mig, Kanada) är ju sådant att man får använda t.ex. Flashback för att ventilera lite ibland, så att det inte kokar över.
Hade du fått göra det i Canada? Vart då någonstans??? Buffin bay with outs? Sluta sitta och hitta på....sigh
Citera
2022-11-07, 20:12
Medlem
Citat:
Okej.

https://www.embibe.com/exams/top-10-countries-that-produce-the-most-engineers/

Jag hittar tyvärr inte Kanada i listan. Däremot ligger Ukraina på 7:e plats. De är kompetenta och välutbildade, ukrainarna. Eftersom de ärvt sitt utbildningssystem från Sovjetunonen.
Lite svårt för Kanada att komma med på den listan med tanke på att den mäter antal utexaminerade. Imponerande dock av Ukraina att hamna så högt upp med bara 40 miljoner i invånarantal
Citera
2022-11-07, 20:15
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Citat:

Ja men det här forumet är även ett utbyte av kunskap och här förstår jag inte. Jag tänker att då det finns så många Rysslandskännare som tidigare skrikit sig hesa om faran med globohomo i den här tråden så skulle det vara klädsamt med en förklaringsmodell till varför man hittar så mycket analorienterat materiel på nätet från Ryska logementen och ingenting från västerländska logementen.

Jag har relativt många år bakom mig i det gröna och aldrig ens hört talats om att någon skulle blivit analvåldtagen i en bögdominansakt. Ej heller sett eller hört att det skulle ha hänt i en modern västerländsk armé. Men en skitsnabb sökning på internet på ryska militärer och det bara väller in resultat på anala lekar som de filmat och dessutom spritt. Tänk då hur mycket som skett offcam.

Är genuint nyfiken på hur ni som tror att Ryssland är räddningen mot globohomo.
Att stödja Ryssen för att man inte vill ha bögerier är som att stödja Miljöpartiet för att man vill att bensinen ska gå ned i pris. Helt ologiskt.
Citera
2022-11-07, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Ja det är liksom själva helvetet hur det ens är möjligt, att just bortom möjligheternas gränser, vara en sådan FUBAR parodi på sig själva. Enda som saknas är de fyllon som garanterat snubblade runt i leran men som man lyckats editera bort.

det är mycket med hög cringe faktor i allt ryssen gör.... etablerade rysstrollkonton postar "winns" där ryskt arteleri missar eller orsakar minimal skada, och en ukrainare är i tårar,

och "rysstrollgissar" vilken stora förluster ukraina drabbas av, samtidigt som det lagts ut videos och bilder på 10+ förintade / övergivna ryska ford , mängder med döde ryssar, mosade och flyende ryssar som avancerar baklänges,telgramkanaler översämmas av katastrof medelande om 100 tals döda ryska soldater och mobikz sprids....

och då har jag inte ens letat efter information om vad som hänt i Pavlovka de senaste dygnen......

.
Citera
2022-11-07, 20:17
Medlem
guubens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Här tre lögner om Butja från rysstrollen... Som debunkats.. Och som bevisats vara lögner:

1. "Liken" är skådespelare som reser sig upp när kameran passerat. Nej, debunkas här.

2. Liken dras ut på gatan med rep. Nej, debunkas här.

3. Adrien Bocquet såg när de lastade ut lik på gatorna. Nej, debunkas här.

(klicka på understrykningarna för information)
Alla blir vi saliga på vår tro.
Jag såg originalet och i den rör sig en man helt klart.
Han halvlåg, om jag minns mot en vägg.
Manipulerade videos med effekter sätter jag inte mycket för.
Extremt mycket energi gjordes från PRO Ukraina sidan att försöka bevisa att de var på riktigt döda och inte hade lagts dit av soldater.
Varför tusan går soldaterna omkring runt döda kroppar och sen påstår att man inte hade flyttat på dom pga att de kunde vara placerade dit med detonationer.
Anyway, detta är ingen lögn utan man har meningsskiljaktighet vad är sanningen.
Det var ju inte jag som lade fram påståendet om fake videon, eller hur.
Jag orkar inte riktigt med videos, så lätta att manipulera och omoraliskt att titta på döda mänskor eller ens om de spelar döda.
Underhållning för sinnesvaga.
Citera
2022-11-07, 20:22
Medlem
Citat:

Ja du ljuger ju och beter dig som en vatnik i tråden, problemet är att du inte är säker i ryssland bara för att du följer alla antidemokratiska lagar.

tror du hade gillat Canada, påminner om sverige men med fungerande integration, även värdelösa människor reder sig bra där precis som i sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in