2022-11-07, 18:31
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Finns ingen anledning till att tro att Ryssland kommer att dominera. Tvärtom. Deras styrka är deras naturtillgångar. Men t ex Kina, Indien, Nigeria osv kommer att öka i betydelse när Väst minskar. Jag tror inte att det blir en superdramatisk händelse, utan att processen kommer att påskyndas.

Jag hoppas såklart att Väst kan resa sig igen, en renässans. Kanske mer moralisk. Och utan globalister.
Är du en spåman?

USA går ner likt romerska riket och nu ser du en renässans.

Skippa kristallkulan. Den är bara en gråsten.

Kom med nåt här och nu.

Att segla iväg med syner i framtiden kostar inget. Och ger inget.

Landa här och nu och spå i din sten vad du ser.
Citera
2022-11-07, 18:32
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Jag har skrivit regelbundet sedan januari 2004, du är registrerad juni 2022. Men du anklagar mig för att vara ett troll?

Diskutera mina åsikter. Och vi vet alla att detta trams med källor inte betyder något i denna situation. Propagandan dundrar från alla håll. Det som är intressant är de som kan ta in och formulera sina egna tankar.
”Död och återfödd” är lika gammal och vad kallar du honom?

Klarsynt?
Citera
2022-11-07, 18:33
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guuben
Ge dig.
Att förneka att USA inte skulle hålla i trådarna är infantilt.
Ukraina går till förhandlingsbordet när USA ger grönt ljus o inte en dag tidigare eller senare.
Tror du nåt annat?
USA kommer säkert vara med i förhandlingarna om Ryska eftergifter. Men det spelar ingen roll. Järnridån är nere.
D.v.s. det spelar ingen roll om Ryssland tar hela Ukraina. Det bästa för Ryssland vore att frivilligt söka eld upphör och sedan dra sig ur kriget. Då har de, kanske, möjligheter till mindre lättnader.
Senast redigerad av EnCarte 2022-11-07 kl. 18:36.
Citera
2022-11-07, 18:33
Avslutad
Citat:
Ge dig.
Ukraina går till förhandlingsbordet när USA ger grönt ljus o inte en dag tidigare eller senare.
Tror du nåt annat?

USA behöver inte hålla i några trådar, du är alltför inkörd med terrorbögstaten rysslands vana att lägga sig i.
Citera
2022-11-07, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Men snälla du. USA är inte en part. Om det blir förhandlingar, blir det mellan Ukraina och Ryssland. Men oavsett hur kriget går, blir det en järnridå mellan Ryssland och väst. Ryssarna har ingen möjlighet att undvika det. Det är redan kört.

Jag tror att det kommer krävas rejält med förhandlingar från rysslands sida efter att de lämnat/kastats ut ur ukraina och nått fredsavtal där.

Ryssland har förlorat sin MFC/MFN status, de är i princip ett rwanda eller kongo, men utan västsympatier, eller sympatier öht.

det enda alternativet är att sälja sig likt en u-land till kina (som spontant endå inte är relvant för deras belt and road inititive, men man vet aldrig med kineser).

typ som ett stort svältande nordkorea.....
Citera
2022-11-07, 18:37
Medlem
Citat:
Jag har skrivit regelbundet sedan januari 2004, du är registrerad juni 2022. Men du anklagar mig för att vara ett troll?

Diskutera mina åsikter. Och vi vet alla att detta trams med källor inte betyder något i denna situation. Propagandan dundrar från alla håll. Det som är intressant är de som kan ta in och formulera sina egna tankar.

Troll? Har jag nämt troll? Utöver det sp skiter väl både jag som andra med lite krydda innanför pannbenet i när folk med riktiga åsikter är registrerade. Du måste ju förstå skillnaden på ett nödvändigt konto som mitt och ett plastic padding konto skapat utav en efterbliven stackare som endast skapar konton för att vädra dumheter och konspirationer. Det som är intressant är de som kan TA IN och FORMULERA tankar som gäller KONFLIKTEN i UKRAINA JA! Där har du alldeles rätt....så varför i helvete sitter du här och sprider 90% skit som har med helt andra ting att göra? Söker du uppmärksamhet du sedan länge registrerade stackare?
Citera
2022-11-07, 18:40
Medlem
Det har släppts ett gäng filmer från Rysslands misslyckade offensiv vid Pavlika. Ryssland fortsätter att innovera med nya taktiker:
- Ställ alla fordon i en tät kö när du blir beskjuten med artilleri.
- Fortsätt kör framåt om fordonet framför dig åker in i ett minfält.
- Stå nära dina 20 kamrater när ni blir beskjutna av artilleri.

https://mobile.twitter.com/Blue_Sauron/status/1589525490779713538

https://mobile.twitter.com/Blue_Sauron/status/1589591899295592451

https://mobile.twitter.com/RALee85/status/1589632729884200961
Citera
2022-11-07, 18:40
Medlem
KillPus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
USA kommer säkert vara med i förhandlingarna om Ryska eftergifter. Men det spelar ingen roll. Järnridån är ner.
D.v.s. det spelar ingen roll om Ryssland tar hela Ukraina. Det bästa för Ryssland vore att frivilligt söka eld upphör och sedan dra sig ur kriget. Då har de, kanske, möjligheter till mindre lättnader.

Gör de inte det då bör Z-imperiet slås i spillor och bli som Nazityskland efter WWII. Dvs styras av allierade tills de förkastar sin naZistiska ideologi helt!
Citera
2022-11-07, 18:41
Medlem
Citat:

Sedan som ett tillägg till mitt andra svar på detta - Varför i hela fridens namn skulle någon socialt fungerande människa vilja diskutera DINA åsikter om saker och ting?? Vad i helvete har det med den faktiska saken vi SKALL diskutera här att göra???? Snacka om bejakelse behov utöver intelligentian mr Brille! Förstår du inte själv hur urbota korkat ditt sökande efter gemene uppskattning utav DINA åsikter är, så är det kört för resten utav diskussion också.
Citera
2022-11-07, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Ja, absolut. För det första är Ryssland mycket mer välfungerande än du tror, även om det säkert enligt ett helt batteri av måttstockar rent krasst materiellt ligger efter Kanada; och för det andra tror jag inte man blir särskilt mycket lyckligare av att bara optimera funktionalitet. T.ex. Japan verkar vara extremt väl fungerande, men mitt intryck är att det vore ett rent helvete att bo där (samtidigt som jag är helt öppen för att det kan vara ett felaktigt intryck, eftersom jag aldrig provat att bo där).

Inte för att vara sån, men 😀. Skulle du välja Kanada eller Ryssland om du blev tvungen att flytta till ett av dem? Gärna varför också. Jag hade valt Kanada. Inte främst för funktionalitet eller välstånd utan kanske mest för att känna mig lite friare att ha åsikter och uttrycka dem.
Citera
2022-11-07, 18:48
Medlem
leachs avatar
Forte11 har snurrat på bra över Svartahavet idag för att samla intel till hjältarna.

https://www.flightradar24.com/FORTE10/2e1fe9cc
Citera
2022-11-07, 18:52
Medlem
Citat:
Ge dig.
Tror du nåt annat?

Det är mycket mer komplicerat än så. Men jag förstår att det känns skönt att bena ner världen till den här typen av dikotomiska svart-vita paradigm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in