2022-11-07, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niklawson
Följde denna tråd slaviskt de 250 första sidorna. Sedan blev det för mycket och har bara ströläst inläggen. Detta är mitt första inlägg, men känner mig besatt av att få dela min teori.

Då gav du dig snabbt, själv började jag ströläsa efter 15 800 inläggen sen gick de bara inte i denna tråd som är klar etta vad de gäller svammel och upprepningar för att folk inte ens läser sammanfattningen på första sidan som däremot är bland dom bästa jag sett här på fb.
Citera
2022-11-07, 17:17
Medlem
Vladimir-Suckmeoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Omständigheter som talar mot en olyckshändelse är att inga skrik hördes. Att ingen av dom hade vett att ringa efter hjälp, utan istället köra iväg kroppen och ljuga om vad som hänt. Otroligt att två 18-19 åriga tjejer är kapabla till det.

Alla är kapabla till mord, när det väl kniper. Självförsvar genom att bruka dödligt våld finns i vårt dna. Det är ju också egentligen rent praktiskt mord, dvs man har berövar någon livet, fast rent juridiskt i en civilisation, klassas det som just nödvärn, och inte mord.

Hur som helst kan tovefallet ha varit en olyckshändelse och tjejerna beslutade att inte ringa efter hjälp. De kanske tänkte, att de kommer undan med det, genom att gömma kroppen och sedan säga att hon försvann och att de inte har sett henne sedan Tove lämnade dem. Bara för att det inte hördes några skrik och de inte ringde efter hjälp betyder det inte att olyckshändelse kan uteslutas. Vi vet ju inte hur det hela har gått till, tills fupen kommer.
Citera
2022-11-07, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Nu vet jag inte vilket skick MH var i efter krogen men hon skulle väl rent av kunnat somnat i soffan innan ...

Absolut, om vi visste att hon ens var där under den tiden. Men det finns inget som styrker att hon kom fram till JJ's lägenhet ihop med TT och JJ? Ingen har väl iakttagit dessa 3 väl framme på plats, varken grannen, grannsonen eller andra vittnen?

Som sagt, vill vara ödmjuk i denna fråga då jag kan missat något; Men som jag förstår det så har dom bara synts ihop alla tre, när dom gick ut från Nöjet. Inget som styrker att MH faktiskt slog följde till JJ's lgh?
Citera
2022-11-07, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bigPapaBeard
Absolut, om vi visste att hon ens var där under den tiden. Men det finns inget som styrker att hon kom fram till JJ's lägenhet ihop med TT och JJ? Ingen har väl iakttagit dessa 3 väl framme på plats, varken grannen, grannsonen eller andra vittnen?
Och varför skulle MH vara häktad om hon inte ens varit där? Skärp er för fan! Använd ens lite bondförnuft!
Citera
2022-11-07, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna
Kanske blir livstid 😬 Vilka är de nya kriterierna?
Livstid är grundregel vid mord nu, för att få mildare dom krävs förmildrande omständigheter.
Citera
2022-11-07, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stairox
Och varför skulle MH vara häktad om hon inte ens varit där? Skärp er för fan! Använd ens lite bondförnuft!

Jag säger inte att hon är oskyldig, jag frågar bara om jag missat något. Tycker dock att "Använd ens lite bondförnuft" är lite väl naivt i det här fallet. Om du ser det som 'självklart' att alla som lämnar en krog ihop, också alla går hem ihop, så måste du nog nypa dig själv i armen.
Citera
Medlem
Vladimir-Suckmeoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vladimir-Suckmeoff
@matamata, jo MH har invandrat från Afrika och JJ har invandrarbakgrund, då hennes inavlade farsa är från Asien

Citat:
Ursprungligen postat av Mange30
Tänk om det så att dom inte är skyldiga. Tycker det är konstigt att 2 så unga tjejer klarar av att hålla masken under all tid som polisen har pressat dom.

Ja, håller med dig. Svårt att hålla masken i den åldern, isåfall är det ett undantag. Allting har också med personlighet att göra, har man en viss personlighet så kan man hålla masken. Dessutom är "pressad av polisen" något som pöbeln och massmedia säger. Tänk själv, polisen sitter där och säger att du ska prata och svara på frågor, men egentligen är det ju bara att hålla käften och varva mellan meningar som "vet inte" och "minns inte". Ingen kan ju egentligen tvinga dig att alstra ljud medelst dina stämband, utan det är något som endast du kan göra
Citera
Medlem
Rengens avatar
Detta blir bara otäckare och otäckare. Frågan är påvilket sätt de skändat kroppen. Kan eventuellt vara styckning då gravfridsbrott misstänkts. Och mordplatsen tycks definitivt vara lgh.

Dessa tjejer är mer kallhamrade än vad man någonsin kunde tro...
Citera
2022-11-07, 17:26
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Citat:
Alla är kapabla till mord, när det väl kniper. Självförsvar genom att bruka dödligt våld finns i vårt dna. Det är ju också egentligen rent praktiskt mord, dvs man har berövar någon livet, fast rent juridiskt i en civilisation, klassas det som just nödvärn, och inte mord.

Fast nja, om du råkar ha ihjäl någon när du försvarar dig så får du (med rätta) jävligt svårt att hävda nödvärn. Nu är förvisso alla fall unika men om du har ihjäl någon i en nödvärnssituation kommer du få det jävligt svettigt oavsett senare utgång.

/#LOUDmouth#
Citera
2022-11-07, 17:28
Medlem
Bollkalle19s avatar
Poddavsnittet gav inte mycket.
Däremot en till cliffhanger med en anonym tipsare, som kallar sig infiltratören.

Istället för röd liten bil, så nämns en svart passat.

Detta avsnitt kom idag med tanke på att kroppen hittades. Det avsnitt som var tänkt att delas idag, kommer istället på torsdag eller fredag. Med den då andra anonyme tipsaren.
Senast redigerad av Bollkalle19 2022-11-07 kl. 17:30. Anledning: Tillägg
Citera
2022-11-07, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bigPapaBeard

Som sagt, vill vara ödmjuk i denna fråga då jag kan missat något; Men som jag förstår det så har dom bara synts ihop alla tre, när dom gick ut från Nöjet. Inget som styrker att MH faktiskt slog följde till JJ's lgh?

+1 på den.

Jag har nyss skrivit ett inlägg om precis det. MH kanske inte var där. Hon kanske inte följde med eller följde med och gick hem och blev ringd dit för att hjälpa JJ. Det är en stor lucka där.
Citera
2022-11-07, 17:30
Medlem
Citat:
Ja, håller med dig. Svårt att hålla masken i den åldern, isåfall är det ett undantag. Allting har också med personlighet att göra, har man en viss personlighet så kan man hålla masken. Dessutom är "pressad av polisen" något som pöbeln och massmedia säger. Tänk själv, polisen sitter där och säger att du ska prata och svara på frågor, men egentligen är det ju bara att hålla käften och varva mellan meningar som "vet inte" och "minns inte". Ingen kan ju egentligen tvinga dig att alstra ljud medelst dina stämband, utan det är något som endast du kan göra
Om dom nu är skyldiga på något sätt så tror jag att det är fler inblandade. Även om inte polisen säger att det är det. Tycker det är ett väldigt knepigt fall. Vi lär väl få reda på det antar jag. Eller så rinner det ut i sanden och dom blir släppta vad vet jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in