Citat:
Ursprungligen postat av
Tufsankatt
Toves sista samtal som Du skriver... vi vet inte om det är ett samtal, röstmeddelande eller SMS som jag förstått det. Kanske var det inte Tove som skickade det...?
TT cykel var funnen, som jag kommer ihåg det, ca 200 från JJ.s lgh, inte svårt att flytta den låst de få metrarna.
Ps Allt kan förändras i en utredning, det lärde jag mig i tråden om Amelia (? på namn) där pizzabagaren helt plötsligt blev frisläppt. Ds
Sant, vi vet inte. Sms kanske det inte var, då de flesta källor har skrivit samtal (åt det hållet). Men inget är bekräftat.
Om det skulle vara tjejerna som skickade något, då borde de behöva kod eller vara ytterst kalla (face-id),så jg tror nog inte på det.
Med tanke på grannens uppgifter om dunsar /sparkar, tror jag att Tove var på väg hem faktiskt när hon blev indragen i badrummet. Min teori.
Jg har själv varit tvungen att dra min cykel längre sträckor pga av att jag tappade nyckeln. Jag vet att det går bra.
I det här fallet har jag svårt att se något alternativ till att Tove hittas åt samma håll som bilen lämnar Vetlanda, raka spåret på småväg tre kilomerter från pappans gård. Det är inte så att Tove råkat hamna där, såsom i Amelas fall.
Men, mer förvånad än vad vi belv då, det gör föstås att ma nu alltid har det där koretet i fickan; kortet som kan ändra spelplanen helt.
Ett sådant skulle kunna vara att MH inte har skuld i brottet, eller bara i någon del. Eller att skuldfördelningen ser hela annorlund ut mellan tjejerna mot vad spekulationerna i tråden är.
Vi får se.